Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Trastorns de la Comunicació i del Llenguatge | OP | 1 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No hi ha prerequisits.
Proporcionar als estudiants els continguts tant teòrics com pràctics que possibilitin la seva qualificació i especialització en els aspectes socials que són rellevants per al desenvolupament del llenguatge i la comunicació.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classe expositiva, Debat, Aprenentatge basat en problemes: resolució de casos clínics | 15,75 | 0,63 | CA19, CA20, KA16 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 6 | 0,24 | CA19, CA20 |
Tipus: Autònomes | |||
Elaboració de treballs escrits, preparació de presentacions orals de treballs, lectura d'articles i informes d'interès, estudi personal | 50,75 | 2,03 | CA19, CA20, SA26 |
Les sessions presencials combinaran classes magistrals impartides per professorat expert i exercicis pràctics on l’alumnat podrà posar en pràctica la teoria exposada i debatre-la. Posteriorment, l’estudiant realitzarà diverses tasques d’avaluació de manera no presencial.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
EV1. Examen d'opció múltiple | 50 | 0 | 0 | KA16 |
EV2. Projecte d'una intervenció basada en l'evidència | 20 | 1 | 0,04 | CA19, CA20, SA26 |
EV3. Disenyar una intervenció basada en l'evidència | 30 | 1,5 | 0,06 | CA19, CA20, SA26 |
EV1: Examen de preguntes d’opció múltiple (individual). Es realitzarà la setmana 16.
EV2: Projecte d’una intervenció basada en l’evidència (en grup, 20% de la qualificació final). Es lliurarà la setmana 11.
EV3: Disseny d’una intervenció basada en l’evidència (en grup, 30% de la qualificació final). Es lliurarà la setmana 18.
L'assistència és obligatòria (mínim al 75% de les sessions), per tant, la no assistència significarà que l'assignatura no serà superada i la nota màxima serà un 4.5.
Tipus de Retorn |
EV i TIPUS |
SETMANA |
Escrit |
EV1 |
18 |
Eina digital |
EV2 i EV3. |
12-13 i 19-20 |
A l’aula |
|
|
Tutoria |
La nota global de l’assignatura serà la mitjana ponderada de la puntuació obtinguda en cadascuna de les evidències d’aprenentatge.
Si la nota final del mòdul no arriba a 5 (sobre 10), caldrà recuperar les evidències no superades, és a dir, tornar a lliurar aquelles evidències d’aprenentatge que no hagin arribat a 5. La nota màxima que es pot obtenir després d’una recuperació és un 5 (sobre 10).
Els estudiants que no s’hagin presentat a cap de les evidències o aquells que s’hagin presentat a diverses evidències però el pes total d’aquestessigui inferior al 70% de la qualificació final obtindran la qualificació de "No avaluable".
Per a l’alumnat de segona o posterior matrícula, s’aplicarà la mateixa avaluació continuada. Per tant, no es preveu una avaluació mitjançant una única prova de síntesi no recuperable.
Per a aquesta assignatura es permet l’ús de tecnologies d’Intel·ligència Artificial (IA) exclusivament en tasques de suport, com ara la cerca bibliogràfica o d’informació, la correcció de textos o les traduccions. L’estudiant haurà d’identificar clarament quines parts han estat generades amb aquesta tecnologia, especificar les eines utilitzades i incloure una reflexió crítica sobre com aquestes han influït en el procés i en el resultat final de l’activitat. La manca de transparència en l’ús de la IA en qualsevol activitat avaluable es considerarà una falta d’honestedat acadèmica i podrà comportar penalitzacions parcials o totals en la qualificació de l’activitat, o penalitzacions superiors en casos greus.
Barkley, R. A. (2013). Defiant Children. Guilford Press.
Brignell, A., Chenausky, K. V., Song, H., Zhu, J., Suo, C., & Morgan, A. T. (2018). Communication interventions for autism spectrum disorder in minimally verbal children. The Cochrane database of systematic reviews, 11(11), CD012324. https://doi.org/10.1002/14651858.CD012324.pub2
Kazdin, A. E. (2005). Parent Management Training. Oxford University Press.
Tomasello, M. (2003). Constructing a Language. Harvard University Press.
Tomasello, M. (2008). Origins of Human Communication. MIT Press.
Volkmar, F. R., Paul, R., Klin, A., & Cohen, D. (2005). Handbook of Autism and Pervasive Developmental Disorders. Wiley.
Wellman, H. M. (2014). Making Minds: How Theory of Mind Develops. Oxford University Press.
No aplicable.
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TEm) Teoria (màster) | 1 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | tarda |