Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Recerca i Intervenció Psicosocial | OP | 1 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No existeixen prerequisits per a cursar l'assignatura
En aquesta assignatura, obligatòria per a l'especialitat de Recerca en Psicologia Social, es revisen els corrents de pensament recents que aporten aproximacions noves a l'anàlisi dels fenòmens i problemàtiques psicosocials. La discussió sobre les diferents perspectives teòriques desenvolupades en el camp de la psicologia social contemporània permetrà a l'estudiantat comprendre les potencialitats i limitacions d'aquestes aproximacions per a l'abordatge del seu objecte d'estudi.
Continguts:
● Perspectives contemporànies en psicologia social.
● Anàlisi sociohistòric de les possibilitats d'acció i transformació social.
● Aproximació als fenòmens, problemàtiques i necessitats socials des de les perspectives construccionistes i postconstruccionistes.
● Comprensió, definició i transformació de la realitat social des de les perspectives feministes
● Aportacions de la sociologia del coneixement científic per a la comprensió i transformació dels fenòmens psicosocials.
● Implicacions de les concepcions de subjecte per a l'acció i transformació psicosocial.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes magistrates i discussions grupals | 27 | 1,08 | CA05, KA03, KA04 |
Exposicions orals | 3 | 0,12 | CA04, CA05, SA04 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 7 | 0,28 | CA04, CA05, KA03, KA04, SA04 |
Tipus: Autònomes | |||
Cerca de informació | 12 | 0,48 | KA03, KA04 |
Elaboració de treballs | 50 | 2 | CA04, CA05, KA04 |
Lectura de material com articles, webpages... | 50 | 2 | KA03 |
Metodologia
La metodologia docent i les activitats formatives són les següents:
-Classes magistrals
-Seminaris (discussió grupal)
-Exposicions orals
-Tutories
-Elaboració de treballs
-Lectura d'articles, llibres i informes d'interès
-Estudi personal
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Informe de investigación | 50% | 0 | 0 | CA04, CA05, KA03, KA04 |
Presentació oral | 30% | 1 | 0,04 | CA05, KA03, KA04, SA04 |
Seguiment d'aprenentatge | 20% | 0 | 0 | CA04, KA03, KA04 |
Evidències d'Aprenentatge
EV1. Informe d'investigació. Presentació d'un informe d'investigació individual escrit on es valora la justificació teòrica i l'implementació técnica de les nocions escollides com a marc teòric del projecte d'investigació. Es presentarà al final del semestre. El retorn consistirà en un comentari i una nota quantitativa que es publicarà el 6 de febrer com a màxim.
EV2. Presentació Oral. Presentació oral en grup de l'aplicació d'un concepte teòric, valorant els seus punts forts i febles en el moment de la seva aplicació estructural. Es presentarà a l'última sessió de treball. El retorn consistirà en un comentari i una nota quantitativa que es publicarà el 6 de febrer com a màxim.
EV3. Seguiment del treball final de l'assignatura amb el professorat tutor i consecució dels resultats d'aprenentatge de l'assignatura. Inclou la planificació del treball final, la revisió de l'esborrany i la revisió de la versió final (en tots els casos sempre i quan es lliurin com a mínim deu dies abans de la data de lliurament marcada a Moodle). El retorn consistirà en una devolució oral per part de la persona tutora i una nota quantitativa que es publicarà el 6 de febrer com a màxim.
Qualificació
Assignatura superada: L'assignatural es considerarà superat si l'estudiant obté una nota mitjana superior a 5 en el conjunt de les proves d'avaluació.
Avaluable: Es considerarà Avaluable l'estudiant que hagi presentat evidències d'aprenentatge amb un pes igual o superior 40% del total de l'assignatura.
No avaluable: Es considerarà No avaluable el fet que encara que l'estudiant hagi presentat vàries proves el pes total en relació amb el conjunt de l'assignatura sigui inferior al 40%.
Reavaluació: No hi ha reavaluació
L'assignatura ofereix la possibilitat d'acollir-se a una avaluació única. Aquesta consistirà en el lliurament en els diesque s'indiquin de:
-Un informe de recerca
-Un document escrit que reculli el que seria una presentació oral o comunicació preparada per a un congrés.
-Una nota de seguiment del tutor/a.
SOBRE L'ÚS D'EINES D'INTEL·LIGÈNCIA ARTIFICIAL
En aquesta assignatura, es permet l'ús de tecnologies d'Intel·ligència Artificial (IA) com a part integrant del desenvolupament del treball, sempre que el resultat final reflecteixi una contribució significativa de l'estudiant en l'anàlisi i la reflexió personal. L'estudiant haurà d'identificar clarament quines parts han estat generades o revisades amb aquesta tecnologia, especificar les eines emprades i incloure una reflexió crítica sobre com aquestes han influït en el procés i el resultat final de l’activitat. La no transparència de l’ús de la IA, la no comprovació de la certesa de les afirmacions ofertes per la IA, la citació de referències bibliogràfiques inexistents o l'us de dades generades per la IA es considerarà falta d'honestedat acadèmica i comportarà una penalització en la nota de l'activitat, o sancions majors en casos de gravetat.
Pautes d'avaluació de la Facultat de Psicologia:
https://www.uab.cat/web/estudiar/graus/graus/avaluacions-1345722525858.html
A continuació es presenta una bibliografia bàsica que permet una aproximació propedèutica a l'assignatura. La bibliografia específica per a cada tema serà recomanada en cada sessió pel docent concernit.
-Butler, Judith (2002) Cuerpos que importan: sobre los límites materiales y discursivos del sexo. Buenos Aires: Paidós.
-Gergen, Kenneth (1999) An Invitation to Social Construction. London: Sage.
-Latour, Bruno (2005) Reensamblar lo social. Buenos Aires: Manantial.
-Moscovici, Serge (1975) Introducción a la Psicología Social. Barcelona: Planeta.
-Veyne, Paul (2009) Foucault. Barcelona: Paidós.
No obstant això, per a discents que vulguin anar una mica més enllà dels textos propedèutics i realitzar lectures que ofereixin un marc conceptual similar al que es formularà a l'assignatura, recomanem les següents obres:
-Brown, Steve & Stenner, Paul (2009) Psychology without Foundations. London: Sage.
-Gough, Brendan; McFadden, Majella; McDonald, Matthew (2013). Critical Social Psychology: An Introduction. London: Palgrave.
- Gough, Brendan (Ed.) (2017). The Palgrave Handbook of Critical Social Psychology. London: Palgrave.
- Passoth, Jan-Hendrik; Peuker, Birgit; Schillmeier, Michael (Eds.) (2014). Agency without Actors? New Approaches to Collective Action. London: Routledge.
No es fa servir cap programari especial.
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TEm) Teoria (màster) | 1 | Espanyol | primer quadrimestre | tarda |