Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500246 Filosofia | OT | 3 | 0 |
2500246 Filosofia | OT | 4 | 0 |
Per facilitar el procés, s'ha creat un calendari específic de matriculacions. Aquest calendari preveurà les fases següents:
PRIMER PERÍODE Els estudiants preinscrits i matriculats en aquest primer període podran realitzar les Pràctiques Externes al primer semestre, al segon semestre o a l’estiu (segons les especificacions de la Guia Docent).
Abril. Mitjan mes. Reunions informatives per als estudiants. Les coordinacions de Pràctiques Externes s’encarregaran de donar a conèixer aquestes sessions entre els estudiants de la titulació i n’informaran al Deganat perquè afavoreixi la seva difusió.
Abril. Finals de mes. Preinscripció dels estudiants.
Maig. Comprovació per la Gestió Acadèmica del compliment dels requisits acadèmics per part dels estudiants per matricular-se de l’assignatura.
Juny. Principis mes. Gestió Acadèmica entrega als coordinadors de Pràctiques Externes els llistats d’estudiants preinscrits que compleixen els requisits per matricular-se a les Pràctiques Externes.
Juny. Finals de mes. Els coordinadors de Pràctiques Externes notifiquen a la Gestió Acadèmica i als estudiants quins són els estudiants admesos per tal que es puguin matricular a les Pràctiques Externes.
Juliol Matrícula de les Pràctiques Externes (i de l’assegurança obligatòria).
SEGON PERÍODE
Els estudiants preinscrits en aquest segon període només podran realitzar les PE durant el segon semestre o a l’estiu (segons les especificacions de la Gestió Acadèmica). Només podran optar a les Pràctiques Externes de segon semestre a través de l’ampliació o la modificació de matrícula al febrer.
Setembre. Mitjan mes. Reunions informatives per als estudiants. Les coordinacions de PE s’encarregaran de donar a conèixer aquestes sessions entre els estudiants de la titulació i n’informaran al Deganat perquè afavoreixi la seva difusió.
Setembre. Finals de mes. Preinscripció dels estudiants.
Octubre. Principis de mes. Comprovació per la Gestió Acadèmica del compliment dels requisits acadèmics per part dels estudiants per matricular-se de l’assignatura.
Octubre Finals de mes. La Gestió Acadèmica entrega als coordinadors de PE els llistats d’estudiants preinscrits que compleixen els requisits per matricular-se a les Pràctiques Externes.
Novembre. Els coordinadors de Pràctiques notifiquen a la Gestió Acadèmica i als estudiants quins són els estudiants admesos per tal que es puguin matricular a les Pràctiques Externes.
Febrer. Ampliació o modificació de matrícula (i matrícula de l’assegurança obligatòria).
Introduir l'alumnat en el món professional.
Fer-lo descobrir les seves aptituds professionals en un lloc de treball concret.
Completar la seva formació intel·lectual mitjançant el contacte amb la realitat laboral. Evidenciar la seva competència per encarar reptes personals i professionals.
Obrir perspectives de feina i aprofitar els coneixements adquirits durant els anys d'estudis.
Saber discernir, en la pràctica, les característiques tècniques de l'ofici i la possibilitat d'aplicar-les d'acord amb els equips on s'incorpori i els projectes amb qui participi.
Desenvolupar el pensament crític i participar, en la mesura que les característiques del lloc de pràctiques li ofereixi, en les propostes i projectes de trebal per tal d'identificar problemes que se'n puguin derivar i interessos comuns envers l'aplicabilitat de la filosofia en el lloc de treball
Els continguts dependran completament de l'espai en el que els estudiants portin a terme les pràctiques.
Els llocs proposats per fer pràctiques són:
- Convent de Sant Agustí (Gestió cultural)
- Museu Picasso (Gestió Cultural)
- Dharmadattu. (Pensament oriental pràctic)
- En tandem (Mentoria social per joves en situació de dificultats)
- Escola dels Encants (Filosofia per nens en una escola de primària)
- Siakara (Desenvolupar eines filosòfiques per a la formació empresarial)
Els i les estudiants sol·licitaran i argumentaran en unes trobades presencials al responsable de l'assignatura les seves preferències d'entitats i projectes per fer les pràctiques, d'entre el conjunt de propostes que el Departament hagi confirmat mitjançant el compromís d'un Conveni de Pràctiques Externes i pugui oferir. S'establirà un procés per a l'adjudicació de les places de pràctiques als estudiants i un cop acceptat per part de l'estudiant el compromís de fer-les, es realitzarà un Conveni Individual amb cada estudiant on hi constarà el règim de dedicació horària, el temps de durada i les tasques o el projecte en el que es col·laborarà i participarà.
