Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2502904 Direcció Hotelera | OT | 4 | 0 |
No hi ha prerequisits.
Al finalitzar l’assignatura l’alumne/a serà capaç de:
DIRECCIÓ ESTRATÈGICA
1.1 Anàlisi de l’entorn
1.2 Anàlisi dels recursos i de la capacitat estratègica
1.3 Anàlisi de la cultura i expectatives dels stakeholders
Presentacions dels casos treballats a l’aula i horaris de l’assignatura
2.1 Les opcions estratègiques
2.2 Valoració de la conveniència de les estratègies
2.3 Presa de decisions.
Presentacions dels casos treballats a l’aula i horaris de l’assignatura
3.1 Planificació i assignació de recursos
3.2 Estructura i disseny de l’organització
3.3 La direcció de canvi estratègic
Presentacions dels casos treballats a l’aula i horaris de l’assignatura
DIRECCIÓ COMERCIAL D’HOTELS
1. DIRECCIÓ I GESTIÓ COMERCIAL
1.1 Conceptes clau en la direcció comercial i evolució del comerç
1.2 Fases de la direcció comercial internacional / Internacionalització de la comercialització
1.3 Aliances comercials
1.4 Comunicació comercial en les organitzacions
1.5 Gestió de l'experiència del client
1.6 Intermediació directiva
1.7 Revenue management
Presentacions dels casos pràctics a l’aula i horaris de l’assignatura
2.- El COMERÇ EN UN MÓN HIPERCONNECTAT
2.1 Estratègies “mobile”
2.2 El marketplace: noves fórmules de ecommerce.
2.3 Comercialització en entorns actuals
2.4 Ús d'eines comercials i de màrqueting centrades al client: SEO/SEM , email màrqueting, MICE, web, CRM, paquetització, social media i la reputació online.
Presentacions dels casos pràctics a l’aula i horaris de l’assignatura.
3.- TENDÈNCIES:
3.1 Evolució hotelera al segle XXI : Hotels SMART
Presentacions dels casos pràctics a l’aula i horaris de l’assignatura
Les sessions es desenvoluparan a través de l'exposició i debat dels conceptes principals i s'aprofundiran a través de les presentacions en grup dels diferents casos pràctics proposats, amb el suport del material disponible al campus virtual de l'assignatura.
La part de direcció comercial adapta la metodologia d'aprenentatge “Learning by doing” i gràcies a la cooperació Universitat – Empresa, s'implementa el desenvolupament d'un projecte real o “Live Project”, amb l'objectiu acostar a l'alumne a les necessitats actuals del sector. En les sessions es treballa i analitza en equips una àrea d'oportunitat a resoldre dividida en diferents objectius i fases, aquesta és presentada per un integrant de l'empresa que actua com a comitent, el qual dóna seguiment a cada fase i/o activitat presentada pels alumnes al llarg de les sessions. El desenvolupament i resolució sol donar-se en tres fases, encara que pot variar, perquè es crea a mesura per a cada projecte.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques | 14 | 0,56 | 1, 2, 3, 5, 6, 7 |
Presentació pública de treballs | 14 | 0,56 | 1, 2, 3, 6, 7 |
Resolució casos pràctics | 14 | 0,56 | 1, 2, 3, 5, 6 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 5 | 0,2 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 |
Tipus: Autònomes | |||
Elaboració de treballs | 33 | 1,32 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 |
Estudi | 32 | 1,28 | 2, 4, 5, 6, 7 |
Resolució casos pràctics | 32 | 1,28 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 |
L’avaluació d’aquesta assignatura consta del següent sistema:
A) AVALUACIÓ CONTINUA:
La nota global de l’assignatura es calcularà com a nota mitjana aritmètica de les dues parts: 50% de la nota de Direcció Estratègica + 50% de la nota de Direcció Comercial, essent condició indispensable per poder fer la mitjana que en les dues parts s’obtingui almenys una nota de 5.
En les dues parts es portarà a terme una avaluació continuada:
1.-DIRECCIÓ ESTRATÈGICA:
La nota d’aquesta part es calcularà com a nota mitjana aritmètica entre les 3 activitats obligatòries que l’alumne presentarà en el calendari indicat.
2.-DIRECCIÓ COMERCIAL:
La nota d’aquesta part es calcularà com a nota mitjana aritmètica entre les 3 activitats obligatòries que l’alumne presentarà en el calendari indicat.
B) AVALUACIÓ ÚNICA: Examen final (tota la matèria).
Dia i hora establerts, segons calendari acadèmic, a la Programació Oficial del Centre (EUTDH).
Hi haurà un únic tipus d’examen final, no havent diferència entre els alumnes que no hagin superat satisfactòriament l’avaluació continua i aquells que no l’hagin seguit.
C) RE-AVALUACIÓ:
Dia i hora establerts, segons calendari acadèmic, a la Programació Oficial del Centre (EUTDH).
Adreçada als alumnes que a l’avaluació final hagin obtingut una nota igual o superior a 3,5 i menor de 5, es podran presentar a l’examen de re-avaluació per poder superar l’assignatura. La qualificació màxima d’aquesta re-avaluació no superarà el 5 com a nota final.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Desenvolupament d'1 cas pràctic: aplicació dels continguts a una empresa real existent (distribuït en 3 lliuraments) Direcció estratègica | 50% | 3 | 0,12 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 |
Desenvolupament d'1 cas pràctic: “Live Project” aplicació dels continguts a una empresa real existent (distribuït en 3 lliuraments) Direcció comercial | 50% | 3 | 0,12 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 |
Baixas Calafell, M. (2020). El gran libro de los negocios online: Todo lo que necesitas saber y hacer para idear, desarrollar y comercializar tu negocio online. Deusto.
Camisón, C. (1996). “Total quality management in hospitality: an application of the EFQM model”. Tourism Management, 17(3): 191-201.
Claver, E., Tarí, JJ, Pereira, J. (2006). "Does quality impact on hotel performance?" International Journal of Contemporary Hospitality Management, 18(4): 350-358.
Johnson, S. (2016). ¿Quién se ha llevado mi queso?: Cómo adaptarnos en un mundo en constante cambio. Empresa Activa; 3ª Edición.
Johnson, G., Scholes, K. (1993). Exploring corporate strategy. Prentice Hall.
Kim, W.C. (2017). Las claves de la Estrategia del Océano Azul. Profit Editorial.
Laloux, F. (2016). Reinventar las organizaciones. Barcelona: Arpa editores.
Masters, B., Thiel, P. (2014). Zero to One: Notes on Start Ups, or How to Build the Future. Virgin Digital.
Michelli, J.A. (2007). Experiencia Starbucks. Ediciones Granica, S.A.
Osterwalder, A., Pigneur Y. (2011). Generación de modelos de negocio. Deusto.
Osterwalder, A., Bernarda, G., Pigneur, Y., Smith ,A. (2015). Diseñando la propuesta de valor: Cómo crear los productos y servicios que tus clientes están esperando. Deusto.
Ries, E. (2012). El método Lean Startup: Cómo crear empresas de éxito utilizando la innovación continua. Deusto.
Thiel, P. (2015). De cero a uno: Cómo inventar el futuro. Gestión 2000.