Aquesta versió de la guia docent és provisional fins que no finalitzi el període d’edició de les guies del nou curs.

Logo UAB

Pràctiques

Codi: 45349 Crèdits: 5
2025/2026
Titulació Tipus Curs
Estudis Anglesos: Perspectives Lingüístiques, Literàries i Socioculturals PRO 1

Professor/a de contacte

Nom:
Maria Rosa Garrido Sarda
Correu electrònic:
mariarosa.garrido@uab.cat

Equip docent

Nicholas Livingston Spengler

Idiomes dels grups

Podeu consultar aquesta informació al final del document.


Prerequisits

L'alumnat haurà d'haver completat els mòduls més rellevants en l'àrea del seu interès.

Per tal de poder matricular l’assignatura de Pràctiques, cal contactar amb la coordinació del Màster per tal que aquesta pugui avaluar el perfil de l’estudiant que sol·licita realitzar les pràctiques i la idoneïtat d’aquestes en relació a les competències i resultats d’aprenentatge del programa de màster.


Objectius

L’objectiu d’aquesta assignatura és proporcionar pràctica en l’organització i desenvolupament de processos educatius o professionals. Es prepara l’alumnat per als requeriments dels entorns professionals a través de l’experiència pràctica en un camp específic.

L’alumnat formarà part d’un context acadèmic o professional que els permetrà aplicar els coneixements adquirits en el màster d’una manera pràctica. Un cop acabades les pràctiques s'hauran familiaritzat tant amb les exigències com amb les oportunitats que tindran en l’àrea professional que han escollit.


Resultats d'aprenentatge

  1. CA29 (Competència) Elaborar propostes per solucionar els reptes associats a la llengua, la literatura i la cultura angleses que es plantegin en entorns professionals concrets.
  2. CA30 (Competència) Demostrar proactivitat i capacitat d'adaptació a diversos contextos professionals.
  3. CA31 (Competència) Col·laborar de forma satisfactòria en equips multilingües i interdisciplinaris del món professional.
  4. KA30 (Coneixement) Reconèixer les diferents varietats de l'anglès i el seu ús vinculat a funcions i contextos diferents en àmbits professionals i/o acadèmics transnacionals.
  5. KA31 (Coneixement) Contrastar els diversos registres i gèneres de l'anglès que es fan servir en l'escriptura formal en contextos professionals.
  6. SA39 (Habilitat) Aplicar les metodologies i eines tecnològiques adquirides al processament i anàlisi de dades lingüístiques en contextos professionals.
  7. SA40 (Habilitat) Fer servir els coneixements teòrics adquirits per dur a terme una anàlisi transversal i interdisciplinària de produccions literàries i culturals en l'àmbit professional.
  8. SA41 (Habilitat) Elaborar textos de ficció i de no-ficció en llengua anglesa per a entorns professionals a nivell avançat.

Continguts

L’alumnat podrà escollir l'orientació de les seves pràctiques externes dintre del llistat de places que ofereix la coordinació. L'alumnat pot proposar també un centre, institució o empresa per fer-hi les pràctiques externes que haurà de ser aprovat/da per la coordinació de les pràctiques. 

Algunes opcions de pràctiques que es van ofertar el curs acadèmic 2024-2025: Indialogs Spanish Journal of India Studies, Servei de Llengües UAB, revista d'estudis anglesos ATLANTIS, Kids & Us, Wordsworth Grasmere, GReLA (Grup de recerca en lingüística anglesa), grup de recerca "Beyond Postmemory" research group, projecte ERC "Women's invisible ink". 


Activitats formatives i Metodologia

Títol Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Tipus: Supervisades      
Activitats de pràctiques en l'entitat col·laboradora 95 3,8
Tutories 5 0,2
Tipus: Autònomes      
Elaboració de l'informe final 25 1

Les persones coordinadores de les Pràctiques (Dr. Nicholas Spengler i Dra. Maria Rosa Garrido) aconsellarà i guiarà l’alumnat. Es duran a terme tutories per a l’assessorament inicial d’elecció de plaça i per al seguiment del desenvolupament i progrés de les pràctiques.

L’alumnat serà també tutoritzat dins de l’entitat on dugui a terme les pràctiques. L’alumnat podrà observar i participar en les activitats de l’entitat col·laboradora amb l’ajut del tutor/a.

Finalment l’alumnat presentarà un informe escrit amb tota la informació rellevant sobre l’entitat i les activitats dutes a terme. A tal efecte, l’alumnat en portarà un diari. L’informe ha d’incloure una reflexió crítica de l’experiència pràctica i del que s’hi hagi après. 

Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.


Avaluació

Activitats d'avaluació continuada

Títol Pes Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Informe del tutor extern o de la tutora externa 45% 0 0 CA29, CA30, CA31, KA30, KA31, SA39, SA40, SA41
Informe final de l'estudiant 45% 0 0 CA29, CA30, CA31, KA30, KA31, SA39, SA40, SA41
Participació activa en tutories 10% 0 0 CA29, KA30, KA31, SA40

L’informe del tutor extern o de la tutora externa constituirà el 45% de la nota final. Es basarà en el rendiment i actuació de l’alumnat dins de l’entitat d'acollida.

L’estudiant entregarà el seu informe final un cop acabades les practiques i valdrà el 45% de la nota final.

El seguiment de la coordinació de pràctiques comptarà el 10% de la nota obtinguda. En aquest ítem es valorarà l'actitud, el compromís i el grau de responsabilitat de l'alumne/a envers l'entitat de pràctiques i la feina realitzada. 

L’assignatura de Pràctiques no pot recuperar-se en cas que l’estudiant obtingui la qualificació de Suspens.

Aquesta assignatura no preveu el sistema d'avaluació única.

L’estudiant rebrà la qualificació de “No avaluable” sempre que no hagi lliurat més del 1/3  parts de les activitats d’avaluació. 

No s’atorga la qualificació de Matrícula d’Honor atès el caràcter potestatiu d’aquesta qualificació i l’heterogeneïtat d’aquesta assignatura en les diferents titulacions de la Facultat

 

MOLT IMPORTANT:

En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la  qualificació final d’aquesta assignatura serà 0. Les irregularitats fan referència, per exemple, a copiar en un examen, copiar de fonts sense indicar l'autoria, o un ús indegut de la IA com presentar com a original un treball que ha estat generat per una eina o programa d'IA. Aquestes activitats d’avaluació no són recuperables.

ÚS IA: En aquesta assignatura no es permet l'ús de tecnologies d'Intèl·ligència Artificial (IA) en cap de les seves fases. Qualsevol treball que inclogui fragments generats amb IA serà considerat una falta d'honestedat acadèmica i comporta que l'activitat s'avaluï amb un 0 i no es pugui recuperar, o sancions majors en casos de gravetat. 

L'alumnat haurà de fer servir llenguatge inclusiu i no discriminatori en les seves produccions oral o escrites. S'aconsella que consulti la pàgina web de la Linguistic Society of America, que conté recomanacions en aquest sentit: https://www.linguisticsociety.org/resource/guidelines-inclusive-language. Fer un ús apropiat del llenguatge formarà part dels criteris d'avaluació. 

 


Bibliografia

No s'aplica. 


Programari

A determinar per l'entitat d'acollida.


Grups i idiomes de l'assignatura

La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura

Nom Grup Idioma Semestre Torn
(PEXTm) Pràctiques externes i pràcticum (màster) 1 Anglès No definit matí-mixt