Degree | Type | Year | Semester |
---|---|---|---|
2500797 Early Childhood Education | OT | 4 | 0 |
It is highly recommended that the student have studied and use the knowledge of these subjects
- The mathematics curriculum in kindergarten.
- Practice math classroom Childhood Education
The methodology of this course is in a workshop format. You will learn 'doing'. Each session will focus on the manipulation of various teaching materials. Autonomous work, creativity and cooperative work will be promoted. Thou must reflect and also the most relevant record in writing of each session.
Title | Hours | ECTS | Learning Outcomes |
---|---|---|---|
Type: Directed | |||
Large group | 45 | 1.8 | 11 |
Type: Supervised | |||
Analysis of materials and classroom experiences | 30 | 1.2 | 4 |
Type: Autonomous | |||
Autonomous activity | 75 | 3 | 4, 11 |
Title | Weighting | Hours | ECTS | Learning Outcomes |
---|---|---|---|---|
Design and implementation of a workshop session | 30 | 0 | 0 | 1, 2, 6, 7, 5, 8, 3, 4, 11, 12, 10, 9, 13 |
Individual work. Journal sessions | 50 | 0 | 0 | 6, 7, 3, 4, 11, 12, 10, 9, 13 |
Self evaluation | 20 | 0 | 0 | 2, 8, 11, 12, 10, 9, 13 |
Ansel, B. (1998). Descubriendo Polydron. Explorar, Crear, Comprender. London: Polydron Limited.
Bañeres, D., Bishop, A., Claustre, M., Comas, O., et. al. (2008). El juego como estrategia didáctica. Barcelona: Graó.
Bruner, J. (1983). Juego, pensamiento y lenguaje . Dins: J. Bruner, Acción Pensamineto y lenguaje. Compilación de J.L. Linaza. Madrid: Alianza editorial.
Cascallana, M.T. (1988). Regletas Cuisenaire. Dins: Iniciación a la matemática, Materiales y recursos didácticos (pp. 94-112). Madrid: Santillana.
Castelnuovo, E. (1981). La Geometria. Barcelona: Ketres.
Champdavoine, L. (1985). Les mathématiques par les jeux, petite et moyenne section. Paris: Fernand Nathan.
Champdavoine, L. (1985). Les mathématiques par les jeux, grande section et C.P. Paris: Fernand Nathan.
Carbó, L. (2000). Un proyecto de números. Cuadernos de pedagogia, 290, 20-23.
Carbó, L. (2004). Los juegos de punteria: una propuesta lúdica para el aprendizaje de la numeración. Dins: Matemáticas recreativas. (pp.63-73). Barcelona: Graó.
Costa, A., Edo, M., Font, M. i Forrellad, H. (1998). Disseny, aplicació i avaluació d'un taller de jocs matemàtics al cicle inicial de primària. Perspectiva Escolar, 226, 60-67
Edo, M. (1996). Taller de jocs al cicle inicial: Disseny, experimentació i avaluació d'una situació didàctica per a la construcció conjunta de coneixements matemàtics. Barcelona: Universitat Autònoma de Barcelona. Treball de recerca de Doctorat en didàctica de les Ciències i les Matemàtiques del Departament de didàctica de les Matemàtiques i les Ciències Experimentals.
Edo, M. (1998). Juegos y matemáticas. Una experiencia creación y análisi de un contexto para en el ciclo inicial de primaria. UNO, Revista de Didáctica de las Matemáticas, 18, 21-37.
Edo, M. (2003). Jocs només per calcular. Amb els petits es pot anar més enllà? Perspectiva Escolar, 273, 14-21.
Edo, M. (2003). Juegos matemáticos. Documentación para el taller, Desarrollo curricular. Dins C. Tomás i M. Casas (eds.). Educación Primaria. Orientaciones y Recursos. Barcelona: Praxis, CD-Rom 59 pag.
Edo, M. (2004). Taller de juegos y matemáticas en el ciclo inicial de primaria, Desarrollo curricular. Dins: C. Tomás i M. Casas (eds.). Educación Primaria. Orientaciones y Recursos. Barcelona: Praxis, CD-Rom 13 pàg.
Edo, M., Blanch, S., Anton, M. (2016). El joc a la primera infància. Barcelona: Octaedro.
Edo, M., Revelles, S. (2004). Situaciones matemáticas potencialmente significativas. Dins: M. Antón i B. Moll, (eds), Educación infantil. Orientación y recursos (0-6 años) (pp.103-179). Barcelona: Praxis.
Edo, M., Masoliver, C. (2008). Una tienda en clase. Creación y análisis de un contexto para aprendizajes matemáticos. UNO, Revista de Didácticade las Matemáticas, 47, 20-36.
Edo, M., Balbás, S., Masip, A. (2009). Identificación y comparación de formas y longitudes. Niños de cuatro años y la escultura “Live bac!”. A J. Giménez (Ed.) La proporción: arte y matemáticas, (pp. 123-140). Barcelona: Graó.
Grup Almosta (1988). Més de 7 materials per a l’aprenentatge de la matemàtica. Barcelona: Rosa Sensat.
Mira, M. (2004). Conexion. Alicante: Miniland.
Moriana, B., Bravo, R. Regletas Cuissenaire en Infantil de 5 años.Retrieved from http://www.juntadeandalucia.es/averroes/vertie/createaching/TUCCI_WEBS/TCregletas_inf05/TCregletas0.htm
Muñoz, M.C. Las regletas Cuisenaire, los números en color. Reitrieved from http://rabida.uhu.es/dspace/bitstream/handle/10272/2743/Maria%20de%20la%20Cinta%20Munoz.Recurso.pdf?sequence=2
Pecci, M.C., Herrero, T., López, M. i Mozos, A. (2010). El juego infantil y su metodología. Cayfosa: Mc Graw Hill
Sanchez, P. (2011). Jugamos con las regletas en educación infantil. http://www.youtube.com/watch?v=jFiITKVMT4Y