Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2501935 Publicitat i Relacions Públiques | OB | 3 | 2 |
Cap.
Conèixer, estudiar, reflexionar, examinar i practicar el paper de Redactor Publicitari (Copywriter) com a professional clau dins l'estructura organitzativa d'una agència de publicitat, les seves funcions i el seu desenvolupament operatiu tant en Above The Line (ATL) com en Below The Line (BTL) ideant i escrivint tot tipus de peces publicitàries.
TEMARI:
Part I
1- La figura del redactor publicitari (copywriter). Grans copywriters.
2- Estratègia, idea, paraula.
3- Elements del copywriting: el titular.
4- Elements del copywriting: el body copy.
Part II
5- Redacció publicitària en ATL (premsa, revistes, ràdio, TV, cinema, exterior, internet).
Part III
6- Redacció publicitària en BTL (màrqueting directe, màrqueting directe a Internet, e-mailing, màrqueting mòbil, fullets, street marketing, publicitat a Internet, Xarxes Socials, PLV, patrocini, etc.).
- Teoria per a explicar els conceptes clau (classe magistral). Seminaris per aprofundir en algunnos d'aquests conceptes.
- Lectures obligatòries (llibres, articles, capítols, webs, blocs ...).
- Lectures opcionals (llibres, articles, capítols, webs, blocs ...).
- Pràctiques de redacció individuals i en grup a partir d'un briefing.
- Pràctica final d'una campanya 360 d'un client real (si és possible). Presentació a classe per part de cada grup i valoració del client després.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques, seminaris i pràctiques | 52,5 | 2,1 | 1, 2, 3, 5, 6 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutorías | 7,5 | 0,3 | 1, 2, 3, 5, 6 |
Tipus: Autònomes | |||
Lectura, anàlisi i síntesi de textos, preparació i realització de treballs | 82,5 | 3,3 | 1, 3, 5, 6 |
Avaluació
Activitat A: Teoria 30% sobre la qualificació final.
Activitat B: Pràctiques específiques 50% sobre la qualificació final.
Activitat C: Pràctica transmèdia 20% sobre la qualificació final.
La metodologia docent i l'avaluació proposades poden experimentar alguna modificació en les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
Recuperació
L'alumnat que obtingui una nota menor a 1,5 (sobre 3) de teoria i una nota menor de 3,5 (sobre 7) de pràctiques haurà de presentar-se a recuperació de la part suspesa.
Requisits per a aprovar l'assignatura
Per a poder aprovar l'assignatura cal aprovar indistintament totes les activitats avaluables especificades anteriorment.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Evaluación | 0 | 7,5 | 0,3 | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
BIBLIOGRAFÍA BÀSICA
Castellblanque, Mariano; Ronco,Víctor (2020), Manual del Redactor Publicitario Offline-Online. ESIC, Madrid
Morel, Rosa (2018). Neurocopywriting.
Escribano Hernández, Asunción (2018). La redacción publicitaria. Síntesis
Estanyol, E. Serra C. Castellblanque, M. (2015), ¿Dónde cuentan sus historias las marcas. Ed. UOC
Estanyol, E. Roca, A. Castellblanque, M. Serra C (2015) ¿Quién se esconde detrás de una campaña publicitaria?
Curto, V. Rey, J. Sabaté J. (2008), Redacción publicitaria. Editorial UOC
Rom, Josep i Sabaté, Joan (2007): Llenguatge publicitari: Estratègia i creativitat publicitàries. UOC, Barcelona.
Sawyer, R. (2006) Kiss & Sell. Redacción Publicitaria. Index Book. Barcelona
Fernández Cavia, José; Huertas, Asunción (2009): Redacción en relaciones públicas, Pearson-Prentice Hall, Madrid.
