Aquesta versió de la guia docent és provisional fins que no finalitzi el període d’edició de les guies del nou curs.

Logo UAB

Tecnologies Lingüístiques Aplicades als Estudis Anglesos

Codi: 45347 Crèdits: 5
2025/2026
Titulació Tipus Curs
Estudis Anglesos: Perspectives Lingüístiques, Literàries i Socioculturals OB 1

Professor/a de contacte

Nom:
Francesca Blanch Serrat
Correu electrònic:
francesca.blanch@uab.cat

Equip docent

Laura Jane Styles

Idiomes dels grups

Podeu consultar aquesta informació al final del document.


Prerequisits

Aquesta assignatura no té prerequisits.


Objectius

Aquesta assignatura és una introducció a com l'ús de la tecnologia pot incidir en les diverses àrees temàtiques tractades en aquest programa de màster. En primer lloc, s'estudiaran aplicacions i eines d'utilitat en el camp de l'ensenyament de llengües que facilitaran la modificació de les dinàmiques a l'aula amb la finalitat d'aconseguir un aprenentatge centrat en l'estudiant i promocionar així la seva autonomia. En segon lloc, l'alumnat es familiaritzarà amb eines i tecnologies usades en l'edició i la publicació en línia de continguts, així com en la cerca de fonts documentals digitals, tant primàries com secundàries.


Resultats d'aprenentatge

  1. CA06 (Competència) Elaborar propostes pedagògiques basades en l'ús d'eines digitals per millorar la motivació de l'alumnat d'anglès com a llengua estrangera.
  2. CA07 (Competència) Aplicar els coneixements bàsics adquirits sobre el funcionament i possibilitats que ofereixen diverses eines digitals en entorns acadèmics i professionals específics.
  3. CA08 (Competència) Fer servir arxius digitals en un projecte concret per a localitzar fonts primàries literàries i culturals.
  4. KA07 (Coneixement) Explicar les teories principals i els nous models pedagògics per a l'ensenyament de segones llengües o llengües estrangeres aplicant l'ús de tecnologia.
  5. KA08 (Coneixement) Reconèixer les diverses bases de dades rellevants per a l'especialització de l'estudiant i conèixer-ne l'organització interna.
  6. SA10 (Habilitat) Avaluar de manera crítica la fiabilitat de dades i fonts digitals.
  7. SA12 (Habilitat) Fer servir les tècniques i eines tecnològiques adequades per a l'anàlisi de dades segons l'àrea d'especialització, la metodologia escollida i el tipus de dades.

Continguts

Part 1 

Laura Styles — del 29 de setembre al 24 d'octubre 2025
Dilluns de 8:30 a 10:00 i divendres de 13:00 a 14:30 

  • Panorama dels enfocaments pedagògics centrats en el CLT i el TBLT
  • Disseny de materials i alineació amb el MECR
  • Ensenyament d'idiomes mediada per la tecnologia (mode, CALL)
  • Ludificació i jocs seriosos

Part 2 

Francesca Blanch-Serrat — del 27 d'octubre al 12 de desembre 2025
Dilluns de 8:30 a 10:00 i divendres de 13:00 a 14:30

  • Principis d'edició digital
  • Cerca de continguts en bases de dades per a finalitats específiques
  • Exposicions digitals

 


Activitats formatives i Metodologia

Títol Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Tipus: Dirigides      
Discussions sobre lectures i temes assignats 31,25 1,25
Tipus: Supervisades      
Exercicis pràctics 25 1
Tipus: Autònomes      
Disseny de materials 63 2,52

La metodologia estarà basada en l'execució d'exercicis d'índole pràctica realitzats en grup o individualment i discussions a l'aula.

Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.


Avaluació

Activitats d'avaluació continuada

Títol Pes Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Part 1: Creació d'un espai LMS adequat per a un grup que segueixi el mètode CLT o TBLT 40% 2,3 0,09 CA06, CA07, KA07, SA12
Part 2: Projecte 1 30% 1,72 0,07 CA08, KA08, SA10
Part 2: Projecte 2 30% 1,72 0,07 CA08, KA08, SA10

Part 1 (Laura Styles)

L'avaluació consistirà a crear un espai LMS i crear i carregar material adequat per a un grup que segueixi el mètode CLT o TBLT


Part 2 (Francesca Blanch-Serrat)

Realització de dues de les activitats següents:

  • Editar un text digitalment amb Transkribus.
  • Realitzar una cerca de dades amb Omeka.
  • Dissenyar una exposició artística amb Google.

 

S’ha de tenir en compte el següent:

  • Aquesta assignatura/mòdul no preveu el sistema d’avaluació única.
  • L’estudiant rebrà la qualificació de “No avaluable” sempre que no hagi lliurat més del 1/3 parts de les activitats d’avaluació.

Procediment de revisió de les qualificacions

  • En el moment de realització de cada activitat avaluativa, el professor o professora informarà l’alumnat (Moodle) del procediment i la data de revisió de les qualificacions.

Recuperació

  • Per participar en la recuperació l’alumnat ha d’haver estat prèviament avaluat en un conjunt d’activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de 2/3 parts de la qualificació total.

Plagi

  • D’acord amb la normativa vigent, en cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, ambindependència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
  • Les irregularitats fan referència, per exemple, a copiar en un examen, copiar de fonts sense indicar l'autoria, o un ús indegut de la IA. Aquestes activitats d’avaluació no són recuperables.
  • En aquesta assignatura, no es permet l'ús de tecnologies d'Intel·ligència Artificial (IA) en cap de les seves fases. Qualsevol treball que inclogui fragments generats amb IA serà considerat una falta d'honestedat acadèmica i comporta que l’activitat s’avaluï amb un 0 i no es pugui recuperar, o sancions majors en casos de gravetat.

 


Bibliografia

 

 

Programari

Omeka (Omeka)

Sketch Engine (Create and search a text corpus | Sketch Engine)

 


Grups i idiomes de l'assignatura

La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura

Nom Grup Idioma Semestre Torn
(TEm) Teoria (màster) 1 Anglès primer quadrimestre matí-mixt