Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
4314949 Psicologia General Sanitària | OB | 1 | 1 |
No n'hi ha
L’objectiu d’aquest mòdul és examinar en profunditat els factors biológics i psicosocials associats als problemes de salut mental en la infància i l’adolescència, així com els procediments per a avaluar-los i intervenir sobre ells a nivell individual, familiar i/o comunitari, o bé, si es el cas, procedir a la derivació a l’ especialista corresponent.
El mòdul s’orienta a tractar els problemes i trastorns més prevalents a la infància i adolescència, així com aquells que, encara que apareguin amb menys freqüència, el psicòleg general sanitari en exercici deu saber identificar per poder derivar a l’especialista.
Per a cada unitat d’estudi s’ analitzarà de forma integrada:
Seminaris
Seminaris de problemes clínics (ABP)
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Seminaris | 25,5 | 1,02 | |
Seminaris de problemes clínics | 12 | 0,48 | |
Tipus: Supervisades | |||
Tutorització de treballs e informes | 7,5 | 0,3 | |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi personal | 43,5 | 1,74 | |
Preparació de seminarios de problemes clínics | 18 | 0,72 | |
Preparació material seminaris | 43,5 | 1,74 |
Es considera que l'assignatura està superada quan s’hagui obtingut una qualificació mitjana ponderada ≥ 5.
E1: autor alumne; suport papel. Setmana 17
E2: autor alumne; suport papel. Setmana 17
E3: autor alumne; suport papel i digital. Setmanes 9 i 15
Recuperació: poden presentar-se a recuperació els estudiants que hagin realitzat, completat i lliurat totes i cadascuna de les activitats d'avaluació i obtinguin una qualificació d'avaluació continuada (qualificació mitjana ponderada) entre 3.5 i 4.9. La prova tindrà un valor màxim de 2 punts que es sumaran a la nota prèvia. Cal aprovar la prova de recuperació, és a dir, obtenir un mínim d'1 punt, per sumar la puntuació a la nota prèvia. La recuperació estarà focalitzada en totes les evidències d'aprenentatge.
Un/a estudiant que hagi lliurat evidències d’aprenentatge amb un pes igual o superior a 4 punts (40%) no podrà constar en actes com a “no avaluable”.
El document amb les pautes d’avaluació de la Facultat es troba a https://www.uab.cat/web/estudiar/graus/graus/avaluacions-1345722525858.html
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
E1 Exàmen obert | 40% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 7, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 19, 20 |
E2 Exàmen tipus test | 30% | 0 | 0 | 2, 3, 4, 5, 12, 13, 14, 15, 16 |
E3 Seminaris problemes clínics | 30% | 0 | 0 | 1, 2, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 |
Carrasco, M.A., Ramírez, I.M., y del Barrio, V. (2013). Evaluacion Clínica: Diagnóstico, formulación y contrastación de los trastornos psicológicos. Madrid: Sanz y Torres.
Comeche, M. I., & Vallejo, M. A. (2012). Manual de terapia de conducta en la infància (2a. Ed.). Madrid: Dykinson.
Christophersen, E.R. & Mortweet, S.L. (Eds.) (2009). Treatments That Work With Children: Empirically Supported Strategies for Managing Childhood Problems. Washington: American Psychological Association.
Garcia, N. y Noguerol, V. (2007). Infancia maltratada: Manual de Intervención. Madrid: EOS.
Guías de pràctica clínica del Sistema Nacional de Salud http://portal.guiasalud.es
Guías de pràctica clínica del National Institute for Health and Care Excellence http://guidance.nice.org.uk
Costas, C. (2003). Avaluació psicològica del desenvolupament infantil: des del naixement fins als sis anys. Bellaterra: Servei de Publicacions de la Universitat Autònoma de Barcelona
Ezpeleta, L. (2005). Factores de riesgo en psicopatología del desarrollo. Barcelona: Masson.
Ezpeleta, L. Y Toro, J. (2014). Psicopatología del desarrollo. Madrid: Pirámide.
Hunsley, J. & Mash, E.J. (2008). Assessments that Works. New York: Oxford University Press.
Martín, J. (2005). La intervención ante el maltrato infantil: Una revisión del sistema de protección. Madrid: Psicología Pirámide
Nathan, P.E. & Gorman, J.M. (Eds.) (2007). A Guide to Treatments that Work (3rd. Ed.). New York: Oxford University Press.
Pérez, M. (2006).Guía de tratamientos psicológicos eficaces III:Infancia y adolescencia. Pirámide.