Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Recerca i Intervenció Psicosocial | OP | 1 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No hi ha prerequisits.
En aquesta assignatura, obligatòria per a l'especialitat d'Intervenció Psicosocial i Comunitària, els i les estudiants adquireixen habilitats en l'anàlisi de projectes i programes d'intervenció psicosocial. Aquest objectiu s'aconsegueix partint del treball d'anàlisi del material recollit per l'estudiantat en els projectes propis que desenvolupen en les pràctiques externes del màster.
Continguts:
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes magistrals i discussions grupals | 13 | 0,52 | |
Presentacions orals a càrrec d'estudiants | 17 | 0,68 | |
Tipus: Supervisades | |||
Anàlisi de material empíric | 25 | 1 | |
Planificació de la recollida del material empíric | 15 | 0,6 | |
Tipus: Autònomes | |||
Elaboració i desenvolupament de treballs | 80 | 3,2 |
La metodologia de les sessions presencials es desenvoluparà a través de dues modalitats:
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
1. Informe individual: anàlisi del material recollit en la investigació / intervenció | 50 % | 0 | 0 | CA22, CA23, CA24, CA25, KA23, KA24, SA16, SA17 |
2. Presentació oral en classe: anàlisi de les pràctiques del Màster | 30 % | 0 | 0 | CA22, CA24, KA23, KA24, SA16 |
3. Seguiment del treball final de l'assignatura | 20 % | 0 | 0 | CA22, CA23, KA24, SA16, SA17 |
Evidències:
Ev1. Informe individual: presentació de l’anàlisi del material recollit en la investigació / intervenció, en un treball escrit que inclogui mètode, procediment, anàlisi i resultats preliminars. Aquest treball es lliurarà al moodle (setmana 17) i compte pel 50% de la nota total. Retorn: la publicació de la nota numèrica i la retroalimentació es farà per escrit a través del moodle a la setmana 19.
Ev2. Presentació oral en classe sobre les pràctiques del Màster, incloent-hi (1) Descripció de les pràctiques, (2) Anàlisi dels elements teòrics i metodològiques identificats a l’activitat a les pràctiques i (3) Preguntes per a reflexionar. Exposició presencial individual o en duos (sempre que coincideixi el Centre de pràctiques). L'exposició es farà entre les setmanes 12 - 15 (depenent de dia assignat a cada estudiant) i el material de suport s'ha de lliurar al moodle una setmana abans del dia de l'exposició. Aquest treball compte pel 30% de la nota total. Retorn: es farà un comentari oral el mateix dia de classe i es publicarà la nota numèrica i la retroalimentació escrita a través del moodle a la setmana 17.
Ev3 Seguiment del treball final de l'assignatura amb el professorat tutor i consecució dels resultats d'aprenentatge de l'assignatura. Inclou la planificació del treball final, la revisió de l'esborrany i la revisió de la versió final (en tots els casos sempre que es lliurin com a mínim deu dies abans de la data de lliurament marcada a Moodle). Es lliurarà un informe escrit individual que es lliurarà al moodle (setmana 17) i compte pel 20% de la nota total. Retorn: la publicació de la nota numèrica i una breu retroalimentació es lliurarà de forma escrita a través del moodle a la setmana 19.
Avaluació única: Es realitzarà en el segon període avaluatiu de l'assignatura. S'avaluaran tots els continguts. Es lliurarà un treball escrit (individual) de presentació de l'anàlisi del material recollit en la recerca / intervenció en un treball redactat (incloent-hi el mètode, procediment, anàlisi i resultats preliminars) (Ev1); es farà una exposició oral individual o en duos (sempre que coincideixi el Centre de pràctiques) sobre les pràctiques del màster a partir del guió proposat (Ev2), i es lliurarà individualment l'informe sobre l'aprofitament de l'assignatura (Ev3). L'avaluació única se sol·licita telemàticament (e-formulari) en el període específic (més informació al web de la Facultat).
Nota sobre IA: En aquesta assignatura, es permet l'ús de tecnologies d'Intel·ligència Artificial (IA) com a part integrant del desenvolupament del treball, sempre que el resultat final reflecteixi una contribució significativa de l'estudiant en l'anàlisi i la reflexió personal. L'estudiant haurà d'identificar clarament quines parts han estat generades o revisades amb aquesta tecnologia, especificar les eines emprades i incloure una reflexió crítica sobre com aquestes han influït en el procés i el resultat final de l’activitat. La no transparència de l’ús de la IA, la no comprovació de la certesa de les afirmacions ofertes per la IA, la citació de referències bibliogràfiques inexistents o l'ús de dades generades per la IA es considerarà falta d'honestedatacadèmica i comportarà una penalització en la nota de l'activitat, o sancions majors en casos de gravetat.
Qualificacions (tant per l'avaluació continuada com per l'avaluació única):
Pautes d'avaluació de la Facultat de Psicologia:
https://www.uab.cat/web/estudiar/graus/graus/avaluacions-1345722525858.html
Braun, Virginia & Clarke, Victoria (2006). Using thematic analysis in psychology. Qualitative Research in Psychology, 3 (2), 77-101. doi:10.1191/1478088706qp063oa
Burman, Erica & Parker, Ian (Eds,) (1993). Discourse analytic research. Repertoires and readings of texts in action. Routledge.
Estrada-Maldonado, Sandra; Lenta, Malena y Di Iorio, Jorgelina (2019). Dialogues between feminist ethics and experiences of community social psychology. Pesquisas e Praticas Psicossociais, 14(3) e-3448. http://seer.ufsj.edu.br/revista_ppp/article/view/e3448
Fairclough, Norman (1992). Discourse and Social Change. Polity Press.
Fairclough, Norman (2008). El análisis crítico del discurso y la mercantilización del discurso público: las universidades. Discurso & Sociedad, 2(1), 170-185.
Galaz, Caterine & Rubilar Donoso, María Gabriela (2019). Experiencias profesionales en intervención psicosocial: el ejercicio narrativo como metodología de reflexividad y vigilancia epistemológica. Revista Latinoamericana de Metodología de las Ciencias Sociales, 9(1). http://www.memoria.fahce.unlp.edu.ar/library?a=d&c=arti&d=Jpr10125
Iñiguez, Lupicinio y Antaki, Charles (1994): El análisis del discurso en Psicología Social. Boletín de Psicología, 44, 57-75.
Romero Bachiller, Carmen y Montenegro, Marisela (2018). Políticas públicas para la gestión de la diversidad sexual y de género: un análisis interseccional. Psicoperspectivas. Individuo y Sociedad, 17(1), 1-14. doi: 10.5027/psicoperspectivas-Vol17-Issue1-fulltext-1211.
Van Dijk, Teun (2002). El análisis crítico del discurso y el pensamiento social. Athenea Digital. Revista De Pensamiento E Investigación Social, 1(1), 18–24. https://doi.org/10.5565/rev/athenead/v1n1.22
L'eina fonamental de comunicació serà el Campus virtual. S'afavorirà l'ús de Programari Lliure sempre que sigui possible.
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TEm) Teoria (màster) | 1 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | tarda |