Aquestes hores són supervisades per l'entitat i vinculades al projecte específic en el que s'inscrigui la pràctica i inclouen un temps inicial per a la familiarització amb l'entitat i les persones que hi treballen així com pel disseny del projecte, disseny d'entrevistes, reflexions crítiques i aportacions al grup i a l'entitat. La dedicació concreta s'establirà en el Conveni. Cada entitat o institució comptarà amb una persona tutora responsable del seguiment de cada estudiant i, conjuntament, es formularà una proposta d'estada que es concretarà en el Projecte Formatiu Individual de cada estudiant, que inclou el Conveni. Així doncs l'estudiant haurà de fer un projecte per a la seva estada de pràctiques, haurà de dur a terme l'estada de pràctiques sota l'orientació de les persones tutores, una de la Universitat i l'altra de l'Entitat quel'acull en pràctiques; hauràd'adaptar-se a les propostes específiques del conveni que regularà l'estada, haurà de dur a terme les tasques que li corresponguin i se li assignin i haurà de resoldre l'avaluació de l'assignatura mitjançant l'elaboració d'una memòria final.
La metodologia i la forma en què la filosofia s'utilizarà en l'entorn laboral dependrà fortament de l'espai on les pràctiques es desenvolupin. En la tutoria es facilitarà a més d'una descripció de la feina quines eines filosòfiques seran més rellevants i de quina manera es poden aplicar millor a la tasca encomanada.
Actualment l’assignatura de Pràctiques Externes compta amb 6 ECTS, la qual cosa implica 150 hores de treball de l’estudiant. Aquesta docència es distribueix en i) hores presencial a l’empresa, institució o ens acollidor, ii) elaboració de la memòria final i iii) tutories intermèdies per part del responsable de l’assignatura i iv) en diversos títols, sessions teòriques.
Es contemplaran diverses fórmules i períodes per a la realització de les Pràctiques Externes. Fórmula extensiva, al llarg del primer i/o del segon semestre, o entre els mesos de juny i setembre. Fórmula intensiva, en el període intersemestral (desembre-febrer) o en el període estival (juny-setembre).
Els estudiants comptaran, si més no, amb dues sessions de tutoria (presencial o virtual), durant el procés i al final. El tutor deixarà constància d’aquestes sessions mitjançant una acta, la qual constituirà un document cabdal en els eventuals processos de reclamació de nota.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Sessions Teòriques | 7 | 0,28 | 1, 2, 4, 6, 7, 9, 20, 28, 29 |
Tutoria | 10 | 0,4 | 2, 4, 13, 14, 15, 16, 24, 25, 28 |
Tipus: Autònomes | |||
Redacció de la memòria final | 7 | 0,28 | 2, 4, 5, 6, 7, 11, 12, 13, 14, 15, 19, 22, 29 |
Treball en el centre on es fan les pràctiques | 125 | 5 | 1, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 17, 18, 19, 22, 23, 24, 26, 27, 29, 30, 31 |
L'informe del tutor de pràctiques es basa en un model elaborat per la Universitat on es valoren les diferents aptituds i actituds de l'alumne/a en el seu procés de treball.
L'informe de l'alumne/a és un escrit on resumeix en què han consistit les seves pràctiques, quin resultat creu que n'ha tret i quina ha estat la seva experiència en fer aquesta assignatura. Aquest informe el lliura al professor i, alhora, pot exposar-lo públicament en una sessió acadèmica davant dels altres estudiants que han fet les pràctiques i davant de qualsevol que estigui interessat en fer-les.
Es considerarà no avaluable tot aquell estudiant que no hagi portat a terme les 125 hores de pràctiques en la institució seleccionada. Un cop confirmada l'estància es procedirà a l'avaluació.
Serà suspès un treball on les pràctiques hagin estan considerades deficients per part del tutor o tutora de la institució o memòries de molt baix nivell
Per la matrícula d'honor d'entre les pràctiques més ben valorades pels respectius tutors de la institució s'escollirà la memòria amb més qualitat per donar la matrícula. En cas d'empat es donarà la matrícula a aquell estudiant amb millor expedient acadèmic.
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte
d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
En cas que les proves no es puguin fer presencialment s’adaptarà el seu format (mantenint-ne la ponderació) a les possibilitats que ofereixen les eines virtuals de la UAB. Els deures, activitats i participació a classe es realitzaran a través de fòrums, wikis i/o discussions d’exercicis a través de Teams, etc. El professor o professora vetllarà perquè l'Estudiant hi pugui accedir o li oferirà mitjans alternatius, que estiguin al seu abast.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Informe de l'alumne | 30% | 1 | 0,04 | 1, 3, 5, 6, 8, 9, 10, 11, 13, 14, 17, 18, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 27, 30, 31 |
Informe del tutor de pràctiques | 70% | 0 | 0 | 2, 4, 7, 12, 15, 16, 19, 26, 28, 29 |
No hi ha bibliografia rellevant per aquesta assignatura.