Avaluació
Activitats d'avaluació continuada
Títol |
Pes |
Hores |
ECTS |
Resultats d'aprenentatge |
Defensa oral i justificació teòrica de l'anàlisi del cas realitzat en la prova escrita (individual). |
10% |
0
|
0 |
KA21, KA22, SA29, SA30
|
Disseny d'una Situació d'aprenentatge (grupal) |
50% |
0
|
0 |
CA27, CA28, CA29, CA30, CA31, KA21, KA22, SA28, SA29, SA30
|
Prova escrita d'anàlisi de casos (individual) |
40% |
0
|
0 |
CA27, CA28, KA21, KA22, SA29, SA30
|
L'avaluació de l'assignatura es realitzarà al llarg de tot el curs acadèmic mitjançant les activitats proposades (el programa lliurat a l'inici de l'assignatura concretarà les activitats i lliuraments a realitzar).
Presencialitat
L'assistència a les classes presencials de l'assignatura és obligatòria en un 80%, per poder fer l’avaluació continuada. Els justificants que algunes vegades es presenten en cas d’absència serveixen únicament per explicar l’absència, en cap cas són un eximent de la presencialitat. Si algú no pot complir el percentatge de presencialitat establert, no es pot acollir a l'avaluació continua, i caldrà que es presenti a la recuperació.
Avaluació contínua
En aquesta assignatura s’han de realitzar 3 activitats d’avaluació. El primer dia de classe s’explicaran i justificaran. L'activitat recuperable és el "disseny d'una situació d'aprenentatge". La qualificació màxima (en la recuperació) que es pot obtenir és d’un 5 sobre 10.
Els terminis del professorat per fer les devolucions, retorns o qualificació de les activitats avaluació seran els que estableixi la normativa.
Activitats d'avaluació: lliurament, tipus, percentatge i data
- Disseny d'una Situació d'aprenentatge (grupal), 9 gener [activitat recuperable]
- Prova escrita d'anàlisi de casos (individual), 6 febrer
- Defensa oral i justificació teòrica de l'anàlisi del cas realitzat en la prova escrita (individual) , 22 maig
Avaluació única
L’avaluació única cal sol·licitar-la dins els terminis i segons els mecanismes que la Facultat de Ciències de l’Educació hagi previst(consulteu web facultat).
Els criteris de l'avaluació única són els mateixos que els de l'avaluació contínua, només que la data de lliurament de totes les activitats serà: 29 maig
Recuperació
La data de la recuperació (tant per a l'avalució contínua com única) és: 5 de juny
Per participar al procés de recuperació de les activitats, cal haver obtingut una qualificació mínima d'un 3,5 sobre 10.
Aquesta assignatura no preveu la "prova de síntesi". L'alumnat podrà acollir-se o a l'avaluació continuada o a l'avaluació única.
Perspectiva de gènere
S'introduirà la perspectiva de gènere en la docència el que implica revisar els biaixos androcèntrics de les disciplines, qüestionar els estereotips de gènere, incloure el coneixement produït per les dones i altres col·lectius invisibilitats, i lesperspectives crítiques que destapen conceptualitzacions androcèntriques i posen de manifest les causes i mecanismes socials i culturals que sustenten les desigualtats de gènere. Implica identificar metodologies docents i la distribució dels espais educatius que reprodueixin desigualtats, i l'ús del llenguatge no sexista.
Compromís ètic i actitud
Per aprovar aquesta assignatura és imprescindible mostrar una actitud compatible amb la professió educativa (escolta activa, respecte, participació, cooperació, empatia, amabilitat, puntualitat, no jutjar, argumentar, ús adequat dels dispositius electrònics...). També cal evidenciar responsabilitat i rigorositat en el treball autònom, participació activa a les classes, mostra de pensament crític i unes conductesque afavoreixen unentorn amable i positiu, democràtic i on es respectin les diversitats.
Competències comunicatives
Per aprovar aquesta assignatura, cal que l'estudiant mostri una bona competència comunicativa general, tant oralment com per escrit, i un bon domini de la llengua o les llengües vehiculars que consten a la guia docent. En totes les activitats (individuals i en grup) es tindrà en compte, doncs, la correcció lingüística, la redacció i els aspectes formals de presentació. L’alumnat ha de ser capaç d'expressar-se amb fluïdesa i correcció i ha de mostrar un alt grau de comprensió dels textos acadèmics. Una activitat pot ser retornada (no avaluada) o suspesa si el professor/a considera que no compleix aquests requisits.
Atenent que la llengua vehicular del màster és el català, totes les proves avaluatives s'hauran de realitzar en aquesta llengua.
Còpia i plagi
La còpia i el plagi són robatoris intel·lectuals i, per tant, constitueixen un delicte que serà sancionat amb la nota “zero”. En el cas de còpia entre dos alumnes, si no es pot saber qui ha copiat qui, s’aplicarà la sanció a tots dos alumnes. L’ús de la intel·ligència artificial de manera fraudulenta implicarà que l’activitat d’avaluació sigui considerada suspesa amb un 0.
Ús intel·ligència artificial
En aquesta assignatura, es permet l'ús de tecnologies d'Intel·ligència Artificial (IA) com a part integrant del desenvolupament del treball, sempre que el resultat final reflecteixi una contribució significativa de l'estudiant en l'anàlisi i la reflexió personal. L'estudiant haurà d'identificar clarament quines parts han estat generades ambaquesta tecnologia, especificar les eines emprades i incloure una reflexió crítica sobre com aquestes han influït en el procés i el resultat final de l’activitat. La no transparència de l’ús de la IA es considerarà falta d'honestedat acadèmica i pot comportar una penalització en la nota de l'activitat, o sancions majors en casos de gravetat.
Competència digital docent
En aquesta assignatura es plantegen activitats per desenvolupar la CDD de l'alumnat.
----------------