Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2501928 Comunicació Audiovisual | OT | 4 | 0 |
Haver aprovat prèviament l’assignatura “Història dels relats audiovisuals” ( 2on curs, Anual, OB).
Familiaritzar i capacitar l’alumnat amb les eines d’anàlisi d’un film.
Capacitar l’alumnat per a l’ús de les esmentades eines.
Dotar l’alumnat d’elements de reflexió teòrica sobre qualsevol obra cinematogràfica.
Aprenentatge de l’alumnat del significat dels diferents models estètics fílmics.
1. La crítica cinematográfica i el seu paper prescriptor
2. Els teórics del cinema i el seu papel reflexiu de crítica estética
3. El formalisme cinematogràfic
4. El realisme cinematográfic
5. La crítica cahierista, el cinema d’autor i la cinefilia
6. La semiótica del cinema
7. Crítica i teooria del film americana
8. Queer Theory
9. Aportació del documental
10. Cinema Going i New Cinema History
L'assignatura de "Teoria i anàlisi del film" està constituïda per classes teòriques, seminaris i presentacions i tutories
Programació de l'assignatura:
El calendari detallat amb el contingut de les diferents sessions s’exposarà el dia de presentació de l’assignatura. Es penjarà també al Campus Virtual on l’alumnat podrà trobar la descripció detallada dels exercicis i pràctiques, els diversos materials docents i qualsevol informació necessària per a l’adequat seguiment de l’assignatura. En cas de canvi de modalitat docent per raons sanitàries, el professorat informarà dels canvis que es produiran en la programació de l’assignatura i en les metodologies docents.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classe Teòrica | 37,5 | 1,5 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 |
Tipus: Supervisades | |||
Lectura, anàlisi i presentacions | 82,5 | 3,3 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 |
Seminaris | 15,5 | 0,62 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 |
Tutories | 7,5 | 0,3 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 |
L’ assignatura consta de les activitats d’avaluació següents:
- La presentació d’un assaig individual. Aquesta activitat suposa el 50% de la qualificació final
- La tria i presentació en grup en un seminari a partir d’un tema proposat i pactat prèviament amb el professor. Aquesta exposició suposa el 30% de la qualificació final. Hi haurà un control d’ assistència i cas de no haver assistit de forma reiterada a aquests hi haurà una penalització del 50% del percentatge obtingut en aquesta activitat.
- Una prova escrita amb apunts realitzada en grup o de forma individual que suposa el 20 % de la nota final.
S'han d'aprovar les tres activitats per tal de superar l'assignatura.
Sistema de recuperació: L'alumnat que hagi suspès l'assaig podrà recuperar –lo sempre i quan la nota obtinguda sigui equivalent a un 20% de la nota final. En el cas dels seminaris o de la prova, la nota que s’ha d’obtenir per poder optar a la recuperació ha de ser un 10% de la nota final
No hi ha activitats excloses de la recuperació. Si no s’han aprovat les tres activitats l’assignatura estarà suspesa.
Irregularitats:
L’estudiant que realitzi qualsevol irregularitat (còpia, plagi, suplantació d’identitat,...) que puguiconduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte
d’avaluació. En cas que es produeixin diverses irregularitats, la qualificació final de l’assignatura serà 0.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Prova teòrica | 20% | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 |
Seminaris | 30% | 1 | 0,04 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 |
Treball Autònom | 50% | 4 | 0,16 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 |
Agee, James (2001) Escritos sobre cine , Paidós, Barcelona.
Andrew, Dudley Las principales teorias cinematográficas, Ed. Rialp, Madrid, 1993
Aristarco, Guido (1996) Los gritos y los susurros: diez lecturas críticas de películas, Universidad de Valladolid, Valladolid.
Aumont, Jacques i Marie, Michel (1990) Análisis del film, Paidós, Barcelona.
Bálazs , Béla Early Film Theory, Berghahn Books, New York 2011
Bazin, André ¿Qué es el cine? Rialp, Madrid, 2008
Bordwell, David (1995) El significado del film, Paidós, Barcelona.
Bordwell, David El arte cinematográfico: una introducción, Paidós, Barcelona, 1995
Bordwell, David, Staiger Janet, Thompson, Kristin El cine clásico de Hollywood, Barcelona, Ed. Paidós, 1996
Burch, Noël El tragaluz del infinito. Contribución a la genealogía del lenguaje cinematográfico Madrid, Ed. Catedra, 1987
Butler, Judith Gender Trouble: Feminism and Teh Subversion of Identity, Routledge, Nueva York, 1990
Casetti, Francesco i Di Chio, Federico (1998) Cómo analizar un film, Paidós, Barcelona.
Català, Josep Mª: Cerdán, Josetxo y Torreiro, Casimiro. Imagen, memoria y fascinación: notas sobre el documental en España, Ocho y medio. Madrid,, 2001
Català, Josep. Mª. Pasión y conocimiento: el nuevo realismo melodramático, Cátedra, Madrid, 2009
Cerdán, Josetxo, Torreiro Casimiro Torreiro, (eds) Documental y vanguardia, Madrid, Ed. Cátedra 2005
Colaizzi, Giulia La pasión del significante: Teoría del género y cultura visual, Biblioteca Nueva, Madrid, 2007
De Lauretis, Teresa Technologies of Gender: Essays On Theory, Film & Fiction, Indiana University Press, Bloomington, 1987
Ebert , Roger Las grandes películas, Ma Non Troppo, Barcelona, 2003
Ebert , Roger Las grandes películas 2, Ma Non Troppo, Barcelona, 2006
Ebert , Roger Las peores películas de la historia, Ma Non Troppo, Barcelona, 2008
Eisenstein, Serguei Milkailovich Hacia una teoría del montaje, Paidós, Barcelona, 2001
La forma del cine, Editorial Siglo XXI, Madrid, 1999
El Sentido del cine, Editorial Siglo XXI, Madrid, 1999
Reflexiones de un cineasta, Lumen, Barcleona, 1970
Farber; Many Arte termita contra Arte elefante blanco y otros escritos escritos sobre cine, Barcelona, Anagrama, 1974
Guarner, José Luis ( 1994) Autoretrato del cronista , Anagrama, Barcelona.
Gubern, Romà Historia del cine, Lumen, Barcelona, 2006
Kael, Pauline Kiss Kiss Bang Bang: el tiempo del cine, Marymar, Buenos Aires, 1974
Kracauer, Siegfried De Caligari a Hitler: Una historia psicológica del cine alemán. Barcelona, Paidós, 1995
Maltby, Richard; Biltereyst, Daniël; Meers Philippe (2011) Explorations in new cinema history: approaches and case studies. Wiley- Blackwell, Hoboken 2011
Mitry, Jean Historie du cinema, Editions Universitaries, Paris, 1967
Metz, Christian Ensayos sobre el significado del cine Paidós, Barcelona, 2002
Molina Foix, Vicente (1993) El cine estilográfico, Anagrama, Barcelona.
Mulvey, Laura Visual and other pleasures, Indina University Press, Bloomington, 1989
Nichols, Bill La representación de la realidad Barcelona, Paidós 1997
Introducción al documental, UNAM, Méixoc , 2013
Talens , Jenaro i Zunzunegi, Santos ( Eds.) ( 2007): Contracampo: ensayos sobre teoría e historia del cine, Càtedra, Madrid.