Aquesta versió de la guia docent és provisional fins que no finalitzi el període d’edició de les guies del nou curs.
Tecnologies Lingüístiques Aplicades als Estudis Anglesos
Codi: 45347
Crèdits: 5
2025/2026
Titulació |
Tipus |
Curs |
Estudis Anglesos: Perspectives Lingüístiques, Literàries i Socioculturals |
OB |
1 |
Equip docent
- Laura Jane Styles
Idiomes dels grups
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Prerequisits
Aquesta assignatura no té prerequisits.
Objectius
Aquesta assignatura és una introducció a com l'ús de la tecnologia pot incidir en les diverses àrees temàtiques tractades en aquest programa de màster. En primer lloc, s'estudiaran aplicacions i eines d'utilitat en el camp de l'ensenyament de llengües que facilitaran la modificació de les dinàmiques a l'aula amb la finalitat d'aconseguir un aprenentatge centrat en l'estudiant i promocionar així la seva autonomia. En segon lloc, l'alumnat es familiaritzarà amb eines i tecnologies usades en l'edició i la publicació en línia de continguts, així com en la cerca de fonts documentals digitals, tant primàries com secundàries.
Resultats d'aprenentatge
- CA06 (Competència) Elaborar propostes pedagògiques basades en l'ús d'eines digitals per millorar la motivació de l'alumnat d'anglès com a llengua estrangera.
- CA07 (Competència) Aplicar els coneixements bàsics adquirits sobre el funcionament i possibilitats que ofereixen diverses eines digitals en entorns acadèmics i professionals específics.
- CA08 (Competència) Fer servir arxius digitals en un projecte concret per a localitzar fonts primàries literàries i culturals.
- KA07 (Coneixement) Explicar les teories principals i els nous models pedagògics per a l'ensenyament de segones llengües o llengües estrangeres aplicant l'ús de tecnologia.
- KA08 (Coneixement) Reconèixer les diverses bases de dades rellevants per a l'especialització de l'estudiant i conèixer-ne l'organització interna.
- SA10 (Habilitat) Avaluar de manera crítica la fiabilitat de dades i fonts digitals.
- SA12 (Habilitat) Fer servir les tècniques i eines tecnològiques adequades per a l'anàlisi de dades segons l'àrea d'especialització, la metodologia escollida i el tipus de dades.
Continguts
Part 1
Laura Styles — del 29 de setembre al 24 d'octubre 2025
Dilluns de 8:30 a 10:00 i divendres de 13:00 a 14:30
- Panorama dels enfocaments pedagògics centrats en el CLT i el TBLT
- Disseny de materials i alineació amb el MECR
- Ensenyament d'idiomes mediada per la tecnologia (mode, CALL)
- Ludificació i jocs seriosos
Part 2
Francesca Blanch-Serrat — del 27 d'octubre al 12 de desembre 2025
Dilluns de 8:30 a 10:00 i divendres de 13:00 a 14:30
- Principis d'edició digital
- Cerca de continguts en bases de dades per a finalitats específiques
- Exposicions digitals
Activitats formatives i Metodologia
Títol |
Hores |
ECTS |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus: Dirigides |
|
|
|
Discussions sobre lectures i temes assignats |
31,25
|
1,25 |
|
Tipus: Supervisades |
|
|
|
Exercicis pràctics |
25
|
1 |
|
Tipus: Autònomes |
|
|
|
Disseny de materials |
63
|
2,52 |
|
La metodologia estarà basada en l'execució d'exercicis d'índole pràctica realitzats en grup o individualment i discussions a l'aula.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Avaluació
Activitats d'avaluació continuada
Títol |
Pes |
Hores |
ECTS |
Resultats d'aprenentatge |
Part 1: Creació d'un espai LMS adequat per a un grup que segueixi el mètode CLT o TBLT |
40% |
2,3
|
0,09 |
CA06, CA07, KA07, SA12
|
Part 2: Projecte 1 |
30% |
1,72
|
0,07 |
CA08, KA08, SA10
|
Part 2: Projecte 2 |
30% |
1,72
|
0,07 |
CA08, KA08, SA10
|
Part 1 (Laura Styles)
L'avaluació consistirà a crear un espai LMS i crear i carregar material adequat per a un grup que segueixi el mètode CLT o TBLT.
Part 2 (Francesca Blanch-Serrat)
Realització de dues de les activitats següents:
- Editar un text digitalment amb Transkribus.
- Realitzar una cerca de dades amb Omeka.
- Dissenyar una exposició artística amb Google.
S’ha de tenir en compte el següent:
- Aquesta assignatura/mòdul no preveu el sistema d’avaluació única.
- L’estudiant rebrà la qualificació de “No avaluable” sempre que no hagi lliurat més del 1/3 parts de les activitats d’avaluació.
Procediment de revisió de les qualificacions
- En el moment de realització de cada activitat avaluativa, el professor o professora informarà l’alumnat (Moodle) del procediment i la data de revisió de les qualificacions.
Recuperació
- Per participar en la recuperació l’alumnat ha d’haver estat prèviament avaluat en un conjunt d’activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de 2/3 parts de la qualificació total.
Plagi
- D’acord amb la normativa vigent, en cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, ambindependència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
- Les irregularitats fan referència, per exemple, a copiar en un examen, copiar de fonts sense indicar l'autoria, o un ús indegut de la IA. Aquestes activitats d’avaluació no són recuperables.
- En aquesta assignatura, no es permet l'ús de tecnologies d'Intel·ligència Artificial (IA) en cap de les seves fases. Qualsevol treball que inclogui fragments generats amb IA serà considerat una falta d'honestedat acadèmica i comporta que l’activitat s’avaluï amb un 0 i no es pugui recuperar, o sancions majors en casos de gravetat.
Bibliografia
- Driscoll, Matthew James, Elena Pierazzo. Digital Scholarly Editing: Theories and Practices. London: Open Book Publishers, 2016. Available in Open Access: https://www.openbookpublishers.com/books/10.11647/obp.0095
- Flanders, Julia, Fotis Jannidis. The Shape of Data in Digital Humanities: Modeling Texts and Text-based Resources. London, New York: Routledge, 2019.
- Levenberg, Lewis, David Rheams. Research Methods for the Digital Humanities. London: Palgrave, 2018.
- Svensson, Patrik, David Theo Goldberg. Between Humanities and the Digital. Cambridge, MA: The MIT Press, 2015. Available in Open Access: https://direct.mit.edu/books/edited-volume/4494/Between-Humanities-and-the-Digital
Grups i idiomes de l'assignatura
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom |
Grup |
Idioma |
Semestre |
Torn |
(TEm) Teoria (màster) |
1 |
Anglès |
primer quadrimestre |
matí-mixt |