Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2503998 Filologia Catalana: Estudis de Literatura i Lingüística | OB | 3 | 1 |
No n´hi ha
Aquesta assignatura tracta de donar una visió panoràmica de la literatura catalana del segle XIX. Es treballarà sobre aspectes socioliteraris (situació de la literatura en català fins al 1859; Renaixença a partir d’aquesta data) i estèticoculturals (romanticisme, realisme). Es reflexionarà sobre la naturalesa i evolució dels gèneres literaris i s’analitzaran textos crítics i obres dels autors més rellevants.
L’assignatura ha de proporcionar als i les estudiants un fonament sòlid per a la comprensió de la literatura catalana contemporània i té com a objectiu mostrar el fenomen literari en la seva doble dimensió històrica i estètica.
I. La Literatura Catalana, 1789-1859
II. El moviment de la Renaixença, 1859-1893
III. Corrents literaris (Romanticisme i Realisme)
IV. Els gèneres: poesia, teatre i prosa
V. Els autors
Classes magistrals
Aula invertida
Seminaris
Tutories
Elaboració i presentació de treballs per part dels i les estudiants
El calendari detallat amb el contingut de les diferents sessions s’exposarà el dia de presentació de l’assignatura. Es penjarà també al Campus Virtual on l’alumnat podrà trobar la descripció detallada dels exercicis i pràctiques, els diversos materials docents i qualsevol informació necessària per a l’adequat seguiment de l’assignatura. En cas de canvi de modalitat docent per raons sanitàries, el professorat informarà dels canvis que es produiran en la programació de l’assignatura i en les metodologies docents.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques. Exposició per part del professor dels punts del programa i contextualització de les lectures escollides | 35 | 1,4 | 4, 5, 11, 13, 14, 15, 16, 17 |
Seminaris de discussió de textos. Lectura i comentari de textos literaris, teòrics i crítics | 17,5 | 0,7 | 2, 3, 5, 6, 12, 14, 16, 17, 19 |
Tipus: Supervisades | |||
Presentació pública de treballs. Exposició oral, seguint un guió supervisat pel professor, de les lectures de textos literaris, teòrics i crítics | 15 | 0,6 | 2, 3, 5, 6, 8, 10, 12, 14, 16, 17, 18, 22, 23 |
Tipus: Autònomes | |||
Documentació: cerca bibliogràfica. Fonts i recursos documentals | 20 | 0,8 | 1, 2, 23 |
Elaboració i redacció de treballs | 12,5 | 0,5 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 14, 16, 17, 18, 21, 22, 23 |
Estudi | 12,5 | 0,5 | 1, 2, 4, 5, 11, 12, 13, 14, 15, 17, 19, 23 |
Lectura de textos | 30 | 1,2 | 3, 5, 12, 13, 14, 17, 19 |
L’avaluació de l’assignatura és continuada i es farà al llarg de tot el semestre acadèmic mitjançant les activitats programades que s'indiquen a la graella.
Per tal d'aprovar l'assignatura els i les estudiants hauran de treure una nota mínima de 5. En cas contrari, caldrà fer una recuperació en les condicions i termes que s'expressen més avall.
En el moment de la realització de cada activitat avaluativa, el professor informarà l’alumnat (Moodle) del procediment i data de revisió de qualificacions.
En cas que l’estudiant cometi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. Si es produeixen diverses irregularitats en els actes, la qualificació final d’aquest assignatura serà zero. Els actes d’avaluació en què hi hagi hagut irregularitats no són recuperables.
En cas que les proves no es puguin fer presencialment s’adaptarà el seu format (mantenint-ne la ponderació) a les possibilitats que ofereixen les eines virtuals de la UAB. Els deures, activitats i participació a classe es realitzaran a través de fòrums, wikis i/o discussions d’exercicis a través de Teams, assegurant que tot l’estudiantat hi pot accedir.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen continguts: exposició raonada d'un tema i anàlisi d'un text (literari i/o crític) | 50% | 3 | 0,12 | 3, 4, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 17, 18, 20, 21, 22 |
Presentació oral d'un text literari, teòric o crític | 15% | 1,5 | 0,06 | 1, 3, 4, 5, 6, 8, 12, 13, 14, 16, 17, 18, 19, 23 |
Treball d'anàlisi d'una obra literària o d'una selecció de textos literaris | 35% | 3 | 0,12 | 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 10, 12, 13, 14, 15, 17, 18, 22 |
Enric Cassany (dir.), Panorama crític de la literatura catalana, vol. IV (Vicens Vives 2009) (Vegeu les "Introduccions" i les "Bibliografies")
"Bibliografia Citada" dins Història de la Literatura Catalana (Dir. Àlex Broch), Volum V: Literatura Contemporània (I): El Vuit-cents (Enric Cassany i Josep M. Domingo, dir.), ps. 571-609
Altres referències bibliogràfiques i enllaços web es podran trobar al moodle.