Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2501928 Comunicació Audiovisual | OT | 3 | 0 |
No hi ha prerequisits.
Els principals objectius d'aquesta assignatura són conèixer:
• Els principis teòrics i pràctics associats a la interactivitat.
• L'evolució històrica de la comunicació interactiva i les seves aplicacions.
• El fonament de l'arquitectura i l'organització dels sistemes interactius a partir de l'evolució conceptual i tecnològica.
• La incidència de la interactivitat a les diferents indústries culturals.
• Conèixer el llenguatge, lògiques interactives i argumentals de la comunicació en xarxa.
• Analitzar aplicacions i experiències de comunicació interactiva paradigmàtiques en el seu context històric i social.
Teoria, història, tendències i futur de la comunicació interactiva:
Es realitzaran classes de presentació de continguts i seminaris amb casos específics i projectes pràctics. L'alumnat treballarà l'anàlisi i disseny de creacions audiovisuals interactives.
La metodologia docent i l’avaluació proposades poden experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
El calendari detallat amb el contingut de les diferents sessions s’exposarà el dia de presentació de l’assignatura. Es penjarà també al Campus Virtual on l’alumnat podrà trobar la descripció detallada dels exercicis i pràctiques, els diversos materials docents i qualsevol informació necessària per a l’adequat seguiment de l’assignatura. En cas de canvi de modalitat docent per raons sanitàries, el professorat informarà dels canvis que es produiran en la programació de l’assignatura i en les metodologies docents.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes magistrals | 37,5 | 1,5 | 1, 3, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 13 |
Seminaris | 15 | 0,6 | 1, 3, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 7,5 | 0,3 | 1, 3, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 13 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi personal, lectura de textos i preparació de treballs | 82,5 | 3,3 | 1, 3, 5, 6, 7, 8, 9, 11, 12, 13 |
Es realitzaran classes de presentació de continguts, seminaris amb casos específics i projectes pràctics. L'alumnat realitzarà creacions audiovisuals interactives de gran pes en el desenvolupament de l'assignatura.
L’avaluació consisteix en:
És imprescindible aprovar l'examen i el treball pràctic per aprovar l'assignatura.
L'alumnat tindrà dret a la recuperació de l'assignatura si ha estat avaluat del conjunt d'activitats el pes de les quals sigui d'un mínim de 2/3 parts de la qualificació total de l'assignatura. Per poder presentar-se a la recuperació de l'assignatura, s'haurà hagut dobtenir una nota mitjana de 3,5. Les activitats que queden excloses del procés de recuperació són els seminaris.
Les faltes d'ortografia es penalitzaran amb -0,5 punts cadascuna.
L'estudiant que realitzi qualsevol irregularitat (còpia, plagi, suplantació d'identitat ...) es qualificarà amb 0 aquest acte d'avaluació. En cas que es produeixin diverses irregularitats, la qualificació final de l'assignatura serà 0.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen | 40% | 3 | 0,12 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 13 |
Seminaris | 20% | 1,5 | 0,06 | 1, 3, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 |
Treball | 40% | 3 | 0,12 | 1, 3, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 13 |
Baranyi, Péter & Csapó, Ádám (2012). Definition and Synergies of Cognitive Infocommunications. Acta Polytechnica Hungarica 9 (1):67-83.
Cordray, Charles, Walker, Todd A., Armaly, Samir B. (2019). Systems and methods for episode tracking in an interactive media environment. US2019/0158914. [Patent Application date: May 23, 2019].
Oh, Jeeyun, Bellur, Saraswathi, Sundar, S. Shyam (2015). Clicking, Assessing, Immersing, and Sharing: An Empirical Model of User Engagement with Interactive Media. Communication Research, 45(5): 737-763.
Varona, David. (2014). El Botón Rojo de RTVE: Una experiencia de implantación de HbbTV en España. Doxa Comunicación, 19: 155-176.
* Al llarg de l'assignatura es donaran altres recursos complementaris.