Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2501002 Geografia i Ordenació del Territori | OT | 3 | 0 |
2501002 Geografia i Ordenació del Territori | OT | 4 | 0 |
Per poder cursar l’assignatura l’estudiant ha de complir tota una sèrie de requisits:
Tot i que no ha de ser considerat com un prerequisit, es recomana a l'estudiantat que estigui amatent a la possibilitat que la realització de les pràctiques pugui ser incompatible amb el seguiment de la docència presencial programada per al curs en qüestió. Altrament dit, que els horaris docents dificultin o, fins i tot, impossibilitin la realització de les pràctiques.
Els objectius formatius de les pràctiques curriculars externes són:
L’assignatura, en estar orientada a la capacitació professional de l'estudiant, no imparteix pròpiament uns continguts a l’aula. El seu principal objectiu és la realització d’activitats formatives relacionades amb les sortides professionals de la Geografia. No obstant, a través de les pràctiques externes, l'estudiant hauria d'assolir, ampliar i aplicar coneixements propis dels continguts de les assignatures cursades anteriorment i que estan relacionats amb molts àmbits de la Geografia, principalment, amb:
Es procedirà a l'obertura d'una aula Moodle on a més de publicar-hi determinats documents de referència per al seguiment de l'assignatura, serà també l'espai principal de comunicació entre estudiant i coordinador de l'assignatura (p. ex. a través de la secció d'"Avisos"). A títol informatiu, les empreses i entitats amb què hem col·laborat en els darrers cursos són aquestes:
|
Els continguts de l’assignatura es desenvoluparan mitjançant la formalització, per a cada estudiant, d’un conveni específic de cooperació educativa per a la realització de pràctiques on s’estableixen:
Les pràctiques de l’assignatura es defineixen de forma específica per a cada estudiant segons ho determina el projecte formatiu específic que s’hagi aprovat i estan en funció dels interessos formatius i de les necessitats tant dels estudiants com de les entitats col·laboradores. ATENCIÓ (1): hi haurà una reunió informativa a l'inici de cada semestre per explicar amb més detall el contingut de l'assignatura de les pràctiques. L'assistència no és obligatòria però sí molt recomanable. Depenent de com es desenvolupi el curs, cal preveure la possibilitat que dita reunió hagi de ser online. ATENCIÓ (2): en funció de l'evolució futura de la crisi sanitària actual (estiu 2020) cal preveure per al curs 2020-21 la possibilitat que les pràctiques s'hagin de realitzar telemàticament, en part o totalment. |
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Supervisades | |||
Informes de l'estudiant | 5 | 0,2 | 3 |
Seguiment (tutories presencials o virtuals), reunions informatives, cursos d'especialització i formació per a la inserció laboral. | 15 | 0,6 | 6 |
Tipus: Autònomes | |||
Treball autònom a partir de les instruccions de la persona tutora de l'entitat col.laboradora | 130 | 5,2 | 5, 6 |
A més de l'anterior, s'ha de tenir en compte el següent:
ATENCIÓ: en funció de l'evolución futura de la crisi sanitària actual de la COVID-19 (estiu 2020) s'ha de preveure per al curs 2020-21 la possibilitat que les pràctiques puguin ser avaluades amb alguna variació respecte el previst inicialment (p. ex. no havent completat el total d'hores previstes però havent fet un mínim del 50%). |
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Informe de les tasques realitzades (tutor/a de pràctiques) | 70% | 0 | 0 | 5 |
Informe final (estudiant) | 20% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 6 |
Informes de seguiment (estudiant) | 10% | 0 | 0 | 5 |
Bibliografia:
- Al-Hindi, K.F. (2000), “Women in geography in the 21st century. Introductory remarks: Structure, agency, and women geographers in academia at the end of the long twentieth century”, Professional Geographer, 52(4), pp. 697-702.
- Associació de Geògrafs Professionals de Catalunya (1992-1993). “La profesión de geógrafo: elementos para la reflexión y el debate”. Boletín de la A.G.E., 15-16, pp. 211-219.
- Associació de Geògrafs Professionals de Catalunya (1999), “Dossier: Sortides Professionals de la Geografia”, Butlletí, 37.
