Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500798 Educació Primària | OB | 2 | A |
No s'exigeixen prerequisit per a cursar aquesta assignatura.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Exposició en grup | 27 | 1,08 | 1, 2, 6, 8, 9, 12 |
Seminaris | 41 | 1,64 | 1, 2, 4, 10, 11, 14, 15 |
Tipus: Supervisades | |||
Activitats tutoritzades | 45 | 1,8 | 3, 6, 7, 8, 9, 11, 13 |
Tipus: Autònomes | |||
Realització de propostes: teoria i pràctica de l'educació artística: música i visual. | 112 | 4,48 | 2, 3, 6, 7, 8, 9, 11, 12, 13 |
Concreció de les activitats d'avaluació
Tasca d’avaluació |
Tipologia d’activitat |
Data d’avaluació |
Data recuperació
|
Reflexions d’articles |
Individual |
13/01/2020 |
|
Processos creatius en relació amb: -Elements del llenguatge visual -Dibuix -Color -Volum |
Individual i grupal |
Primera entrega: Gener 2020
Segona entrega: Abril 2020 |
|
Treball Museu/sortida visual |
Grupal |
Gener 2020 |
|
Treball Museu+Gamelan |
Grupal |
Novembre 2019 |
|
Assistència a un concert |
Grupal |
13/01/2020 |
|
Examen escrit |
Individual |
11/12/2019 |
|
Treball interdisciplinari |
Grupal |
27/01/2020 |
|
Examen oral |
Individual |
29/01/2020 |
|
|
|
|
Les tasques d’avaluació que estiguin suspeses es podran recuperar el 20/04/2020 |
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Bloc I. Art i educació. DIMENSIÓ CULTURAL I PERFORMATIVA | 15 | 0 | 0 | 4, 10, 14 |
Bloc II. Formació en la pràctica de lart. DIMENSIÓ PRODUCTIVA I PERFORMATIVA | 25 | 0 | 0 | 1, 2, 7, 9, 11, 13 |
Bloc III. L'educació artística a l'escola. DIMENSIÓ DIDÀCTICA: LA INTERVENCIÓ EDUCATIVA | 10 | 0 | 0 | 1, 2, 5, 6, 7, 12, 13, 15 |
Bloc IV Música i educació. DIMENSIÓ CULTURAL | 10 | 0 | 0 | 4, 10, 12, 14 |
Bloc V. Formació en la pràctica musical. DIMENSIÓ PRODUCTIVA I PERCEPTIVA DE LA MÚSICA | 30 | 0 | 0 | 3, 7, 8, 9, 11, 13 |
Bloc VI. L'educació musical a l'escola. DIMENSIÓ DIDÀCTICA DE LA MÚSICA | 10 | 0 | 0 | 1, 2, 7, 11, 12, 14, 15 |
UNITAT DE DIDÀCTICA DE LES ARTS PLÀSTIQUES
http://www.uab.cat/servlet/Satellite/el-departament/didactica-de-les-arts-plastiques-1243492964927.html
Acaso, M.; Megías, C. (2017). Art Thinking. Cómo el arte puede transformar la educación. Barcelona: Paidós
Atkinson, D. (2011). Art, Equality and Learning: Pedagogies Against the State. Rotterdam: Sensepublishers
Agra, MJ. (2007). La educación artística en la escuela. Barcelona: Graó
Arnheim, R. (1993). Consideraciones sobre la educación artística. Barcelona. Paidós
Bauman, Z. (2008). Els reptes de l’educació en la modernitat líquida. (Tr. J. Sampere). Barcelona: Arcàdia
- (2008). L'educació en un món de diàspores. Debats d’Educació. Recuperat de:https://www.fbofill.cat/publicacions/leducacio-en-un-mon-de-diaspores
Chomsky, N. (2003). Chomsky on democracy education (C.P. Otero, Ed.). New York: Roudledge Falmer.
