Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Trastorns de la Comunicació i del Llenguatge | OP | 1 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
S'aconsella repassar els continguts del mòdul 45530 - Trastorns Específics de l'Aprenentatge i del Desenvolupament del Llenguatge.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Teoria i debat | 15 | 0,6 | CA17, CA18, KA14, KA15, SA24 |
Tipus: Supervisades | |||
Anàlisi de casos pràctics | 3 | 0,12 | CA17, CA18, SA24, SA25 |
Tipus: Autònomes | |||
Cerca evidencies cientifiques | 15 | 0,6 | KA14, KA15, SA24 |
Elaboracio informe resoloució de cassos | 6 | 0,24 | |
Estudi de casos clínics | 15 | 0,6 | |
Lectura critica de evidencies científiques | 20 | 0,8 | SA24 |
Tutories | 1 | 0,04 | CA17, SA25 |
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
EV1: Debat | 20% | 0 | 0 | CA18, KA15, SA24 |
EV2: Resolució d'un cas pràctic | 35% | 0 | 0 | CA17, CA18, KA14, SA24, SA25 |
EV3: Prova escrita | 45% | 0 | 0 | CA17, CA18, KA14, KA15, SA25 |
Adamson, L. B., Caughy, M., O., Bakeman, R., Rojas, R., Owen, M., T., Tamis-LeMonda, C., S., Pacheco, D., Pace, A., & Suma, K. (2021). The quality of mother toddler communication predicts language and early literacy in Mexican American children from low-income households. Early Childhood Research Quarterly, 56, 167-179. https://doi.org/10.1016/j.ecresq.2021.03.006
Bakar, Z. A., Brown, P. M., & Remine, M. D. (2010). Sensitivity in Interactions between Hearing Mothers and their Toddlers with Hearing Loss: The Effect of Cochlear Implantation. Deafness & Education International, 12(1), 2–15. https://doi.org/10.1179/146431510X12626982043525
Brown, P. M, & Watson, L. M. (2017) Language, play and early literacy for deaf children: the role of parent input. Deafness & Education International, 19(3-4), 108-114.
https://doi.org/10.1080/14643154.2018.1435444
Curtin, M., Dirks, E., Cruice, M., Herman, R., Newman, L., Rodgers, L., & Morgan, G. (2021). Assessing Parent Behaviours in Parent–Child Interactions with Deaf and Hard of Hearing Infants Aged 0–3 Years: A Systematic Review. Journal of Clinical
283 Medicine, 10(15), 3345. http://dx.doi.org/10.3390/jcm10153345
Fagan, M. K., Bergeson, T. R., & Morris, K. J. (2014). Synchrony, complexity and directiveness in mothers’ interactions with infants pre- and post-cochlear implantation. Infant Behavior & Development, 37(3), 249–257. https://doi.org/10.1016/j.infbeh.2014.04.001
Landry, S. H., Smith, K. E., Swank, P. R., Zucker, T., Crawford, A. D., & Solari, E. F. (2012). The effects of a responsive parenting intervention on parent-child interactions during shared book reading. Developmental Psychology, 48(4), 969–986.
https://doi.org/10.1037/a0026400
Lavellia, M., Majorano, M., Guerzoni, L., Murri, A., Barachetti, C., & Cuda, D. (2018). Communication dynamics between mothers and their children with cochlear implants: Effects of maternal support for language production. Journal of Communication Disorders, 73, 1–14.
https://doi.org/10.1016/j.jcomdis.2018.03.001
Majorano, M., Guidotti, L., Guerzoni, L., Murri, A., Morelli, M., Cuda, D., & Lavelli, M. (2018). Spontaneous language production of Italian children with cochlear implants and their mothers in two interactive contexts. International Journal of Language & Communication Disorders, 53(1), 70–84.
https://doi.org/10.1111/1460-6984.12327
Quittner, A. L., Cruz, I., Barker, D. H., Tobey, E., Eisenberg, L. S., & Niparko, J. K. (2013). Effects of Maternal Sensitivity and Cognitive and Linguistic Stimulation on Cochlear Implant Users’ Language Development over Four Years. The Journal of Pediatrics, 162(2), 343–348.e3.
https://doi.org/10.1016/j.jpeds.2012.08.003
Zhang, B., Qiu, J., Yu, Y., Hu, C., Zhu, Z., Yu, C., Yin, L., & Zhong, M. (2020). Influence of family environment on the development of speech and language in prelingually deaf children after cochlear implantation. Clinical Otolaryngology, 45(4), 466–470. https://doi.org/10.1111/coa.13525
No aplicable
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TEm) Teoria (màster) | 1 | Espanyol | segon quadrimestre | tarda |