- Documents d’Anàlisi Geogràfica (2001), Monogràfic: “Geografia professional i formació geogràfica: una perspectiva internacional”, núm. 39, Bellaterra, Servei de Publicacions de la Universitat Autònoma de Barcelona
- Garcia-Ramon, Maria Dolors; Pujol, Hermínia (2004), “Gender Representation in Academic Geography in Catalonia (Spain): Towards a Masculinization of the Discipline?, Journal of Geography in Higger Education, 28(1), pp. 111-119.
- Mateu, Xavier; Sanclimens, Xavier (1991).”La Geografia: una ciència antiga, una professió nova”, Actes del Primer Congrés Català de Geografia. IIIb Comunicacions. Barcelona: Societat Catalana de Geografia, pp. 489-500.
- Miralles, Carme (1993), “Les sortides professionals dels geògrafs. El cas de la UAB”, Documents d’Anàlisi Geogràfica, 22, Bellaterra, Servei de Publicacions de la Universitat Autònoma de Barcelona, pp. 131-137.
- Mongil, David; Tarroja, Àlex (2004). "Los perfiles profesionales de la geografía española", La geografía española ante los retos de la sociedad actual. Aportación Española al XXX Congreso de la UGI. Glasgow: Comité Español de la Unión Geográfica Internacional, pp. 351-373.
- Montaner, Carme; Llussà, Rafel; Tulla, Antoni Francesc; Vilà-Valentí, Joan; Garcia-Ramon, Maria Dolors; Rueda, Isabel; Fernández Muñoz, Santiago; Domingo, Laia; Sau, Elisabet (2004). “La geografia professional a Catalunya”. Treballs de la Societat Catalana de Geografia, 57, pp. 181-210.
- Prats, Maria (2004), “Geografía y cooperación al desarrollo”, La Geografía Española ante los retos de la sociedad actual, Glasgow, Aportación Española al XXX Congreso (U.G.I. Glasgow, 2004).
- Pujol, Hermínia (2003), “El perfil dels membres de la Societat Catalana de Geografia i de l’Associació de Geògrafs Professionals de Catalunya”, Treballs de la Societat Catalana de Geografia, 56, pp. 169-199.
- Pujol, Hermínia (2004), “De la geògrafa absent a la geògrafa desapareguda?, Documents d’Anàlisi Geogràfica, 45, pp. 135-152.
- Pujol, Hermínia (2004), “La presència de les dones a la geografia acadèmica. Un estat de la qüestió al tombant de segle”, Treballs de la Societat Catalana de Geografia, 57, pp. 221-236.
- Pujol, Hermínia; Ortiz, Anna; García-Ramon, Maria Dolors (2007/2008), “La presencia y la carrera profesional de las mujeres en la Geografía académica. Estudio de las peculiaridades del caso español, Estudios Socioterritoriales. Revista de Geografía, 7, pp. 136-159.
- Ribera, Lluís; Soriano, Joan Manuel (2001), “Geografía i experiència professional: entrevista a deu joves geògrafs i geògrafes”, Documents d’anàlisi geogràfica, 39, Bellaterra, Servei de Publicacions de la Universitat Autònoma de Barcelona, pp. 149-170.
- Rodríguez, Elena; Cuadrado, Sergi; Gili, Josep; González, Enric; Miralles, Carme; Larrull, Antoni; Pallarès, Marta (2015). “L’exercici professional de la geografia a Catalunya: estat actual i perspectives de futur”. Treballs de la Societat Catalana de Geografia, 80, pp. 117-139.
- Solem, Michael; Cheung, Ivan; Schlemper, M. Beth (2008), “Skills in professional geography: An assessment of workforce needs and expectations”, Professional Geographer, 60(3), pp. 356-373.
- Zoido, Florencio (2001), “Relaciones entre formación y dedicación profesional en la geografía española”, Documents d’anàlisi geogràfìca, Bellaterra, Servei de Publicacions de la Universitat Autònoma de Barcelona, 39, pp. 37-56.
Enllaços web:
Col·legi de Geògrafs: http://www.geografos.org/
Delegació Catalana del Col·legi de Geògrafs / AGPC: http://www.geografs.org/
Societat Catalana de Geografia: http://scg.iec.cat/
Societat Catalana d'Ordenació del Territori: http://territori.scot.cat/cat/scot.php
Asociación de Geógrafos Españoles: http://www.age-geografia.es/
EGEA: https://egea.eu/
American Association of Geographers: http://www.aag.org/
International Geographical Union: http://www.igu-online.org