― (2009). La (des) educación (3ª edición) Barcelona: Crítica.
Csikszentmihalyi, M. (1998). Creatividad. El fluir y la psicología del descubrimiento y la invención. Barcelona: Paidós.
Edwards, B. (1994). Aprender a dibujar con el lado derecho del cerebro. Barcelona: Urano
Efland, A. (2002). Una historia de la educación del arte. Tendencias intelectuales y sociales en la enseñanza de las artes visuales. Barcelona: Paidós.
- (2004). Arte y cognición. La integración de las artes visuales en el currículum. Barcelona: Ed. Octoedro.
Eisner, E. (2004). Elarte y la creación de la mente. Barcelona, Paidós
- (2005). Educar la visión artística. Barcelona: Paidós.
Freire, H. (2008). Arte infantil y transformación social. El rapto de Europa. Pensamiento y creación. 13, 23-38
Gardner, H. (1994). Educación artística y desarrollo humano. Barcelona: Paidós.
- (1995). Inteligencias múltiples. La teoría en la práctica. Barcelona: Paidós.
Gompertz, W. (2015). Piensa como un artista. Barcelona: Taurus
Marín, R. (2005). Investigación en Educación Artística. Granada: Univ. de Granada y Sevilla.
Munari, B. (2018). Fantasía. Barcelona: Gustavo Gili.
París, G. (2018). Art i joc, processos de creació a la infància. Infància, 225, 37-42.
París, G. i Morón, M. (2019). Quan l’art entra a l’escola la creativitat surt per la finestra. Guix, 453. 41-45.
Punset, E. (2006). Un toque de creatividad. Redes n. 417. Recuperat de: ttps://www.documaniatv.com/ciencia-y-tecnologia/redes-un-toque-de-creatividad-video_fd0ea7a9f.html
Rodari, G. (2017). Escuela de fantasía. Barcelona: Blackie Books.
Tatarkiewicz, W. (2002). Historia de seis ideas. Madrid: Tecnos.
Torres, M.; Juanola, R. (1998). Dibuixar: mirar i pensar. Barcelona: Rosa Sensat.
Ungerer, T. (2019). Així és la vida. Barcelona: Blackie Books.
EDUCACIÓ MUSICAL
BLACKING, J. (1994): Fins a quin punt l'home és music. Vic. Eumo
BONAL, E; CASAS, M; CASAS, N. (2005): Diversita't. Cançons, danses... activitats i recursos per a la
convivència en la diversitat. Barcelona: Generalitat de Catalunya. Fundació Bofill. (inclou 2 CDs)
DDAA: Cançons populars i tradicionals a l'escola. Propostes didàctiques i metodològiques. Generalitat de
Catalunya. Departament d'Ensenyament.
HARGREAVES, D. J. (1998): Música y desarrollo psicológico. Barcelona. Graó.
Hennessy, S. (1995): Music 7-11. Developing primary teaching skills. Londres, Routledge.
MAIDEU, J. (1996): Assaig. Cançons i exercicis. Barcelona: Eumo editorial.
MALAGARRIGA, T; VALLS, A. (2003): La audición musical en la Educación Infantil Barcelona: CEAC (inclou
CD)
SWANWICK, K. (1991): Música, pensamiento y educación. Madrid: Morata y MEC.
TAFURI, J. (2006): ¿Se nace musical? Barcelona: Graó.
CURRICULUM I EDUCACIÓ PRIMÀRIA:
http://phobos.xtec.cat/edubib/intranet/index.php?module=Pages&func=display&pageid=2
EDUCACIÓ, CURRICULUM : educació primàriaI. Catalunya. Departament d'Educació II. Catalunya. Servei
d'Ordenació Curricular 1. Educació primària - Catalunya - Currículums 373.312.14(467.1):
http://phobos.xtec.cat/edubib/intranet/file.php?file=docs/primaria/curriculum_ep.pdf