Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2501572 Administració i Direcció d'Empreses | OT | 4 | 0 |
No hi ha requisits.
Es recomana tenir coneixements de màrqueting i una alta disposició a apendre sobre les estrègies, problemàtiques i activitats relacionades amb la gestió dels canals de distribució en qualsevol format i lloc. Sense ser rigurosos i com a anunci del que es tracta, correspondria a la profundització de la "p" de Place de les quatre "p's" del marqueting tradicional
Al acabar el curs l’ alumne ha de ser capaç de:
Al acabar el curs l’ alumne ha de saber:
1. INTRODUCCIÓ
2. FORMES COMERCIALS I ANÀLISI ECONÒMICA
3. ENTORN DE LA DISTRIBUCIÓ
4. ORGANITZACIÓ DELS SISTEMES DE DISTRIBUCIÓ
“La docència serà presencial o semipresencial depenent del nombre d’ estudiants matriculats per grup i de la capacitat de les aules al 50% d’aforament.”
S'utilitzen estudis de cas, classes magistrals, debats, activitats de classe, seminaris. Aquests són els principals exemples de la metodologia utilitzada en aquest curs. Es considera que la participació dels estudiants proactiva és un avantatge i per tant el professor s'encarrega de potenciar-la.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Hores de classe | 45,5 | 1,82 | 7, 8, 14, 15 |
Tipus: Supervisades | |||
Seminari de premsa | 5 | 0,2 | 2, 5, 9, 12, 18, 19, 21 |
Tipus: Autònomes | |||
Relacions dins el canal- Hores d' estudi | 95,5 | 3,82 | 23 |
SEMINARI DE PREMSA
1.- Treball individual: L’alumne de forma individual ha de buscar una noticia en els mitjans de comunicació de qualsevol àmbit i entorn, que s’hagipublicat els darrers 4 mesos. L’abast por ser local o internacional i ha d’ escollir aquella que li sembli interessant o rellevant sobre la matèria de Gestió de la Distribució. (veure llista de possiblestemes al final)
Sobre la noticia escollida s’ha d’escriure un resum de unes 300-400 paraules (més de mig foli) en el que s’inclogui:
1.- títol de l’article
2.-resum del seu contingut
3.- per que l’ha escollit i com es relaciona amb la distribució
4.- font i DataLase
El dia del seminari cada alumne de forma individual farà una breu intervenció explicant el contingut del que ha escrit i lliurarà el resum al professor a la seva finalització.
2.- Treball en grup: els alumnes en grups lliuraran un document de valoració de la sessió anterior, incloent:
1.- valoració general sobre el plantejament i desenvolupament de la sessió
2.- Resum de la sessió fent una tipologia de les temàtiques abordades
3.- Elecció de l’ article presentat de més interès per la matèria i els assistents i justificació d’ aquesta elecció
El professor escollirà al atzar un o més grups i es farà un debat sobre els punts anteriors.
Llista de possibles temes:
Calendari d’activitats d’avaluació
Les dates de les diferents proves d'avaluació (exercicis en aula, entrega de treballs, ...) s'anunciaran amb suficient antelació durant el semestre.
La data de l'examen final de l'assignatura està programada en el calendari d'exàmens de la Facultat.
"La programació de les proves d’avaluació no es podrà modificar, tret que hi hagi un motiu excepcional i degudament justificat pel qual no es pugui realitzar un acte d’avaluació. En aquest cas, les persones responsables de les titulacions, prèvia consulta al professorat i a l’estudiantat afectat, proposaran una nova programació dins del període lectiu corresponent." Apartat 1 de l'Article 115. Calendari de les activitats d’avaluació (Normativa Acadèmica UAB)
Els estudiants i les estudiantes de la Facultat d'Economia i Empresa que d'acord amb el paràgraf anterior necessitin canviar una data d'avaluació han de presentar la petició omplint el document Sol·licitud reprogramació prova https://eformularis.uab.cat/group/deganat_feie/reprogramacio-proves
Procediment de revisió de les qualificacions
Coincidint amb l'examen final s'anunciarà el dia i el mitjà en que es publicaran les qualificacions finals. De la mateixa manera s'informarà del procediment, lloc, data i hora de la revisió d'exàmens d'acord amb lanormativa de la Universitat.
Procés de Recuperació
“Per participar al procés de recuperació l'alumnat ha d'haver estat prèviament avaluat en un conjunt d'activitats que representi un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de l'assignatura o mòdul.” Apartat 3 de l'Article 112 ter. La recuperació (Normativa Acadèmica UAB). Els estudiants i les estudiants han haver obtingut una qualificació mitjana de l’assignatura entre 3,5 i 4,9.
La data d’aquesta provaestarà programada en el calendari d'exàmens de la Facultat. L'estudiant que es presenti i la superi aprovarà l'assignatura amb una nota de 5. En cas contrari mantindrà la mateixa nota.
Irregularitats en actes d’avaluació
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, i d'acord amb la normativa acadèmica vigent, "en cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0". Apartat 10 de l'Article116. Resultats de l'avaluació. (Normativa Acadèmica UAB)
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen final | 50 | 0 | 0 | 1, 2, 3, 5, 6, 8, 11, 13, 14, 15, 16, 17, 21, 22 |
Semniari de Premsa - Individual i en Grup | 10 | 2 | 0,08 | 1, 7, 8, 10, 14, 15, 17 |
assitencia | 10 | 0 | 0 | 2, 3, 4, 5, 6, 8, 9, 11, 12, 13, 15, 16, 18, 19, 20, 21, 22, 23 |
treball final de curs | 30 | 2 | 0,08 | 7, 8, 14, 15 |
Berkhout, Constant (2019) Assortment and Merchandising Strategy. Building a Retail Plan to Improve Shopper Experience. Springer
CASARES J. , REBOLLO A. (2013) Distribución Comercial. Aranzadi
CHETOCHINE, G.: "Marketing estratégico de los canales de distribución" Ed. Granica.
FISLER M. “Canaux de distribution” Ed.Vuibert Gestion Paris 1989
CRUZ ROCHE, I. (2012):” Canales de distribución” Ed. Piramide (**)
Martinez-Lopez, F.J., Gázquez-Abad, J.C. Roggeveen, A.(2019) Advances in National Brand and Private Label Marketing. Springer
IZARD, G (2010): “Gestión de la distribución: guía de estudio” Ed. Servei de Publicacions UAB Col·lecció Materials 219 (****)
IZARD G. (2019) Chapter: “La distribución comercial de alimentos y el comercio electrónico” included in the book “La venta de alimentos online” https://www.thomsonreuters.es/es/tienda/duo-papel-ebook/la-venta-de-alimentos-onlineduo/p/10014951
IZARD, G. (2019) Article: “Transformación digital en la Distribución Comercial”. Includend in the publication “Omnichannel Marketing: Lasnuevas reglas de la distribución y el consumo en el mundo omnicanal”. Cátedra Fundación Ramon Areces, Oviedo http://www.catedrafundacionarecesdcuniovi.es/download/download_material.php?idMaterial=282
IZARD, G. (2019) Keynote speaker at the The International Conference on Advances in National Brand and Private Label Marketing (NB&PL) (2019). Title: “Private label in Spain. Business Approach”. https://www.youtube.com/watch?v=xa1aX0YZXRo Included in the book “Advances in National Brand & Private Label Marketing. Sixth International Conference, 2019. Springer
IZARD, G. (2018) Book Chapter: “La identificación digital del fabricante real del producto de una marca”. Marcas Negras (en la era de la trasparencia). Olivares F. ed. Gedisa (2011) https://marcasnegras.es/
MARTINEZ MARTINEZ, I.J. (2005) La comunicación en el punto de venta ESIC
MIQUEL S., PARRA, F., Mª, ROMERO JM, L´HERMIE, C. Distribución Comercial (Escuela Superior de Gestión Comercial y Marketing (Esic)) 5ª edición 2006
KOTLER, P. "Introducción al Márketing". Ed.Prentice Hall.2009
PALOMARES R. (2015) Merchandising. Auditoria de Marketing en el punto de venta. ESIC
Pantano, Eleonora, Dennis, Charles (2019) Smart Retailing. Springer
QUINN, Feargal. "Crowing the Customer (how to become Customer- Driven)" The O´Brien Press. Dublín, 1990
REINARES LAZA, P., “Marketing Relacional” Ed. Prentice Hall 2004
SAINZ DE VICUÑA ANCIN, JM: "La distribución comercial: opciones estratégicas". Ed. ESIC 1996
SIEIRA M. (2017) mARCAS DEL DISTRIBUIDOR . ESIC
STERN, L.W. y EL-ANSARY, A.I. “Marketing Channels” Ed. Prentice –Hall 1997 i “Canales de Comercialización” Ed. Prentice –Hall. 1999 (***)
VÁZQUEZ CASIELLES, R. y TRESPALACIOS, J.A.: “Estrategias de distribución comercial, Diseño del canal de distribución y relacion entre los fabricantes y detallistas” Ed. Thomson, Madrid, 2006 (**)
Revistes: Alimarket, Aral, Distribución Actualidad, Distribución y Consumo
Webs: https://www.theconsumergoodsforum.com/; http://www.canaldis.com/: https://www.fmi.org/ http://www.nielsen.com/us/en.html; https://www.kantarworldpanel.com/global; https://www.igd.com/; https://www.gs1.org/; https://stores.org/; https://www.gfk.com/;http://www.nb-plmarketing.org/