Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500249 Traducció i Interpretació | FB | 1 | 1 |
És recomanable que l’estudiant tingui unes habilitats de base mínimes per a la gestió d’elements pel que fa a carpetes i fitxers (crear, moure, copiar, enganxar, eliminar, comprimir i descomprimir, etc.) i aplicacions (obrir, tancar, moure finestres, alternar entre finestres, etc.).
La funció d’aquesta assignatura és iniciar l’estudiant en l’ús dels recursos tecnològics generals aplicats a la traducció i a la interpretació. En acabar l’assignatura l’estudiant haurà de ser capaç de:
El curs alterna sessions de continguts amb sessions de pràctiques (v. calendari). Al llarg del curs els alumnes han de preparar en grup una presentació oral sobre un producte tecnològic relacionat amb la traducció.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Exercici d'automatització de tasques | 6 | 0,24 | 2, 4 |
Exercici d'edició de textos | 6 | 0,24 | 1, 4 |
Exercici de correcció i revisió de textos | 6 | 0,24 | 3, 4 |
Presentació oral en grup | 6 | 0,24 | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
Resolució d'exercicis | 6 | 0,24 | 1, 2, 3, 4 |
Tipus: Supervisades | |||
Assistència a tutories de seguiment | 8 | 0,32 | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
Elaboració del treball en grup | 22 | 0,88 | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
Lectura de textos proposats | 8 | 0,32 | 1, 2, 3, 4 |
Tipus: Autònomes | |||
Consulta de materials | 15 | 0,6 | 1, 2, 3, 4 |
Resolució d'exercicis | 15 | 0,6 | 1, 2, 3, 4 |
Treball cooperatiu | 30 | 1,2 | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
Visualització de tutorials | 15 | 0,6 | 1, 2, 3, 4 |
Avaluació
L'avaluació és avaluació continuada. Els estudiants han de demostrar el seu progrés realitzant activitats i exàmens. Els terminis d’aquestes activitats d’avaluació s'indiquen en el calendari el primer dia de classe.
Sobre l'avaluació: La informació sobre l'avaluació, el tipus d'activitats d'avaluació i el seu pes sobre l'assignatura és a títol orientatiu. El professor/a responsable de l'assignatura la concretarà en començar-ne a impartir la docència. L'assignatura s'aprovarà a partir dels 5 punts.
No avaluable: S’assignarà un “no avaluable” quan les evidències d’avaluació que hagi aportat l’estudiant equivalguin a un màxim d’una quarta part de la qualificació total de l’assignatura.
Sobre la revisió: En el moment de lliurar la qualificació final prèvia a l’acta, el docent comunicarà per escrit una data i hora de revisió. La revisió de les diverses activitats d’avaluació s’acordarà entre docent i estudiant.
Sobre la recuperació: Podran accedir a la recuperació els estudiants que s’hagin presentat a activitats el pes de les quals equivalgui a un 66,6% (dos terços) o més de la qualificació final i que hagin tret una qualificació mitjana ponderada de 3,5 o més. En el moment de lliurar la qualificació final prèvia a l’acta de l’assignatura, el docent comunicarà per escrit el procediment de recuperació. La recuperació de les activitats supeses s'agruparà en una sola activitat de recuperació. En cas de recuperació, la nota màxima que es pot obtenir és un 5. S’exclou de la recuperació l'activitat de treball en grup.
Sobre les irregularitats: En cas d’irregularitat (plagi, còpia, suplantació d’identitat, etc.) en una activitat d’avaluació, la qualificació d’aquesta activitat d’avaluació serà 0. En cas que es produeixin irregularitats en diverses activitats d’avaluació, la qualificació final de l’assignatura serà 0.
Es considera com a “còpia” un treball que reprodueix tot o gran part del treball d'un/a altre/a company/a, i com a “plagi” el fet de presentar part o tot un text d'un autor com a propi, és a dir, sense citar-ne les fonts, sigui publicat en paper o en forma digital a internet. La còpia i el plagi són robatoris intel·lectuals i, per tant, constitueixen una falta que serà sancionada amb la nota “zero”. En el cas de còpia entre dos alumnes, si no es pot saber qui ha copiat qui, s'aplicarà la sanció a tots dos alumnes.
Alguns aspectes que cal tenir en compte sobre l’avaluació durant el curs:
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Presentació oral del cas treballat en grup | 30% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
Prova de seguiment | 35% | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 4 |
Prova de seguiment | 35% | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 4 |
Tutories presencials relacionades amb el treball en grup | 0 | 3 | 0,12 | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |