Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Gestió dels Recursos Humans en les Organitzacions | OB | 1 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
És aconsellable assistir a classe amb un ordinador portàtil.
Analitzar críticament els significats del treball i el seu impacte en la salut física i mental.
Interpretar els efectes del canvi climàtic, tecnològic, socio-econòmic i demogràfic sobre la salut laboral.
Examinar les tendències del mercat laboral i les seves implicacions en la salut i les desigualtats.
Avaluar les condicions de treball i ocupació com a determinants socials de la salut.
Valorar l’evolució de lesions, malalties i incapacitats laborals mitjançant dades epidemiològiques.
Identificar els principals actors i polítiques en salut laboral.
Explicar els models causals de la precarietat i informalitat laborals.
Analitzar els riscos psicosocials i el seu impacte en la salut mental i emocional.
Definir i distingir accident laboral, malaltia professional i malaltia relacionada amb el treball.
Descriure la magnitud i distribució de lesions i incapacitats laborals per sectors i col·lectius.
Identificar els principals trets de personalitat i com es relacionen amb el desenvolupament laboral, la salut mental i el benestar.
Identificar processos per a facilitar l'adaptació, millorar la motivació i el benestar de les persones d'una organització.
Definir, identificar i valorar competències i rendiment
Identificar i implementar models de formació competencial en les polítiques d'una empresa
Realitzar entrevistes competencials
Dissenyar models de competencias "a mida" i implementar-los amb eficàcia.
BLOC 1
1. Principals trets de personalitat, relacions laborals, desenvolupament, salut mental i benestar: de la tríada oscura als models interaccionistes de la personalitat en el treball.
2. Identificació de processos per a facilitar l'adaptació, millorar la motivació i el benestar de les persones d'una organització.
BLOC 2
1. Concepte de Treball i Salut
2. Conceptes de Treball i Factors de risc lligats a la tasca laboral
3. Vigilància epidemiològica
3.1 Malalties Relacionades amb el treball (la llei de salut pública n'estableix d'obligatòries)
3.2 Condicions de salut física i mental relacionades amb l'entorn laboral
3.3 Persones treballadores com a població de risc
3.4 Les baixes i el rendiment laboral
4. Determinants de la salut física i mental de les persones treballadores
4.1 Determinants estructurals de la salut física i mental
4.2 Determinants entremitjos de la Salut física i mental
5. La dimensió social de la Salut Laboral
6. Promoció de la Salut física i mental laboral
7. Prevenció de la Malaltia en l'àmbit laboral
8. Comunicació de Salut laboral a les persones treballadores
9. Ètica i Salut Laboral
BLOC 3
1. Definició del concepto de competència (skill)
2. Identificació i avaluació de competències
3. Integració del model competencial en els eixos de les polítiques i programes de gestió de persones
4. L'entrevista competencial
5. Disseny de models de competències a mida.
6. Implementació eficaç del model de competències en les organitzacions.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Anàlisi de casos | 10 | 0,4 | CA03, KA05, KA06, KA07, SA06 |
Anàlisi d'indicadors | 2 | 0,08 | CA03, KA05, KA06, KA07 |
Classes teòric-pràctiques | 30 | 1,2 | CA03, KA04, KA05, KA06, KA07, SA05, SA06 |
Tipus: Supervisades | |||
Supervisió de la realització del treball autònom | 9 | 0,36 | CA03, KA04, KA05, KA06, KA07, SA06 |
Treball grupal a l'aula | 9 | 0,36 | CA03, KA04, KA05, KA06, KA07, SA05, SA06 |
Tipus: Autònomes | |||
Consulta bibliogràfiques i documentals | 30 | 1,2 | CA03, KA05, KA06, KA07 |
Disseny de programes d'intervenció i/o de formació en benestar i salut | 20 | 0,8 | CA03, KA04, KA05, KA06, KA07, SA05, SA06 |
En aquesta assignatura proposem diferents activitats basades en metodologies d'aprenentatge actiu centrades en l'estudiant. D'aquesta forma es perfila un plantejament "híbrid" en el qual combinem tècniques didàctiques tradicionals amb altres recursos encaminats a fomentar l'aprenentatge significatiu i cooperatiu.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Anàlisi de casos | 20% | 10 | 0,4 | CA03, KA04, SA06 |
Disseny d'un model competencial específic per a una organització | 40% | 15 | 0,6 | CA03, KA04, KA05, SA05, SA06 |
Disseny d'un programa de millora de la salut laboral en una organització | 40% | 15 | 0,6 | CA03, KA04, KA05, KA06, KA07, SA05, SA06 |
L'avaluació continuada consta de 3 evidències d'aprenentatge que es realitzaran per a cadascun dels 3 blocs:
BLOC 1- Anàlisi de casos
Es realitzarà un treball escrit en grups de 3-5 alumnes analitzant casos sobre personalitat, motivació, desenvolupament i benestar dels treballadors en les organitzacions.
