Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2501933 Periodisme | OB | 3 | 2 |
No hi ha prerequisits per cursar l'assignatura.
OBJECTIUS
Tema 1: Les polítiques de comunicació
Tema 2 : Les polítiques de Servei Públic
Tema 3: Polítiques de comunicació i Regulació
Tema 4: Les polítiques de Continguts i Diversitat Cultural
El contingut de l'assignatura serà sensible als aspectes relacionats amb la perspectiva de gènere.
El calendari detallat amb el contingut de les diferents sessions s’exposarà el dia de presentació de l’assignatura. Es penjarà també al Campus Virtual on l’alumnat podrà trobar la descripció detallada dels exercicis i pràctiques, els diversos materials docents i a qualsevol informació necessària per a l’adequat seguiment de l’assignatura.
L'assignatura es desenvoluparà en sessions teorico-pràctiques. Les classes magistrals es dedicaran a l'explicació dels conceptes centrals de les polítiques de comunicació. Les sessions pràctiques tindran les següents modalitats: anàlisi de cas, exercis pràctics, debats i presentació oral de treballs.
La metodologia docent pot experimentar alguna modificació per raó de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques | 37,5 | 1,5 | 6, 7, 9, 16 |
Seminaris | 15 | 0,6 | 2, 3, 6, 7, 11, 15, 16 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 7,5 | 0,3 | 3, 7, 8 |
Tipus: Autònomes | |||
Treball personal | 82,5 | 3,3 | 2, 3, 7 |
L’avaluació de l’assignatura és sumativa.. És necessari presentar-se a totes les activitats d’avaluació per a obtenir la nota final.
Les activitats d’avaluació són:
L’assistència a les activitats d’avaluació és obligatòria per a tot l'alumnat. De tota manera, existeixen un conjunt de circumstàncies que puntualment poden eximir de l’assistència amb el justificant corresponent (malaltia, operació quirúrgica, defunció d’un familiar, etc.).
Quan no es pot assistir a l’activitat d’avaluació pels motius abans esmentats, l’alumne haurà d’informar al professorat a través d’un correu al Campus Virtual. Degut a la programació docent, no es pot reprogramar l’activitat un altre dia durant el semestre,però l’alumne podrà seguir amb l’avaluació continuada.
Les activitats d’avaluació que no s’hagin pogut realitzar pels motius abans esmentats es podran recuperar al juny de 2021. El primer dia de classe s'anunciarà la data reservada per aquest tipus de circumstàncies.
Cal lliurar les activitats durant la data indicada i s’hauran de seguir les indicacions formals que consten a cadascuna de les fitxes tècniques. Fora d’aquest termini no es poden acceptar treballs per poder acomplir amb els terminis de correcció i lliurament de notes.
Les notes de les activitats seran publicades a través del Campus Virtual. Per tal d’aclarir dubtes o atendre consultes, cada professor/a establirà un horari de tutoria.
El sistema d'avaluació pot experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
Durant les activitats d’aula de les sessions teòriques, es controlarà l’assistència amb una llista amb signatures amb l’objectiu de poder computar el percentatge corresponent en l’avaluació de l’assignatura.
RECUPERACIÓ: L’alumnat tindrà dret a la recuperació de l’assignatura si ha estat avaluat del conjunt d'activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de 2/3 parts de la qualificació total de l'assignatura. Per poder-se presentar a la recuperació de l’assignatura, s’haurà hagut d’obtenir la nota mitjana de 3,5. L'activitat que no es pot recuperar és la participació activa en el grup gran. La data de recuperació s'anunicarà el primer dia de classe.
L’estudiant que realitzi qualsevol irregularitat (còpia, plagi, suplantació d’identitat,...) es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació. En cas que es produeixin diverses irregularitats, la qualificació final de l’assignatura serà 0.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Anàlisi de cas 1 | 10 | 1 | 0,04 | 7, 9, 13, 15 |
Anàlisi de cas 2 | 10 | 1 | 0,04 | 2, 6, 7, 9, 16 |
Participació activa al grup gran | 20 | 1,5 | 0,06 | 2, 3, 5, 7 |
Prova de continguts | 30 | 1 | 0,04 | 6, 7, 9, 16 |
Pràctica avaluable - Tema 3 | 10 | 1 | 0,04 | 2, 3, 5, 6, 7, 11, 16 |
Pràctica avaluable: Tema 4 | 10 | 1 | 0,04 | 1, 2, 3, 4, 5, 7, 9, 11, 12, 14, 16 |
Pràctica avaluable: tema 5 | 10 | 1 | 0,04 | 1, 2, 3, 5, 6, 8, 9, 10, 11, 16 |
BIBLIOGRAFIA BÀSICA:
ALBORNOZ, Luis Alberto i GARCÍA LEIVA, Mª Trinidad (eds.) (2017) Diversidad e industria audiovisual. El desafío cultural del siglo XXI. México: Fondo de cultura económica.
CRUSAFON, Carmina (2012). La nueva era mediática. Las claves de la comunicación global. Barcelona: Bosch.
DONDERS, Karen; PAUWELS, Caroline i LOISEN, Jan (eds.) (2014). The Palgrave Handbook of European Media Policy. New York: Palgrave Macmillan.
JUST, Natasha i PUPPIS, Manuel (eds.) (2012) Trends in Communication Policy Research. Bristol: Intellect.
MACBRIDE, S. (1987). Un solo mundo, voces múltiples: comunicación e información en nuestro mundo. México: Fondo de Cultura Económica, 2ª abreviada.
MANSELL, Robin i RABOY, Marc (2011). The Handbook of Global Media and Communication Policy. Londres: Blackwell.
PICARD, Robert (2020). Media and Communications Policy Making. New York: PalgraveMacmillan.
VAN CUILENBURG, Jan and MCQUAIL, Denis (2003) “Media Policy Paradigm Shifts: towards a New Communications Policy”, European Journal of Communication, vol. 18, 181-207.
Es facilitarà bibliografia complementària pels continguts específics del temari.