Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2501928 Comunicació Audiovisual | OB | 3 | 2 |
Per cursar aquesta assignatura es requereix una bona comprensió de l'anglès.
Aquesta assignatura s'inclou dins la matèria anomenada Creació i Realització Audiovisual i té caire obligatori.
L’objectiu fonamental és que l'alumne conegui tots els procediments i les etapes que formen part del disseny, la planificació, la gestió i la realització de l'obra audiovisual i més en particular els següents:
• Identificar el marc productiu de les indústries audiovisuals i les seves particularitats.
• Estudiar les característiques dels principals productes audiovisuals.
• Identificar els perfils professionals que intervenen en els processos productius del sector de l'audiovisual.
• Conèixer els processos d'ideació dels productes audiovisuals.
• Saber els aspectes clau del disseny de les obres audiovisuals.
• Adquirir capacitat d'elaboració dels diferents tipus de projectes necessaris per tal de dur a terme una obra audiovisual.
• Adquirir coneixement i un cert domini dels instruments de planificació i control.
• Saber els principis bàsics de gestió dels equips professionals que participen en l'elaboració dels productes audiovisuals.
• Identificar els processos de resultats i de control de qualitat de les obres.
El programa de l'assignatura es desenvoluparà en sis apartats:
La metodologia d’aquesta assignatura inclou en primer lloc les classes teòriques introductòries als aspectes clau i també seminaris d’anàlisi de casos que il·lustrin les qüestions bàsiques del programa.
Tindrà una important part d’aplicació pràctica dels continguts apresos que consistirà en la realització en equip d’un projecte de producció i realització d’una obra audiovisual, així com la seva presentació i defensa pública.
El calendari detallat amb el contingut de les diferents sessions s’exposarà el dia de presentació de l’assignatura. Es penjarà també al Campus Virtual on l’alumnat podrà trobar la descripció detallada dels exercicis i pràctiques, els diversos materials docents i qualsevol informació necessària per a l’adequat seguiment de l’assignatura. En cas de canvi de modalitat docent per raons sanitàries, el professorat informarà dels canvis que es produiran en la programació de l’assignatura i en les metodologies docents.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes magistrals | 15 | 0,6 | 1, 4, 8, 9, 10, 11, 14, 15, 16 |
Pràctiques, seminaris i seguiment del projecte | 37,5 | 1,5 | 1, 2, 3, 5, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 18 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 7,5 | 0,3 | 1, 2, 4, 5, 9, 13, 14, 15, 16 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi autònom | 40 | 1,6 | 1, 2, 4, 7, 8, 9, 12, 13, 14 |
Realització del projecte | 42,5 | 1,7 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 |
L'avaluació d'aquesta assignatura constarà de tres parts que hauran de ser superades de forma independent per poder fer mitjana de la qualificació final.
La relació i el seu pes són:
-Examen dels aspectes teòrics: 30 %.
-Treballs (pitching, pressupost): 10%
-Realització del projecte: 60 %.
Durant les tres últimes setmanes del curs, es duran a terme les activitats de reavaluació. Els alumnes que hagin participat de l’avaluació continuada (realització de treballs i projecte) i suspenguin la teoria podran recuperar-la sempre que hagin obtingut una nota mínima de 3 punts sobre 10 a l'examen i hagin realitzat la revisió ordinària. La nota obtinguda en la recuperació de la teoria serà la nota definitiva d’aquesta part, no la qualificació final (és a dir, es ponderarà amb la nota dels treballs i el projecte). En cas de suspendre també el projecte, caldrà fer una activitat especial que s'haurà de negociar amb els professors.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen dels aspectes teòrics | 30 % | 3 | 0,12 | 1, 8, 9, 16 |
Realització del projecte | 60 % | 3,5 | 0,14 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 17, 18 |
Seminaris | 10 % | 1 | 0,04 | 1, 2, 6, 7, 8, 9, 10, 13, 15, 16 |
CANCHO GARCÍA, Nuria E., GARCIA TORRES, Marco A. (2017) Planificación de proyectos audiovisuales.Tarragona. Publicaciones Altaria.
PARDO, Alejandro (ed) (2002) The Audiovisual Management Handbook. Madrid: Fundación Cultural Media - Media Business School
BUSTER, Bobette (2013) Do Story. How to tell your story so the world listens. The Do Book Company.
FERNÁNDEZ DÍEZ, Federico , MARTÍNEZ ABADIA, José (1994) La dirección de producción en cine y televisión. Barcelona: Paidós. Papeles de comunicación.
GAWLINSKI, Marc (2003) Producción de televisión interactiva. Andoain: Escuela de cine y video.
MARTÍNEZ ABADÍA, José , FERNÁNDEZ DÍEZ, Federico (2011) Manual del productor audiovisual. Barcelona: UOC
de ROSENDO, Teresa, GATELL, Josep (2015) Objetivo Writers' Room. Las aventuras de dos guionistas españoles en Hollywood. Barcelona: Alba Editorial.
SÁINZ SÁNCHEZ, Miguel (2002) El productor audiovisual. Síntesis Comunicación Audiovisual.
SNYDER, Blake (2010) ¡Salva al gato! Barcelona: Alba Editorial.
de WINTER, Helen (2006) ...What I really want to do is produce. London: Faber and Faber.
S'aniran recomanant diferents referències documentals al llarg del curs i en funció de les necessitats específiques de cada projecte.