Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2503998 Filologia Catalana: Estudis de Literatura i Lingüística | FB | 1 | 1 |
No hi ha prerequisits.
L’objectiu d’aquesta assignatura és assolir un domini de les propietats lingüístiques bàsiques del català relacionades amb els sons, els morfemes i els mots, distingint els aspectes descriptius dels normatius.
1. Diferències entre la descripció gramatical i la normativa gramatical. Descripció i convencions de representació: pronúncia i ortografia; lexicó i diccionaris.
2. Unitats lèxiques: informació regular i informació idiosincràtica. Mots existents i mots possibles.
3. Sons i distribució dels sons. Regularitats fonològiques i al·lomorfia.
4. Formació de mots: derivació i composició; altres mecanismes de formació de mots. L’adaptació de mots d’altres llengües.
5. La flexió. Relacions paradigmàtiques. Flexió nominal i flexió verbal.
6. Els pronoms.
Es combinaran les explicacions de conceptes amb la resolució i discussió d’exercicis, individuals i en grup.
Tota la informació pertinent relacionada amb l’assignatura es notificarà pel Campus Virtual (Moodle).
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Aula invertida | 10 | 0,4 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 22, 24, 26, 28 |
Discussió de problemes | 15 | 0,6 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 22, 23, 24, 25, 26, 28 |
classes magistrals | 20 | 0,8 | 1, 2, 3, 6, 7, 8, 12, 13, 14, 16, 22, 28 |
Tipus: Supervisades | |||
Resolució de problemes en grup | 5 | 0,2 | 3, 8, 10, 17, 18, 19, 20, 21, 25, 28 |
Resolució individual d'exercicis | 20 | 0,8 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 22, 23, 24, 25, 26, 28 |
Tutories programades | 5 | 0,2 | 4, 5, 18, 19, 20, 22, 24 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi i treball personal | 58 | 2,32 | 27 |
L’avaluació es basarà en:
(1) Participació activa a classe: 10%
(2) Lliurament d’exercicis, individuals i en grup: 30%
(3) Prova escrita parcial: 20%
(4) Prova escrita final: 40%
El dia / hora de revisió de les activitats d’avaluació es notificarà amb antelació.
Per accedir a la recuperació s’hauran haver fet dos terços de les activitats d’avaluació i haver obtingut una nota entre un 3,5 i un 4,9. La nota màxima que es pot obtenir amb la recuperació és 5. Queden excloses de la recuperació les activitats (1) i (3).
S’obtindrà un ‘no avaluable’ quan s’hagin realitzat menys d’un 25% de les activitats d’avaluació.
En cas que les proves no es puguin fer presencialment se n’adaptarà el format (mantenint-ne la ponderació) a les possibilitats que ofereixen les eines virtuals de la UAB. Els deures, activitats i participació a classe es realitzaran a través de fòrums, wikis/o discussions d’exercicis a través de Teams, assegurant que tot l’estudiantat hi pot accedir.
Per aprovar l’assignatura caldrà treure una nota mínima de 5.
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. Si es produeixen diverses irregularitats en els actes, la qualificació final d’aquest assignatura serà zero.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Lliurament d'exercicis individuals i en grup | 30% | 3 | 0,12 | 2, 4, 5, 8, 9, 10, 11, 12, 18, 19, 21, 22, 23, 24, 25, 28 |
Participació activa | 10% | 10 | 0,4 | 8, 9, 13, 18, 19, 20, 23, 24 |
Prova escrita final | 40% | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 22, 23, 24, 25, 26, 27 |
Prova escrita parcial | 20% | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 10, 11, 14, 17, 18, 19, 22, 25 |
Fabra, Pompeu. 1956. Gramàtica catalana. Barcelona: Teide.
Institut d’Estudis Catalans. 2016. Gramàtica de la llengua catalana. Barcelona: IEC.
Solà, Joan, Maria-Rosa Lloret, Joan Mascaró i Manuel Pérez Saldanya. 2002. Gramàtica del català contemporani. Barcelona: Empúries.
Al principi del semestre es passarà una llista detallada de referències, materials i enllaços per a cada tema.