Guillén, Montse (2006), La motivación del redactor publicitario. Aproximación a un modelo de estudio
Rodero, Emma y otros(2004). La radio que convence. Manual para creativos y locutores publicitarios. Ariel
Navarro, Carlos (2006), Creatividad publicitaria eficaz. ESIC, Madrid
MITJANS DIGITALS:
Revistes professionals
Anuncios: www.anuncios.com
El Periódico de la publicidad: www.periodicopublicidad.com
El Publicista: www.elpublicista.com
IP-Mark: www.ipmark.com
Control Publicidad: www.controlpublicidad.com
Marketing directo.com: www.marketingdirecto.com
Puromarketing: www.puromarketing.com
Yorokobu: www.yorokobu.es
Webs
- www.moline-consulting.com/MMLB.htm
- www.bcnvisualsound.org/ct/index.html
- www.eiconsortium.org/members/goleman.htm
- www.adage.com/century/people.html
- www.bcnvisualsound.org/ct/index.html
- www.prnoticias.com
- www.ship.edu/~cgboeree/maslowesp.html
- www.fregona.net/
- www.nga.gov/feature/pollock/artist1.shtm
- www.usc.es/~idega/langreona.doc (noviembre 2004)
- www.abcdatos.com/tutoriales/tutorial/o222.html
- www.apple.es
- www.bestadsontv.com
- www.canalpublicidad.com
- www.comanalysis.ch/ComAnalysis/Publication50.htm
- www.heineken.es
- www.publitv.com
- www.rtve.es/tve/b/redes/semanal/prg210/entrevista.htm
- www.rtve.es/tve/b/redes/semanal/prg217/entrevista.htm
- www.ukshowreels.tv/index.php
- www.usshowreels.tv/index.php
- www.rae.es
- www.spotstv.com
- www.zafara.org/museo/entrada/
- www.cgu.edu/qlrc/mike.htm
- www.eic.es/noticies/notas/ articles/enguany/marzo/imatgeEIC.pdf
- www.srarushmore.com
- www.milmilks.org
- www.scpf.com
Arxiu d'imatges
ACI: www.acionline.biz
Age Fotostock: www.agefotostock.com
Alfaqui Fotografia/Photoline.com: www.photonline.com
Anna Server Agency S.L. (ASA): www.minenpictures.com
Cover: www.cover.es
Fotononstop: www.fotononstop.com
Framepool www.framepool.com
Gastromedia: www.gastrofotos.com
Getty Images: www.gettyimages.com
HighRes Press Stock: www.highres.es
Iberimages: www.iberimage.com
Illustration Stock: www.imagenytraduccion.com
Index: www.indesfototeca.es
Matton Images: www.matton.es
Mister Bild: www.misterbild.com
Quickimage Stock: www.quick-image.com
Stock Photos: www.stockprhotos.es
Vidiments: www.vidiments.com
Certàmens de parla hispana:
El Sol (publicidad): www.elsolfestival.com
Anuario de la Creatividad del cdc (publicidad y markteing): www.clubdecreativos.com
Premios a la Eficacia (publicidad y marketing): www.premioseficacia.com
Premios Laus (diseño y publicidad): www.adg-fad.org
Premios Ratón (publicidad interactiva): www.movierecord.com
Premios Imán (marketing directo): www.fecemd.org
Premios AEMP (marketing promocional): www.aemp.es
Premios APPE (producción): www.appe.org
FIAP (publicidad): www.fiap.com.ar
El Ojo de Iberoamérica (publicidad): www.elojodeiberoamerica.com
Festival Drac Novell: www.associaciopublicitat.com
Certàmens internacionals:
Clio Awards (publicidad): www.clioawards.com
Festival de Cannes (publicidad y marketing): www.canneslions.com
London Festival (publicidad): www.liaawards.com
One Show (publicidad): www.oneclub.com
Cresta Awards (publicidad): www.cresta-awards.com
New York Festivals (publicidad, marketing y diseño): www.newyorkfestivals.com
Epica (publicidad): www.epica-awards.com
Eurobest (publicidad): www.eurobest.com
Echo Awards (marketing directo): www.dma-echo.org
Caples Awards (marketing directo): www.caples.org
PMC Awards (marketing promocional): www.eaca.be
Associacions, federacions i clubs:
Club de Creativos (cdec): www.clubdecreativos.com
Foment de les Arts Decoratives : www.fadweb.com
Asociación Española de Anunciantes (AEA): www.anunciantes.com
Asociación Española de Agencias de Publicidad (AEAP): www.aeap.es
Federación Nacional de Empresas de Publicidad (FNEP): www.fnep.es
Asociación General de Empresas de Publicidad (AGEP): www.agep.es
Asociación de Autocontrol de la Publicidad (AAP): www.aap.es
Asociación de Agencias de Medios (AM): www.agenciasdemedios.com
Federación Española de Comercio Electrónico y Marketing Directo (FECEMD): www.fecemd.org
Asociación de Productoras Publicitarias Españolas (APPE): www.appe.org
Asociación de Agencias de Marketing Directo e Interactivo (AGEMDI): www.agemdi.org
Club de Dirigentes de Marketing: www.clubdemarketing.com
Asociación Española de Estudios de Mercado, Marketing y Opinión (AEDEMO): www.aedemo.es
Asociación Nacional de Empresas de Investigación de Mercados y Opinión Pública (ANEIMO): www.aneimo.com
Asociación para la Investigación de los Medios de Comunicación: (AIMC) www.aimc.es
Asociación de Editores de Diarios Españoles (AEDE): www.aede.es
Asociación de Revistas de Información (ARI): www.revistas-ari.com
Gremi de Publicitat de Catalunya: www.associaciopublicitat.com