BLOC 2- Disseny d'un programa de millora de la salut laboral en una organització.
Es realitzarà un treball grupal escrit amb defensa oral.
BLOC 3- Disseny d'un model competencial específic per a una organització
Es realitzarà un treball individual amb l'objectiu de dissenyar una proposta de model competencial per a una organització.
Benavides, F. G., Delclós, J., & Serra, C. (2018). Estado de bienestar y salud pública: El papel de la salud laboral. Gaceta Sanitaria, 32(4), 377-380. https://doi.org/10.1016/j.gaceta.2017.07.007
Campoy-Vila, M., Espelt, A., Jubany, J., Borao, O., Canet-Torres, A., & Muntaner, C. (2025). Breaking the cycle: How Spain’s dependency care system creates occupational inequalities in geriatric nursing assistants and the need for reform. International Journal for Equity in Health, 24(1), 77. https://doi.org/10.1186/s12939-025-02426-1
Cohen, A. (2016). Are they among us? A conceptual framework of the relationship between the dark triad personality and counterproductive work behaviors (CWBs). Human Resource Management Review, 26(1), 69-85.
Comisión para reducir las desigualdades sociales en salud en España. (2015). Avanzando hacia la equidad Propuesta de Políticas e Intervenciones para reducir las desigualdades Sociales en salud en España. Ministerio de Sanidad, Servicios Sociales e Igualdad.
Evans, J., Brewis, H., & Robertson, I. (2021). Personality, wellbeing and wellbeing interventions. The SAGE handbook of organizational wellbeing, 26-40.
Furnham, A., & Eysenck, H. J. (2002). Personality at work: individual differences in the workplace. Routledge.
Furnham, A., Forde, L., & Ferrari, K. (1999). Personality and work motivation. Personality and individual differences, 26(6), 1035-1043.
Parent-Lamarche, A., & Marchand, A. (2019). Well-being at work from a multilevel perspective: what is the role of personality traits?. International Journal of Workplace Health Management, 12(5), 298-317.
Prusik, M., & Szulawski, M. (2019). The relationship between the Dark Triad personality traits, motivation at work, and burnout among HR recruitment workers. Frontiers in psychology, 10, 1290.
Robles-García, M., Dierssen-Sotos, T., Martínez-Ochoa, E., Herrera-Carral, P., Rosa Díaz-Mendi, A., & Llorca-Díaz, J. (2005). Variables relacionadas con la satisfacción laboral: Un estudio transversal a partir del modelo EFQM. Gaceta Sanitaria, 19(2), 127-134. https://doi.org/10.1157/13074368
WHO. (2021). Healthy and safe telework: Technical brief. World Health Organization and International Labour Organization.
WHO. (2022). WHO Guidelines on Mental Health at Work (1st ed). World Health Organization.
Woods, S. A., Lievens, F., De Fruyt, F., & Wille, B. (2013). Personality across working life: The longitudinal and reciprocal influences of personality on work. Journal of organizational behavior, 34(S1), S7-S25.
Jamovi
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TEm) Teoria (màster) | 1 | Català | primer quadrimestre | tarda |