Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2503998 Filologia Catalana: Estudis de Literatura i Lingüística | FB | 1 | 2 |
Cap.
Proporcionar a l'estudiant un coneixement sòlid del funcionament de la sintaxi oracional del català, tant des d'un punt de vista descriptiu com normatiu.
Les activitats d’aprenentatge es distribueixen de la manera següent:
1) Activitats dirigides (40%).
2) Activitats supervisades (30%).
3) Activitats autònomes (30%).
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Discussió de textos | 15 | 0,6 | 18, 19, 20, 22 |
Participació i presentacions a classe | 39 | 1,56 | 3, 4, 8, 12 |
Tipus: Supervisades | |||
Pràctiques a l'aula | 10 | 0,4 | 3, 4, 8, 12 |
Redacció del treball | 35 | 1,4 | 6, 11, 18, 20, 21, 23, 27, 28 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi | 30 | 1,2 | 6, 19, 22, 27 |
Lectura de textos | 15 | 0,6 | 6, 18, 19, 22, 25 |
L'avaluació és contínua. Els estudiants han de proporcionar evidència del seu progrés mitjançant la realització de tasques i proves.
Per aprovar l’assignatura caldrà treure una nota mínima de 5
El calendari detallat amb el contingut de les diferents sessions s’exposarà el dia de presentació de l’assignatura. Es penjarà també al Campus Virtual, on l’alumnat podrà trobar la descripció detallada dels exercicis i pràctiques, els diversos materials docents i qualsevol informació necessària per a l’adequat seguiment de l’assignatura.
En cas que les proves no es puguin fer presencialment s’adaptarà el seu format (mantenint-ne la ponderació) a les possibilitats que ofereixen les eines virtuals de la UAB. Els deures, activitats i participació a classe es realitzaran a través de fòrums, wikisi/o discussions d’exercicis a través de Teams, assegurant que tot l’estudiantat hi pot accedir.
Revisió
En enviar les qualificacions finals abans d'incorporar-les als expedients de l'estudiant, el professor publicarà al Campus Virtual una data i hora per revisar les activitats d'avaluació. Els estudiants han d'organitzar la revisió d'acord amb el professor.
Activitats avaluables suspeses/no presentades
Els estudiants poden recuperar les activitats d'avaluació suspeses o compensar les no presentades, sempre que hagin fet un mínim d'un 66,6% (dos terços) dels ítems avaluables i que tinguin una nota mitjana ponderada d'almenys un 3,5. La nota màxma de la recuperació és un 5.
El professor informarà els estudiants del procediment de recuperació a través del Campus Virtul quan publiqui les qualificacions finals provisionals. El professor podrà establir una activitat d'avaluació per a cada activitat supesa o no presentada o una única activitat per a cobrir totes aquestes activitats.
Classificació com a "no avaluable"
En el cas de les activitats d'avaluació, si un estudiant ha realitzat només un 25% o menys dels ítems avaluables, rebrà un "No avaluable" en el seu expedient.
Mala praxis en activitats d'avaluació
Els estudiants que es comportin de manera inadequada (plagi, còpia, suplantació, etc.) en una activitat d'avaluació rebran una "0" a l'activitat en qüestió. En cas de mala conducta en més d'una activitat d'avaluació, l'estudiant revrà una qualificació final de "0" en l'assignatura. L'alumnat no podrà tornar a presentar les activitats d'avaluació en les quals hagi tingut una conducta indeguda. Es considera que el plagi significa presentar la totalitat o part de l'obra d'un autor, ja sigui publicada en format imprès o digital, com a pròpia, és a dir, sense esmentar-la. Es considera que la còpia vol dir reproduir tot o una part substancial del treball d'un altre estudiant. En els casos de còpia en què és impossible determinar quin dels dos alumnes ha copiat el treball de l'altre, tots dos seran castigats.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Lliurament d'exercicis | 15% | 2 | 0,08 | 3, 4, 5, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 14, 15, 16, 17, 26 |
Participació i discussió de textos en classe | 10% | 1,5 | 0,06 | 5, 6, 7, 13, 18, 19, 20, 22, 23, 24, 25 |
Prova de coneixements | 50% | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 4, 5, 8, 9, 10, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 24, 26 |
Treball escrit en grup | 25% | 0,5 | 0,02 | 1, 2, 4, 6, 11, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 27, 28 |
Institut d’Estudis Catalans. 2016. Gramàtica de la llengua catalana. Institut d’Estudis Catalans.
Joan Solà, Maria Rosa Lloret, Joan Mascaró & Manuel Pérez Saldanya (eds.), Gramàtica del Català Contemporani. Barcelona: Empúries.
Sintaxi descriptiva i sintaxi normativa
Pérez Saldanya, Manuel & Gemma Rigau. 2018. La Gramàtica de la llengua catalana de l’Institut d’Estudis Catalans. Llengua & Literatura 28. 227–236.
Rigau, Gemma. 2018. Norma i descripció gramatical. Barcelona: Institut d’Estudis Catalans. Vídeo: https://www.youtube.com/watch?v=uzLW156CycI
Les unitats sintàctiques i la seva estructura
Bosque, Ignacio & Javier Gutiérrez-Rexach. 2009. Fundamentos de sintaxis formal. Lingüística. Madrid: Akal. https://doi.org/10.1007/s13398-014-0173-7.2. cap. 3. Las palabras y los sintagmas I: la estructura de los constituyentes.
L'oració
Bel, Aurora. 2008. Les funcions sintàctiques. Dins Joan Solà, Maria Rosa Lloret, Joan Mascaró & Manuel Pérez Saldanya (eds.), Gramàtica del Català Contemporani, vol. 2, 1075–1147. Barcelona: Empúries.
Bosque, Ignacio & Javier Gutiérrez-Rexach. 2009. Fundamentos de sintaxis formal. Lingüística. Madrid: Akal. https://doi.org/10.1007/s13398-014-0173-7.2. sec. 4.1-4.2.
L'ordre de mots
Vallduví, Enric. 2008. L’oració com a unitat informativa. Dins Joan Solà, Maria Rosa Lloret, Joan Mascaró & Manuel Pérez Saldanya (eds.), Gramàtica del Català Contemporani, vol. 2, 1223–1279. Barcelona: Empúries.
Villalba, Xavier. 2019. El orden de palabras en contraste. Madrid: Arco/Libros.