Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500250 Biologia | OT | 4 | 0 |
Cap
La Fisiologia Vegetal Ambiental té com a objectius formatius l’adquisició de coneixements a nivell d’organització dels organismes i el seu funcionament davant factors interns i externs. Així com identificar els mecanismes d’adaptació al medi.
Teoria*:
Conceptes d’estrès i resistència
Percepció i transducció d’estímuls
Processos rizosfèrics
Respostes fisiològiques al dèficit i a l’excés d’aigua
Estrès salí i iònic. Fisiologia d’ halòfites i metal·lòfites
Adaptacions a sols calcaris i sols àcids
Respostes fisiològiques a l’ambient tèrmic i lumínic
Respostes fisiològiques als efectes mecànics i químics de l’atmosfera
Aplicacions pràctiques del coneixement de la Fisiologia Vegetal Ambiental
Pràctiques de laboratori*:
Influència de la llum sobre el creixement de la planta
Efecte del vent en el grau d’obertura estomàtica
Influència de factors físics i químics sobre la permeabilitat de les membranes cel·lulars
Influència de nivells subòptims de fòsfor en l’activitat fosfatasa àcida
Capacitat de les arrels per modificar el pH del medi
Observació de la penetració d'alumini en arrels per tinció amb hematoxilina
*Llevat que les restriccions imposades per les autoritats sanitàries obliguin a una priorització o reducció d’aquests continguts.
La metodologia docent combina classes magistrals de 50 minuts de durada amb suport de TIC (disponible campus virtual). Així com de tutories, estudi personal, i pràctiques de laboratori on es combina el treball individual i en equip.
Les pràctiques de laboratori s’entenen com un procés autònom basat en observació guiada i material de suport durant les pràctiques. Els alumnes també hauran d’elaborar els resultats obtinguts, realitzant els càlculs pertinents amb el suport del professor i, en el seu cas, respondran a les preguntes plantejades en els guions/memòries raonant els seus resultats. En aquestes pràctiques l'alumne treballarà en grups reduíts i apendrà a distribuir la feina.
Les tutories personalitzades o en grup serviran per clarificar conceptes, assentar coneixements adquirits i facilitar l’estudi a l’alumne.
La metodologia docent proposada pot experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques | 30 | 1,2 | 13, 14 |
Pràctiques de laboratori | 20 | 0,8 | 5, 6, 14 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 4 | 0,16 | 13, 14 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi | 36 | 1,44 | 13, 14 |
Lectura de textos | 30 | 1,2 | 13, 14 |
Redacció de treballs | 18 | 0,72 | 13, 14 |
Les competències específiques i transversals d’aquesta assignatura s’avaluaran mitjançant proves per escrit (exàmens), memòria de pràctiques, qüestionaris omplerts, i tutories.
Les proves per escrit són eliminatories Per fer mitja entre els dos parcials es requereix una nota mínima de 4,5 i per superar l’assignatura s’ha d’obtenir una qualificació mínima final de 5.0 a la prova escrita i a les pràctiques.
En cas de voler pujar nota, s'haurà de realitzar la prova final completa i en cap cas es guardarà la nota dels parcials.
Pràctiques de laboratori: L'assistència és obligatòria i es valora l'actitud, destresa i l'elaboració de la memòria dels resultats de les pràctiques així com un qüestionari que es respondrà i es lliurarà al professor al finalitzar la darrera sessió de pràctiques al mateix laboratori. El pes de les pràctiques a la nota final de l'assignatura és del 25%.
Per participar a la recuperació, l'alumnat ha d'haver estat prèviament avaluat en un conjunt d'activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de l'assignatura o mòdul. Per tant, l'alumnat obtindrà la qualificació de "No Avaluable" quan les activitats d'avaluació realitzades tinguin una ponderació inferior al 67% en la qualificació final.
L’avaluació proposada pot experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Prova escrita 1 | 37.5 % | 4,5 | 0,18 | 1, 2, 3, 8, 9, 10, 11, 13, 14 |
Prova escrita 2 | 37.5 % | 4,5 | 0,18 | 8, 9, 10, 11, 13, 14 |
Pràctiques de laboratori | 25 % | 3 | 0,12 | 4, 5, 6, 7, 12, 14 |
REIGOSA, M., PEDROL, N. & SÁNCHEZ, A.: La ecofisiología vegetal, una ciencia de síntesis. Paraninfo, 2004
LAMBERS, H.,CHAPIN III, F.S., PONS, T.L.: Plant Physiological Ecology, 2nd Edition, Springer, 2008
TAIZ, L. & ZEIGER, E.: Fisiología Vegetal.Publicacions Universitat Jaume I, Castelló de la Plana, 2006
BARCELÓ, J., NICOLÁS, G., SABATER, B. & SÁNCHEZ, R.: Fisiología Vegetal. Editorial Pirámide, Madrid, 2003
LÓPEZ-SÁEZ, JA., CATALÁN, P. & SÁEZ, Ll: Plantas parásitas de la Península Ibérica e Islas Baleares. Ediciones Mundi-Prensa, 2002