Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500249 Traducció i Interpretació | FB | 1 | 1 |
En iniciar l’assignatura cal que l'alumnat sigui capaç de:
Nivell de domini de la llengua recomanat:
Idioma Francès: Nivell llindar B1.2 MECR (Marc Europeu Comú de Referència)
La funció de l’assignatura es desenvolupar les competències comunicatives d’Idioma B de l’estudiant i fomentar les competències textuals necessàries per poder iniciar la traducció directa.
En acabar l’assignatura l’estudiant serà capaç de:
Comprendre textos escrits de tipologia diversa sobre temes generals d’àmbits coneguts. (CE5 MCRE-FTI B2.1)
Vid. Competències lingüístiques i competència mediadora a:
Generalitat de Catalunya et al. [Ed.] (2003): Marc europeu comú de referència per a les llengües: aprendre, ensenyar, avaluar. Barcelona: Eds. Diari Oficial Generalitat de Catalunya; i Reial Decret 1041/2017. http://www.boe.es/diario_boe/txt.php?id=BOE-A-2017-15367 , Annex I
Continguts gramaticals
Revisió de l'ús del subjuntiu present
L'expressió de la causa i de la conseqüència
La comparació d'igualtat
Les paraules d'enllaç (per a oposar, comparar, enumerar, afegir, ...)
L'estil indirecte
La veu passiva
Revisió dels temps del passat, introducció al passé simple
Les oracions temporals
Règim preposicional dels verbs/ adjectius
Les preposicions par i pour
Revisió dels relatius: qui / que/ dont/ où
La combinació dels pronoms personals complements
Continguts lexicals / temàtics
Estereotips nacionals
La igualtat entre homes i dones
Les institucions polítiques
La premsa, esdeveniments
Els viatges i la migració
La descripció geogràfica
Expressions relacionades amb l'opinió: acord, desacord, dubte, certesa, etc.
Continguts comunicatius
comprensió
Comprendre les notícies d'un noticiari televisiu
Entendre un article de premsa
Comprensió d'un testimoniatge radiofònic
Comprendre un tràiler de pel·lícula
Comprendre un debat amistós sobre un tema conegut
Comprendre una novel.la
expressió
Organitzar i participar en un debat
Redactar un article sobre un esdeveniment
Redactar una breu dissertació sobre un tema de societat
Comentar unes dades xifrades
Redactar una crítica de cinema
Fer el retrat d'un personatge històric
Continguts culturals
Els estereotips nacionals
Les institucions de la Cinquena República
La premsa i els mitjans de comunicació francòfons
Alguns artistes francesos i francòfons
Alguns personatges històrics francòfons
Grans períodes de la història de França
La immigració i la qüestió de la identitat a França
|
Metodologia docent S'ampliaran i aprofundiran les competències en idioma estranger francès i es desenvoluparan les competències específiques necessàries de cara a la traducció: d'una banda, les competències globals i habilitats comunicatives d’idioma estranger, de l'altre, les competències lingüístiques especials en francès com llengua de treball per a la traducció. Activitats formatives
|
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Leccions magistrals puntuals amb actividats de comprensió oral e interacció oral | 8 | 0,32 | 1, 3, 5, 7, 8, 9, 12, 13, 14 |
Realització d'activitats de comprensió lectora | 10 | 0,4 | 1, 2, 3, 4, 8, 14 |
Realització d'activitats de producció escrita | 10 | 0,4 | 2, 3, 4, 6, 10 |
Tipus: Supervisades | |||
Preparació, supervisió i revisió dexercicis orals i escrits | 17 | 0,68 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 |
Tipus: Autònomes | |||
Preparació i realització d'actividats de producció i comprensió escrites | 48,75 | 1,95 | 1, 2, 4, 6, 8, 10, 11, 14 |
Preparació i realització d'actividats de producció i comprensió orals | 48,75 | 1,95 | 3, 5, 7, 8, 9, 12, 13, 14 |
Avaluació
La informació sobre l’avaluació, el tipus d’activitat d’avaluació i el seu pes sobre l’assignatura és a títol informatiu. El professor responsable de l’assignatura la concretarà en començar-ne a impartir la docència.
Sistema d'avaluació
Avaluació
L'avaluació és avaluació continuada. Els estudiants han de demostrar el seu progrés realitzant activitats i exàmens. Els terminis d'aquestes activitats d'avaluació s'indiquen en el calendari els primers dies de classe.
Es faran proves parcials que inclouen diferents activitats d'avaluació (de comprensió oral i lectora, de producció escrita i oral, de coneixements gramaticals, etc.).
Es farà el còmput total de la nota a partir dels percentatges establerts per a cada competència.
Activitats d'avaluació : pes de les competencies
comprensió oral 15 %
comprensió lectora 30 %
expressió oral 15 %
expressió escrita 20 %
gramàtica-vocabulari 20 %
L'alumne aprovarà si té una mitjana total de igual a superior a 5.
Revisió
En el moment de lliurar la qualificació final prèvia a l'acta, el docent comunicarà per escrit una data i hora de revisió. La revisió de les diverses activitats d'avaluació s'acordarà entre el docent i l'estudiant.
Recuperació
Podran accedir a la recuperació els estudiants que s'hagin presentat a activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de 2/3 parts de la qualificació final i que hagin obtingut una qualificació mínima de 3,5
En el moment de lliurar la qualificació final prèvia a l'acta de l'assignatura, el docent comunicarà per escrit el procediment de recuperació. El docent pot proposar una activitat de recuperació per a cada activitat suspesa o no presentada o pot agrupar diverses activitats en una de sola.
En cas de recuperació, la nota màxima que pot obtenir l'estudiant és un 5, excepte en casos excepcionals com absències per malaltia (i sempre amb justificant mèdic).
Consideració de "no avaluable"
S'assignarà un "no avaluable" quan les evidències d'avaluació que hagi aportat l'estudiant equivalguin a un màxim d'una quarta part de la qualificació total de l'assignatur
Sobre les irregularitats
En cas d'irregularitat (plagi, còpia, suplantació d'identitat, etc.) en una activitat d'avaluació, la qualificació d'aquesta activitat d'avaluació serà 0. En cas que es produeixin irregularitats en diverses activitats d'avaluació, la qualificació final de l'assignatura serà 0.
S'exclouen de la recuperació les activitats d'avaluació en què s'hagin produït irregularitats (com ara plagi, còpia, suplantació d'identitat).
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Gramàtica, vocabulari | 20% | 1,5 | 0,06 | 1, 2, 3, 14 |
Comprensió lectora | 20% | 1 | 0,04 | 2, 3, 4, 6, 8 |
Comprensió oral global i detallada | 10% | 1 | 0,04 | 1, 5, 9 |
Producció escrita | 15% | 1 | 0,04 | 6, 10, 11, 14 |
Prova d'expressió oral amb comprensió lectora (EE15%, CE 5%) | 20% | 1 | 0,04 | 1, 6, 7, 8, 12, 13 |
Treballs autonoms ( CE 5%, CO 5% EE i altres 5%) | 15% | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 |
Manual: ÉDITO B2 (éd. 2015), LIVRE DE L'ÉLÈVE (Éditions Didier)
ISBN : 9782278080984
Quadern d'exercicis:Edito niv.B2 - 2015 - Cahier + CD (Éditions Didier)
ISBN : 9782278081127
Gramàtica : Grammaire essentielle du français – B1 (Éditions Didier) (2017)
ISBN : 9782278087327