Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500797 Educació Infantil | FB | 2 | 1 |
Cap.
Aquesta assignatura pretén oferir als estudiants coneixement teòric-pràctic en relació als processos observacionals en els diferents contextos on el professional de l’educació infantil desenvoluparà la seva activitat. L’observació sistemàtica esdevé clau per tal de generar nou coneixement i com a eina per a respondre a problemes o qüestions educatives.
L’observació sistemàtica com a metodologia d’investigació ajuda a entendre millor la realitat educativa i els procesos d'ensenyament i aprenentatge dels infants, alhora que dóna recursos i instruments per documentar els contexts educatius. Les metodologies de recerca en l’acció han de permetre optimitzar l'acció educativa als futurs graduats i graduades en educació infantil mitjançant la reflexió i el debat de la realitat propera i indagar sobre els comportaments, les dinàmiques, les estratègies i altres fenòmens i variables de la seva vida professional quotidiana. Familiaritzar-se també amb els principals mètodes de recerca a partir de l’observació sistemàtica comporta conèixer literatura científica sobre educació infantil i entendre i emprar informes d’investigació publicats en revistes especialitzades.
L’assignatura comptabilitza 100 hores de treball de l’estudiant de les quals, la meitat són activitats dirigides i supervisades pel professor i la resta són hores de treball autònom de l’estudiant. La metodología i l’avaluació tenen en compte aquesta distribució en el moment de desenvolupar dinàmiques d’aula però també activitats d’avaluació. És per això que cal tenir molt present que l’assignatura es considera complerta quan es consideren totes les hores i no només les de classe.
En totes les activitats es treballarà el compromís ètic i els principis deontològics relacionats amb la funció orientadora.
La metodologia docent i l'avaluació proposades poden experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Presencial en gran grup | 10 | 0,4 | 8, 10 |
Tipus: Supervisades | |||
Seminaris | 20 | 0,8 | 2, 7, 10 |
Tutories de treball de recerca | 20 | 0,8 | 7, 10 |
Tipus: Autònomes | |||
Treball autònom | 50 | 2 | 2, 7 |
L'avaluació de l'assignatura es realitzarà al llarg de tot el curs acadèmic mitjançant les activitats que es mostren en la graella d'avaluació. Per superar l'assignatura s'han d'aprovar cadascuna de les activitats avaluatives.
Les dates de lliurament i/o avaluació seran:
Els estudiants que durant el curs hagin fet un seguiment adequat de l'assignatura i tot i així els quedi algun aspecte no assolit se'ls donarà la oportunitat de superar la matèria refent l'activitat o activitats no superades, menys l'exposició del treball en grup de forma virtual, que no és recuperable. No es podrà recuperar una activitat o treball que no hagi estat prèviament avaluat. Els i les estudiants podran lliurar de nou les activitats durant tot el semestre, essent la data màxima una setmana després d'haver finalitzat l'assignatura.
Lanota final de l’assignatura serà lamitjana ponderada corresponent a les activitats d'avaluació. S’haurà d’aprovar amb un 5 cadascuna de les parts. S’aprovarà l’assignatura amb una puntuació mínima de 5.
L’assistència a classe és obligatòria: l’estudiant ha d’assistir a un mínim d’un 80% de classes, en cas contrari es considerarà no presentat.
La còpia o plagi de material, tant en el cas de treballs, pràctiques o exàmen constitueix un delicte i es penalitzarà amb un 0 com a nota de l'assignatura
Per aprovar aquesta assignatura, cal que l'estudiant mostri una bona competència comunicativa general, tant oralment com per escrit, i un bon domini de la llengua vehicular que consta a la guia docent.
En totes les activitats (individuals i en grup) es tindrà en compte la correcció lingüística, la redacció i els aspectes formals de presentació. L'alumnat ha de ser capaç d'expressar-se amb fluïdesa i correcció i ha de mostrar un alt grau de comprensió dels textos acadèmics. Una activitat pot ser retornada (no avaluada)o suspesa si el professor considera que no compleix aquests requisits.
Cal mostrar una actitud compatible amb la professió docent com a requisit per aprovar l'assignatura. Algunes competències poden ser: escolta activa, respecte, participació, cooperació, empatia, amabilitat, puntualitat, no jutjar, argumentar, ús del mòbil adequat...
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Exposició, en grup, de treball de recerca | 10% | 0 | 0 | 6, 7, 9, 11 |
Prova de control dels continguts teòrics de l'assignatura (individual) | 35% | 0 | 0 | 3, 5, 10, 11 |
Pràctiques d'observació sistemàtica (individual) | 20% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 11 |
Treball de recerca observacional (en grup) | 35% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 10, 11 |