Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500243 Estudis Clàssics | OT | 3 | 0 |
2500243 Estudis Clàssics | OT | 4 | 0 |
2500245 Estudis Anglesos | OT | 3 | 0 |
2500245 Estudis Anglesos | OT | 4 | 0 |
2500247 Llengua i literatura catalanes | OT | 4 | 0 |
2500248 Llengua i Literatura Espanyoles | OT | 3 | 0 |
2500248 Llengua i Literatura Espanyoles | OT | 4 | 0 |
2501801 Estudis de Català i Espanyol | OT | 3 | 0 |
2501801 Estudis de Català i Espanyol | OT | 4 | 0 |
2501902 Estudis d'Anglès i Català | OT | 3 | 0 |
2501902 Estudis d'Anglès i Català | OT | 4 | 0 |
2501907 Estudis d'Anglès i de Clàssiques | OT | 3 | 0 |
2501907 Estudis d'Anglès i de Clàssiques | OT | 4 | 0 |
2501910 Estudis d'Anglès i Espanyol | OT | 3 | 0 |
2501910 Estudis d'Anglès i Espanyol | OT | 4 | 0 |
2501913 Estudis d'Anglès i Francès | OT | 3 | 0 |
2501913 Estudis d'Anglès i Francès | OT | 4 | 0 |
2503998 Filologia Catalana: Estudis de Literatura i Lingüística | OT | 4 | 0 |
Estar familiaritzat amb les nocions més bàsiques relatives a l’estructura i ús del llenguatge.
Aquest curs és una introducció a l’estudi del significat lingüístic.
Els objectius centrals d’aquesta assignatura són els següents:
Es combinaran les explicacions teòriques amb la resolució d'exercicis i les presentacions orals.
El calendari detallat amb el contingut de les diferents sessions s’exposarà el dia de presentació de l’assignatura. Es penjarà també al Campus Virtual on l’alumnat podrà trobar la descripció detallada dels exercicis i pràctiques, els diversos materials docents i qualsevol informació necessària per a l’adequat seguiment de l’assignatura. En cas de canvi de modalitat docent per raons sanitàries, el professorat informarà dels canvis que es produiran en la programació de l’assignatura i en les metodologies docents.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Autònomes | |||
Lectures | 75 | 3 | 5, 6, 7, 8, 9, 14, 15 |
L’avaluació es basarà en les activitats següents:
(a) Participació activa a classe i a les tutories. 10%.
(b) Lliurament d’exercicis i/o exposició de presentacions en el termini que s’estableixi. 40%.
(c) Examen. 50%.
Per aprovar l’assignatura caldrà treure una nota mínima de 5.
Podran accedir a la recuperació els estudiants que s’hagin presentat a activitats el pes de les quals equivalgui a dos terços o més de la qualificació final i que hagin tret una qualificació mitjana ponderada entre 3,5 i 4,9. La nota màxima que es pot obtenir amb la recuperació és 5.
No es podrà recuperar l'activitat (a).
Les dates de les activitats d'avaluació i de la revisió s'anunciaran al Campus Virtual.
En cas que les proves no es puguin fer presencialment s’adaptarà el seu format (mantenint-ne la ponderació) a les possibilitats que ofereixen les eines virtuals de la UAB. Els deures, activitats i participació a classe es realitzaran a través de fòrums, wikis i/o discussions d’exercicis a través de Teams, assegurant que tot l’estudiantat hi pot accedir.
L’estudiant rebrà la qualificació de “No avaluable” sempre que no hagi lliurat més del 25% de les activitats d’avaluació.
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. Si es produeixen diverses irregularitats en els actes, la qualificació final d’aquest assignatura serà 0.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Exercicis | 40% | 75 | 3 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 |
Aloni, Maria & Paul Dekker (2016), The Cambridge Handbook of Formal Semantics. Cambridge: CUP.
Altshuler, Daniel, Terence Parsons & Roger Schwarzschild (2019), A course in semantics. Cambridge MA: MIT Press.
Blakemore, Diane. (1992), Understanding utterances. An introduction to pragmatics, Oxford: Blackwell.
Cann, Ronnie, Rurth Kempson & Eleni Gregoromichelaki (2009), Semantics. An introduction to meaning and language. Cambridge: CUP.
Chierchia, Gennaro (1997). Semantica. Bologna, Il Mulino.
Cuenca, M. Josep & John Hilferthy (1999), Introducción a la lingüística cognitiva, Barcelona: Ariel.
Cruse, Alan. (2000, 20113), Meaning in language. An introduction to semantics and pragmatics, Oxford: OUP.
Davis, Steven & Brendan Gillon (eds.) (2004), Semantics. A reader. Oxford: OUP.
Davis, Steven (ed) (1991) Pragmatics: a Reader. Oxford: OUP.
Escandell, M.Victoria (1996, 2006), Introducción a la pragmática, Barcelona: Ariel.
Escandell, M.Victoria (2004): Fundamentos de Semántica Composicional. Barcelona: Ariel.
Espinal, M.Teresa (1988), Significat i interpretació, Barcelona: Publicacions de l’Abadia de Montserrat.
Espinal, M.Teresa (coord.) (2002),Semàntica. Del significat del mot al significat del’oració, Barcelona: Ariel.
Espinal, M.Teresa (coord.) (2014). Semántica. Madrid: Akal.
García Murga, Fernando (2014), Semántica. Madrid: Síntesis.
Geeraerts, Dirk & Hubert Cuyckens (2010), The Oxford handbook of cognitive linguistics. Oxford: OUP.
Horn, Larry & Gregory Ward (eds.) (2004, 2006), The handbook of pragmatics. Oxford: Blackwell.
Kearns, Keith (2000, 20112), Semantics. Londres: Palgrave.
Lyons, John (1995), Linguistic semantics. Cambridge: Cambridge University Press.
Maienborn, Claudia, Klaus Von Heusinger & Paul Portner (2011), Semantics: an international handbook of natural language meaning. 3 vols. Berlin: de Gruyter.
de Miguel, Elena (ed.) (2009), Panorama de Lexicología. Barcelona: Ariel.
Moreno Cabrera, Juan Carlos (2003), Semántica y gramática, Madrid: Antonio Machado Libros.
Portner, Paul (2005), What is meaning? Fundamentals of formal semantics, Oxford: Blackwell.
Portner, Paul & Barbara Partee (eds.) (2002). Formal semantics: The essential readings. Oxford: Blackwell.
Saeed, John (1997, 20154), Semantics. Oxford: Blackwell.
Turner, Ken (ed.) (1999), The semantics / pragmatics interface from different points of view, Amsterdam: Elsevier.
Yule, George (1996), Pragmatics. Oxford: OUP.
Zimmermann, Thomas Ede & Wolfgang Sternefeld (2013). Introduction to Semantics: An Essential Guide to the Composition of Meaning. Berlín: De Gruyter.