Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500246 Filosofia | OB | 2 | 2 |
No n'hi ha.
L'epistemologia és la branca de la filosofia que s'ocupa de la naturalesa i extensió del què coneixem. En aquest curs, explorarem algunes de les qüestions centrals com: Qué vol dir exactament conèixer quelcom? Cal valorar el coneixement? Com podem respondre als arguments escèptics? Quins són els obstacles que no ens permeten adquirir coneixement?
Les activitats dirigides segueixen la metodologia de l'aprenentatge basat en el plantejament i la resolució de problemes. Aquestes activitats són bàsicament de dos tipus: a) Presentacions teòriques de la matèria amb discussió de problemes que s'hi relacionen a càrrec de la professora. b) Pràctiques d'argumentació a l'aula a través de les lectures programades. L'alumna/e haurà de llegir textos que seran discutits per tot l'alumant de tal manera que es captin les idees principals i les relacions internes del text. Es fomentaran les participacions a classe per tal que l'alumant adquireixi les competències assignades. Les classes teòriques i les pràctiques s'alternaran durant tot el curs.
|
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes magistrals. | 45 | 1,8 | 1, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 17, 19 |
Discussió a classe de lectures obligatòries. | 10 | 0,4 | 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 |
Tipus: Supervisades | |||
Preparació de presentacions/treballs escrits. | 23 | 0,92 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 18, 19 |
Resolució de dubtes. | 20 | 0,8 | 4, 6, 7, 8, 10, 11, 12, 13, 15, 16, 17, 18, 19 |
Tipus: Autònomes | |||
Lectures obligatòries i complementàries. | 30 | 1,2 | 1, 4, 5, 6, 9, 11, 12, 15, 16, 17, 18, 19 |
L'avaluació es basarà en (i) la nota obtinguda en una prova escrita (50% de la nota final), (ii) la nota obtinguda en el resum d'un article provident d'una revista internacional (20%) i (iii) la nota d'una prova tipus test (30%).
Constaran com a alumnes No Avaluables els alumnes que no tinguin notes corresponents als ítems (ii) i (iii) de l'avaluació. Els alumnes que sí que en tinguin podran optar a la reavaluació dels ítems (i) i (ii).
La professora proporcionarà els articles que es poden triar per a fer la prova avaluativa (ii). Les pautes per a fer i presentar el resum es troben al Campus Virtual.
Les dates d'examen i de lliurament del treball seran comunicades a través del correu electrònic institucional dels/les estudiants.
S'avaluarà la correcció ortogràfica. La reiteració de faltes d'ortografia o gramaticals (mínim quatre) suposarà una penalització del 10% de la nota de la prova realitzada.
En cas que l'estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d'un acte d'avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d'avaluació, amb independència del procés disciplinari que s'hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d'avaluació d'una mateixa assignatura, la qualificació final d'aquesta assignatura serà 0.
En cas que les proves no es puguin fer presencialment s’adaptarà el seu format (mantenint-ne la ponderació) a les possibilitats que ofereixen les eines virtuals de la UAB. Els deures, activitats i participació a classe es realiyzaran a través de fòrums, wikis i/o discussions d'exercicis a través de Teams, etc. El professor o proofessora vetllarà per tal que l'estudiant hi pugui accedir o li oferirà mitjans alternatius que estiguin al seu abast.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Lectura d'un article i resum escrit. | 20% | 19 | 0,76 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 |
Prova escrita. | 50% | 1,5 | 0,06 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 15, 16, 17, 18, 19 |
Prova tipus test. | 30% | 1,5 | 0,06 | 1, 12, 15, 16, 17, 19 |
1. Llibres de text de curs:
J.BLASCO i T. GRIMALTOS, Introducció a la teoria del coneixement, València: Pretextos, 2ª edició revisada i ampliada en castellà: Publicacions Unviersitat de València, 2004.
D. QUESADA, Saber, opinión y ciencia. Una introducción a la teoría del conocimiento clásica y contemporánea, Barcelona: Ariel, 1998.
2. Consulta.
P. Boghossian, La por al coneixement, Obrador Edèndum, 2007.
J. Dancy, E. Sosa i J. Turri (eds.), A Companion to Epistemology, Oxford, Blackwell, 1994.
J. Greco i E. Sosa (eds.), The Blackwell Guide to Epistemology, Wiley-Blackwell, 1999.
M. Steup, J. Turri i E. Sosa (eds.), Contemporary Debates in Epistemology, Wiley-Blackwell, 2013.
E. Sosa, Virtue Epistemology, Oxford, Oxford University Press, 2007.
3. Enllaços web:
http://plato.stanford.edu/