Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Estudis Anglesos: Perspectives Lingüístiques, Literàries i Socioculturals | OP | 1 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Interès per pensar críticament, desenvolupar una veu acadèmica i aprendre sobre el gènere i el cos en narratives clàssiques i contemporànies.
Aprenentatge de com analitzar críticament el gènere i els cossos en discursos narratius a través de la literatura i els mitjans (l’èpica, el drama, la novel·la, la narrativa breu, la no-ficció, les novel·les gràfiques, les pel·lícules) mitjançant teories narratives del nou historicisme, el marxisme, el feminisme i la teoria queer.
El curs està dividit en dos mòduls:
El primer mòdul (29 de setembre – 29 d’octubre) explorarà com es conceptualitzaven i representaven el gènere i el cos en els discursos del final de l’edat mitjana, el Renaixement i la Restauració (prof. Joan Curbet Soler).
El segon mòdul (3 de novembre – 10 de desembre) explorarà com es representen el gènere i el cos en els discursos narratius contemporanis en diferents mitjans i textos (prof. Virginia Pignagnoli).
Cal tenir en compte que algunes de les lectures d’aquesta assignatura poden ser difícils, ja que tracten temes relacionats amb la violència, formes d’opressió i altres tipus d’experiències corporitzades.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes | 30 | 1,2 | KA14, KA15, KA16, SA20, SA21, SA22 |
Tipus: Supervisades | |||
Participació a classe | 20 | 0,8 | KA15, SA20, SA22 |
Redacció d'assaigs | 20 | 0,8 | CA14, CA15, KA14, SA21, SA22 |
Tipus: Autònomes | |||
lectura i estudi | 30 | 1,2 | KA14, KA15, KA16, SA21, SA22 |
1 crèdit ECTS = 25 hores de docència/avaluació > 5 crèdits = 125 hores.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Discussions a classe i activitats de classe | 15% | 5 | 0,2 | KA14, KA15, SA21, SA22 |
Treball escrit 1 | 40% | 10 | 0,4 | CA14, CA15, KA14, KA15, KA16, SA20, SA21, SA22 |
Treball escrit 2 | 45% | 10 | 0,4 | CA14, CA15, KA14, KA15, KA16, SA20, SA21, SA22 |
Activitats d’avaluació
Debats i activitats a classe (15%)
Assaig breu (3000-3500 paraules) (40%)
Assaig final breu (3500 – 4000 paraules) (45%)
Condicions de reavaluació
L'alumnat amb una mitjana final entre els dos exàmens d’entre 3,5 i 4,8 pot optar a la reavaluació.
L'activitat específica de reavaluació serà confirmada pel/la docent.
L'única qualificació possible en la reavaluació serà un 5.
En cas que l'estudiant no pugui fer l'examen en la data fixada pel/la professor/a per motius mèdics justificats, es podrà acordar una altra data amb el/la docent.
La reavaluació està disponible només per a l'estudiantat que hagi suspès l'avaluació inicial; no està disponible per a qui hagi aprovat i vulgui millorar la nota final.
Plagi
En cas que un/a estudiant cometi qualsevol irregularitat que pugui suposar una variació significativa en la nota d'una activitat d'avaluació, se li atorgarà un zero per aquesta activitat, independentment de qualsevol procésdisciplinari que pugui iniciar-se.
En cas que es cometin diverses irregularitats en activitats d’avaluació de la mateixa assignatura, l’estudiant rebrà un zero com a nota final de l’assignatura.
Les irregularitats inclouen, per exemple, copiar en un examen, copiar fonts sense citar-ne l’autoria, o un ús inadequat de la IA com presentar com a original un treball generat per una eina o programa d’intel·ligència artificial. Aquestes activitats d’avaluació no es podran reavaluar.
En aquesta assignatura, no es permet l'ús de tecnologies d'Intel·ligència Artificial (IA) en cap de les seves fases. Qualsevol treball que inclogui fragments generats amb IA serà considerat una falta d'honestedat acadèmica i comporta que l’activitat s’avaluï amb un 0 i no es pugui recuperar, o sancions majors en casos de gravetat.
Avaluació única
L’avaluació única consistirà en les activitats següents:
Un examen escrit que inclourà totes les perspectives teòriques del curs (50 %).
Un comentari oral sobre un text escollit, basat en totes les perspectives crítiques del curs (50 %).
Pel primer mòdul, s’espera que llegiu:
Shakespeare's Sonnets (Oxford Classics edition)
Shakespeare, A Midsummer Night’s Dream (Oxford Classics edition)
Edmund Spenser, fragments de The Faerie Queene (els fragments estaran disponibles en línia)
John Milton, fragments de Paradise Regain’d (els fragments estaran disponibles en línia)
Pel segon mòdul, haureu de llegir/mirar:
Fun Home, Alison Bechdel (2006). Disponible aquí: https://transreads.org/wp-content/uploads/2022/02/2022-02-12_620809c8b5e4e_FunHomeAFamilyTragicomicbyAlisonBechdelz-lib.org_.pdf
“Cat Person,” Kristen Roupenian (2017). Disponible aquí: https://www.newyorker.com/magazine/2017/12/11/cat-person
“Explicit Violence,” Lidia Yuknavitch (2022). Disponible aquí: https://therumpus.net/2022/06/28/explicit-violence/
Barbie, dir. Greta Gerwig (2023)
Una selecció de lectures crítiques estarà disponible en PDF o com a enllaços web al Moodle a l’inici del curs. Inclourà:
Queering the Renaissance, Jonathan Goldberg (ed.), Duke Univ. Press, 1993
Shakespeare and Gender, Kate Aughterson i Ailsa Grant Ferguson (eds.), Arden, 2020
Rethinking the Mind-Body Relationship in Early Modern Literature, Charis Charalampous (ed.), Routledge, 2015
The Queer Milton, David L. Orvis, Palgrave, 2018
“Toward (a Queerer and) More (Feminist) Narratology,” Susan S. Lanser, 2015. Disponible: https://muse.jhu.edu/pub/30/oa_edited_volume/chapter/1518417/pdf
Ways of Seeing (Capítol 3), John Berger, 1972
“Till Death Do Us Part: Embodying Narratology,” Susan S. Lanser, 2018
“The Body as Medium: A Phenomenological Approach to the Production of Affect in Narrative,” Amy Shuman i Katharine Young, 2018
“What Does It Mean to #BelieveWomen? Popular Feminism and Survivor Narratives,” Tanya Serisier, 2022
“Queer Narrative Theory and the Relationality of Form,” Tyler Bradway, 2021
“The Space Between: A Narrative Approach to Alison Bechdel's ‘Fun Home,’” Robyn Warhol, 2011
Moodle
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TEm) Teoria (màster) | 1 | Anglès | primer quadrimestre | matí-mixt |