Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2501913 Estudis d'Anglès i Francès | OB | 3 | 1 |
No s'escau.
- Conèixer els autors i corrents més rellevants de la literatura francesa medieval i del Renaixement.
- Constituir-se un bagatge de lectures en literatura francesa medieval i del Renaixement i ser capaç de reflexionar críticament sobre les lectures fetes.
- Ser capaç de fer, a partir d'un text literari donat, una fitxa de lectura detallada.
- Ser capaç de fer, a partir d'un fragment de text literari donat, un comentari de text.
1. Els primers textos
2. La cançó de gesta
3. El roman
4. Els trouvères
5. Tristan et Yseut
6. Els Lais de Marie de France
7. Chrétien de Troyes
8. Els romans en prosa: el cicle del Lancelot-Graal
9. El Roman de Renart
10. Els fabliaux i les nouvelles
11. Rutebeuf
12. Adam de la Halle
13. El Roman de la Rose
14. Christine de Pizan
15. El teatre
16. Charles d'Orléans i François Villon
17. Les cròniques històriques
18. Rabelais
19. Els poetes de la Pléiade
20. Montaigne
La metodologia docent es basa principalment en:
- Classes magistrals amb suport TIC i discussió col·lectiva.
- Lectura i comentari de textos cabdals de la literatura francesa medieval y del Renaixement.
- Visionat i comentari de documents audiovisuals.
- Presentació, per part de l'alumnat, de fitxes de lectura y d'activitats proposades com a parte de l'avaluació continua.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes magistrals amb suport TIC i discusió colectiva | 47 | 1,88 | 3, 4, 7, 8, 9, 14, 16 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories i exercicis | 12 | 0,48 | 3, 4, 7, 8, 9, 11, 12, 13, 14, 15, 16 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi i lectures proposades | 85 | 3,4 | 3, 4, 9, 11, 13, 16 |
L’avaluació del curs serà contínua i inclourà tant les diverses proves com els treballs/exercicis/comentaris lliurats durant tot el semestre i la participació activa a les classes. Inclourà dos exàmens, un d'ells parcial i un de síntesi.
Per participar a la recuperació (que consistirà en un examen global de síntesi), l’alumnat ha d’haver estat prèviament avaluat en un conjunt d’activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de 2/3 parts de la qualificació total. Només té dret a la recuperació l'alumnat que, havent suspès, tingui almenys una nota mitjana final de 3,5 sobre 10. Les presentacions orals i les tasques relacionades amb l’activitat docent diària queden excloses de la recuperació.
Es considerarà com a ‘NO AVALUABLE’ l'alumnat que hagi realitzat menys de 2/3 parts de les activitats d'avaluació.
En el moment de realització de cada activitat avaluativa, s'informarà l’alumnat del procediment i data de revisió de les qualificacions.
El plagi: El plagi total i parcial de qualsevol dels exercicis es considerarà automàticament un SUSPENS (0) de l’exercici plagiat. PLAGIAR és copiar de fonts no identificades, sigui una sola frase o més, fent-ho passar per producció pròpia. És una ofensa greu.
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’unamateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
En cas que les proves no es puguin fer presencialment s’adaptarà el seu format (mantenint-ne la ponderació) a les possibilitats que ofereixen les eines virtuals de la UAB. Els deures, activitats i participació a classe es realitzaran a través de fòrums, wikis i/o discussions d’exercicis a través de Teams, etc. El professor o professora vetllarà perquè l'estudiant hi pugui accedir o li oferirà mitjans alternatius, que estiguin al seu abast.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Dues proves d'avaluació formativa | 40% | 3 | 0,12 | 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 14, 16, 17 |
Lliurament i presentació oral de dues fitxes de lectura detallades | 30% | 3 | 0,12 | 1, 3, 4, 7, 8, 9, 10, 12, 13, 16 |
Participació activa a les clases que inclourà la realització i presentació d'activitats proposades | 30% | 0 | 0 | 1, 3, 4, 7, 8, 10, 11, 12, 13, 15, 16 |
Boutet, Dominique (2003): Histoire de la littérature française du Moyen Âge, Paris: Honoré Champion.
Ducos, Joëlle ; Soutet, Olivier ; Valette, Jean-René (2016): Le français médiéval par les textes. Anthologie commentée, Paris: Honoré Champion.
Labère, Nelly (2009): Littératures du Moyen Âge, Paris: PUF.
Soutet, Olivier (1980): La littérature française de la Renaissance, Paris: PUF.
Viala, Alain (2014): Une histoire brève de la littérature française : Le Moyen Âge et la Rennaisance, Paris: PUF.
Zink, Michel (1992): Littérature français du Moyen Âge, Paris: PUF.
N.B.: Les lectures corresponents a textos literaris s'indicaran durant el curs.