Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2501928 Comunicació Audiovisual | OT | 4 | 0 |
Coneixement de la creació audiovisual. L'alumnat ha de tenir autonomia de creació de projectes audiovisuals ja que es realitzarà treball pràctic partint d'aquest coneixement. La docència es centrarà en la interactivitat de la narració dels productes audiovisuals, de manera que cal tenir nocions de planificació de rodatge, de producció, de gravació i d'edició.
L'objectiu principal d'aquesta assignatura és conèixer, entendre i practicar la creació audiovisual interactiva actual i del futur immediat. Es tracta d'entendre les noves maneres de narrar i d'explicar que es presenten en l'audiovisual, basades en la interactivitat amb l'usuari. Coneixerem quines són les tendències de creació audiovisual, des de la seva interactivitat. Es busca la practicitat del contingut per a la seva aplicació immediata en l'àmbit laboral de l'alumnat.
Tendències de l'audiovisual interactiu en el mercat actual:
Es realitzaran classes de presentació de continguts, seminaris amb casos específics i projectes pràctics. L'alumnat realitzarà creacions audiovisuals interactives de gran pes en el desenvolupament de l'assignatura.
La metodologia docent i l’avaluació proposades poden experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
El calendari detallat amb el contingut de les diferents sessions s’exposarà el dia de presentació de l’assignatura. Es penjarà també al Campus Virtual on l’alumnat podrà trobar la descripció detallada dels exercicis i pràctiques, els diversos materials docents i qualsevol informació necessària per a l’adequat seguiment de l’assignatura. En cas de canvi de modalitat docent per raons sanitàries, el professorat informarà dels canvis que es produiran en la programació de l’assignatura i en les metodologies docents.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes | 15 | 0,6 | 4, 9 |
Tipus: Supervisades | |||
Pràctiques laboratori | 22 | 0,88 | 13 |
Seminaris | 15 | 0,6 | 13 |
Tutories | 7,5 | 0,3 | 4, 6, 10, 11, 14 |
Tipus: Autònomes | |||
Creació audiovisual interactiva | 81,5 | 3,26 | 1, 3, 4, 9, 10, 12, 14 |
La metodologia docent i l'avaluació propostes podran experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
L'avaluació consta de:
- Examen (30%)
- Treball en seminaris (10%)
- Creació audiovisual interactiva (60%)
És imprescindible aprovar l'examen i el treball pràctic per aprovar l'assignatura.
L'alumnat tindrà dret a la recuperació de l'assignatura si ha estat avaluat del conjunt d'activitats el pes de les quals sigui d'un mínim de 2/3 parts de la qualificació total de l'assignatura. Per poder presentar-se a la recuperació de l'assignatura, s'haurà hagut dobtenir una nota mitjana de 3,5. Les activitats que queden excloses del procés de recuperació són els seminaris.
Les faltes d'ortografia es penalitzaran amb -0,5 punts cadascuna.
L'estudiant que realitzi qualsevol irregularitat (còpia, plagi, suplantació d'identitat ...) es qualificarà amb 0 aquest acte d'avaluació. En cas que es produeixin diverses irregularitats, la qualificació final de l'assignatura serà 0.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Creació audiovisual interactiva | 60% | 3 | 0,12 | 1, 5, 6, 7, 8, 10 |
Examen | 30% | 3 | 0,12 | 1, 3, 4, 5, 9, 10, 12, 14, 15 |
Seminaris | 10% | 3 | 0,12 | 1, 2, 3, 9, 11, 12, 13 |
Baranyi, Péter & Csapó, Ádám (2012). Definition and Synergies of Cognitive Infocommunications. Acta Polytechnica Hungarica 9 (1):67-83.
Berg, Leif P. & Vance, Judy M. (2017). Industry use of virtual reality in product design and manufacturing: a survey. Virtual Reality, 21(1):1-17.
Evans, Elizabeth (2011). Transmedia Television. Audiences, New Media and Daily Life. Routledge: New York.
Pérez-Tornero, José Manuel & Martín-Pascual, Miguel Ángel (editores) (2017). #MOJO. Manual de Periodismo Móvil. IRTVE: Barcelona.
A més, al llarg de l'assignatura es donaran altres recursos que se sumaran a aquesta bibliografia.