Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2502442 Medicina | OB | 2 | 2 |
No hi ha prerequisits per cursar l'assignatura AIM II. Tot i així, és molt convenient que l'estudiant hagi adquirit coneixements sobre la morfologia, estructura i funcions de l'organisme humà. És molt recomanable que l’estudiant estigui cursant o hagi cursat la resta d’assignatures troncals de segon curs.
És convenient que l'estudiant hagi adquirit destreses de treball autònom i en grup.
AIM II és una assignatura que s'imparteix en el segon semestre del segon curs del grau de Medicina. Com la resta d'aprenentatges integrats en medicina, és una assignatura transversal, tant horitzontal com verticalment, que pretén desenvolupar algunes competències bàsiques per a l'activitat professional i el pensament científic dels graduats en Medicina.
Els objectius formatius generals de l'assignatura són: Aprendre habilitats bàsiques en la pràctica mèdica, tant a nivell assistencial com en recerca biomèdica.
Objectius específics:
En aquesta matèria es pretén donar una formació integral del coneixement mèdic, presentant els problemes de salut de forma transversal.
Per tant, l’objecitu és treballar competències transversals bàsiques per a l'activitat professional i el pensament científic dels graduats en Medicina: treballar aptituds per afrontar amb èxit la vessant assistencial, la seva relació amb el pacient i els seus familiars i amb els professionals de l’àmbit de la salut, treballant sobretot competències transversals (habilitats de comunicació, empatia, capacitat d’autocrítica, reflexió, resolució de problemes, execució, treball en equip...) com també les aptituds en l’àmbit de la recerca (valoració crítica de les fonts d’informació, resolució de problemes mitjançant el mètode científic, capacitat d’entendre i exposar articles científics en el context de la biomedicina, domini de l’anglès)
L’assignatura es dividirà en dos blocs:
Bloc1. Es treballaran les aptituds assistencials en escenaris de simulació clínica
1. Resolució d’un problema de risc vital: aturada cardio-respiratòria
Tenir les eines bàsiques per fer una RCP i saber aplicar aquesta habilitat en un escenari que simuli la realitat
2. Resolució d’una situació freqüent en l’àmbit de l’atenció primària
Treballar les habilitats de comunicació, empatia, capacitat executiva, treball en equip per tal de resoldre una situació clínica bàsica
Bloc 2: Es treballaran les aptituds en pensament científic i en recerca biomèdica bàsic i clínica
Nota: Llevat que les restriccions imposades per les autoritats sanitàries obliguin a una priorització o reducció d’aquests continguts.
- Bloc 1:
Classe teòrica introductòria a la Simulació clínica. Classes de teoria prèvies a les sessions de PSCA per exposar els objectius dels escenaris i valorar els coneixments previs necessàris per realitzar-les amb èxit. Classe teòrica de cloenda al bloc de simulació clínica.
Escenaris de PSCA (2 escenaris de 3h cadascú), amb grups reduïts d'alumnes
-Bloc 2:
Pràctiques d'aula sobre recerca biomèdica bàsica i clínica. En aquestes sessions s'avaluaran també els coneixments sobre recerca bàsica i l'exposició del projecte de recerca.
Nota. La metodologia docent proposada pot experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
PRÀCTIQUES DE LABORATORI (PLAB) | 1 | 0,04 | 1, 2, 4, 5, 6, 9, 10, 11, 14, 15, 16, 17, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 26, 27 |
PRÀCTIQUES D'AULA (PAUL) | 7 | 0,28 | 1, 2, 3, 5, 6, 7, 8, 9, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 22, 23, 24, 25, 26, 27 |
Pràctica en simulació clínica avançada (PSCA) | 5 | 0,2 | 1, 2, 4, 5, 6, 9, 10, 11, 13, 14, 15, 16, 17, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 26, 27 |
TEORIA (TE) | 4 | 0,16 | 1, 2, 11, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 22, 23, 24, 27 |
Tipus: Autònomes | |||
ELABORACIÓ DE TREBALLS / ESTUDI PERSONAL / LECTURA D'ARTICLES / INFORMES D'INTERÈS | 52 | 2,08 | 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9, 17, 23, 24, 25, 26 |
Les competències d'aquesta assignatura seran avaluades mitjançant l'avaluació dels diferents blocs
Es valorarà la comprensió i el coneixement integrat dels conceptes desenvolupats en les diferents activitats de l'assignatura, que l'alumnat haurà d'haver adquirit tant en les classes presencials com en el seu propi autoaprenentatge, així com la participació activa en els escenaris de PSCA.
1) Bloc 1
- Per cada escenari es realitzaran proves objectives per valorar els coneixements previs necessaris per afrontar amb èxit els escenaris de PSCA (10% per cada escenari; total 20%)
-Per cada escenari es valorarà la participació i contribució als escenaris de PSCA mitjançant rúbriques (20% per cada escenari, total de 40%)i
2) Bloc 2
-Es valoraran els coneixements adquirits en recerca bàsica després de la primera sessió sobre recerca bàsica (20%)
-Es valorarà mitjançant la realització i exposició d'un projecte de recerca, els coneixments obtinguts al llarg del bloc, que integrin l'apliació dels coneixements obitinguts en les sessions de recerca bàsica i cliínca (20%)
Es considerarà com a "No avaluable" l'alumne que no es presenti a les activitats d'avaluació de cadascún dels blocs anteriors.
Nota: L’avaluació proposada pot modificar-se per les restriccions imposades per les autoritats sanitàries obliguin a una priorització o reducció d’aquests continguts.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Avalaució de la contribució als escenaris de PCSA mitjançant rúbriques | 40% | 1 | 0,04 | 1, 2, 4, 5, 6, 9, 10, 11, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 26, 27 |
Avalaució mitjançant proves ojectives dels coneixements en recerca bàsica | 20% | 1 | 0,04 | 1, 3, 7, 8, 9, 12, 17, 18, 19, 22, 23, 24, 25, 26 |
Avaluació mitjançant proves objectives de coneixements previs als escenaris de PSCA | 20% | 2 | 0,08 | 2, 7, 9, 10, 11, 14, 17, 18, 19, 20, 22, 23, 24, 26 |
Projecte de recerca | 20% | 2 | 0,08 | 1, 3, 5, 7, 8, 9, 12, 13, 16, 17, 18, 19, 23, 24, 25, 26 |
Bibliografia de consulta:
- La recomanada en les assignatures troncals de 2n curs implicades en l'assignatura.
- Es recomanarà específicament en cadascuna de les activitats que es realitzaran durant el desenvolupament de l'assignatura.