Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Recerca i Intervenció Psicosocial | PRO | 1 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
És necessari estar cursant o haver superat els crèdits de l'especialitat d'Intervenció Psicosocial i Comunitària.
Les pràctiques del Màster Oficial en Investigació i Intervenció Psicosocial (MURIP) ofereixen als estudiants l'oportunitat de vincular-se amb agents i processos dedicats a fomentar el benestar social i comunitari, promoure la inclusió social i dinamitzar processos de canvi social. A través dels continguts, el màster proporciona coneixements i experiències pràctiques que no només aborden problemàtiques immediates, sinó que també impulsen relacions participatives, inclusives i solidàries orientades a generar un impacte transformador i sostenible a llarg termini.
El desenvolupament de les pràctiques ha de reflectir un enfocament ètic, crític, analític i reflexiu en relació amb les activitats dutes a terme al centre de pràctiques. Aquestes pràctiques es duen a terme entre finals de gener i finals de juny, amb una dedicació entre 200 i 225 hores, sota la supervisió de dues tutores: una tutora interna (del centre de pràctiques) i una tutora externa (de la UAB), els quals avaluaran l'exercici en finalitzar el període de pràctiques.
El projecte i les activitats a realitzar al centre de pràctiques es definiran en col·laboració amb la tutora interna i es comunicaran a la tutora externa. La distribució d'hores s'ajustarà a les necessitats específiques del projecte en coordinació amb la tutora del centre. En acabar, l'estudiant elaborarà una memòria de pràctiques on analitzarà detalladament l'experiència viscuda i lliurarà un resum executiu al centre amb l'anàlisi elaborada.
L'estudiantat s'incorporarà en un projecte desenvolupat pel centre, complint les activitats professionals en funció dels objectius de la intervenció i aplicant els coneixements adquirits en relació amb la intervenciósocial.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Activitats en el Centre | 200 | 8 | KA26, SA23, SA24, SA27 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 5 | 0,2 | KA26, SA23, SA25, SA26 |
Tipus: Autònomes | |||
Diari de camp | 7,5 | 0,3 | SA23, SA24, SA25, SA27 |
Memòria | 12,5 | 0,5 | CA27, KA26, SA23, SA25, SA26 |
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Informe tutor/a acadèmic/a | 10 % | 0 | 0 | KA26, SA23, SA25, SA26 |
Informe tutor/a centre | 10 % | 0 | 0 | KA26, SA23, SA24, SA27 |
Memòria de pràctiques | 80 % | 0 | 0 | CA27, KA26, SA23, SA24, SA25, SA26, SA27 |
Les activitats d'avaluació continuada consisteixen en:
No avaluable: Es considerarà l'estudiant no avaluable quan no s'aportin les tres activitats d'avaluació continuada.
Avaluació única. En tractar-se de pràctiques externes, no es contempla l'opció d'avaluació única.
Retorn (feedback): Es proporcionarà un retorn escrit de les tres activitats d'avaluació.
El retorn es realitzarà la setmana posterior a la finalització de les pràctiques, no més tard de la setmana 21.
Ús de la intel·ligència artificial
A l'assignatura assumim que fareu ús d'eines d'Intel·ligència Artificial (IA) com a part del vostre procés d'aprenentatge i en l'elaboració dels treballs. Vivim en un món en constant transformació, i la IA és una tecnologia que ja està redefinint molts àmbits de la nostra societat, incloent-hi el professional i l'acadèmic. És fonamental que, com a futurs professionals, aprengueu a interactuar amb aquestes tecnologies de manera efectiva i ètica. La vostra formació universitària constitueix un moment ideal perfamiliaritzar-vos amb la IA, explorar les seves capacitats i entendre les seves limitacions. L'objectiu no és que la IA substitueixi el vostre pensament crític o la vostra reflexió, sinó que es converteixi en una eina que potenciï la vostra capacitat d'anàlisi i la vostra productivitat. No obstant això, és crucial que l'ús de la IA es faci amb transparència i responsabilitat. A més, haureu d'incloure una reflexió crítica sobre com la IA ha influït en el vostre procés i en el resultat final de l'activitat. La vostra contribució personal en l'anàlisi i la reflexió ha de ser sempre significativa. L'ús de la IA en aquesta assignatura és una oportunitat per preparar-vos per un futur on la competència digital, incloent-hi l'ús de la IA, serà una habilitat clau. Aprofiteu aquest espai per experimentar, aprendre i integrar aquestes tecnologies de manera responsable en la vostra formació.
Pautes d'avaluació de la Facultat de Psicologia: https://www.uab.cat/web/estudiar/graus/graus/avaluacions-1345722525858.html
Aquella recomanada pels diferents centres, necessària pel desenvolupament de les tasques.
S'afavorirà l'ús de Programari lliure sempre que sigui possible.
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PEXTm) Pràctiques externes i pràcticum (màster) | 1 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |