Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Estudis Anglesos: Perspectives Lingüístiques, Literàries i Socioculturals | OB | 1 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No hi ha cap prerequisit per a aquesta assignatura.
Horari: dimarts i dijous, 10:00-11:30
Mètodes qualitatius (30 setembre-18 octubre 2025)
Dra. Maria Rosa Garrido Sardà
1. Introducció a la recerca qualitativa
2. Disseny de la recerca i ètica
3. Mètodes de recollida de dades
Recerca literària (21 octubre-13 novembre 2025)
Dra. Francesca Blanch
1. Introducció a la recerca d'arxiu
2. Cerca de fonts
3. Bibliografia descriptiva
4. Anàlisi i crítica textual
Mètodes quantitatius (2-18 desembre 2025)
Dra. Adriana Soto Corominas
1. Introducció a la recerca quantitativa
2. Disseny de la recerca
3. Recollida de dades
4. Anàlisi de dades
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classe magistral | 18,75 | 0,75 | |
Debat a classe | 6,25 | 0,25 | |
Exercicis pràctics | 6,25 | 0,25 | |
Tipus: Supervisades | |||
Recollida i tractament de dades | 20 | 0,8 | |
Tutories | 5 | 0,2 | |
Tipus: Autònomes | |||
Lectura preparatòria | 20 | 0,8 | |
Preparació del portfoli i examen | 48,75 | 1,95 |
Sessions teòriques per introduir conceptes i explicar processos.
Exercicis pràctics a classe.
Discussió a classe de les lectures assignades i exercicis de recollida de dades.
Recollida, tractament i anàlisi de dades.
Tutories.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Mètodes qualitatius: Portfoli | 30% | 0 | 0 | CA01, CA02, KA01, KA02, SA02, SA04 |
Mètodes quantitatius: Examen | 15% | 0 | 0 | CA03, KA01, KA02, SA01, SA04, SA05 |
Mètodes quantitatius: Portfoli | 15% | 0 | 0 | CA01, CA03, KA01, KA02, SA01, SA02, SA04, SA05 |
Recerca literària: Portfoli | 40% | 0 | 0 | CA03, KA01, KA02, SA01, SA03, SA05 |
La nota global de l'assignatura s'obtindrà fent mitjana entre la nota dels mètodes quantitatius (30%), dels mètodes qualitatius (30%) i els mètodes literaris (40%).
Els ítems d'avaluació són els següents:
Mètodes quantitatius: Examen (15%) i Portfoli (15%).
Mètodes qualitatius: Portfoli (30%).
Mètodes literaris: Portfoli (40%).
Procediment per revisar les qualificacions obtingudes. En el moment de realització de cada activitat d'avaluació, el professorat informarà l'alumnat (a Moodle) del procediment i la data de revisió de les qualificacions.
Procediment de recuperació: Per aprovar el curs, l'alumnat haurà d'obtenir un 5 de mitjana. Només es calcularà la mitjana si la nota de cada ítem d'avaluació és, com a mínim, de 3,5/10. L'alumnat podrà recuperar els ítems que quedin suspesos sempre i quan l'assignatura tingui una nota mitjana per sobre de 3,5. La nota màxima per a qualsevol ítem reavaluat és de 6/10.
L’estudiant rebrà la qualificació de “No avaluable” sempre que no hagi lliurat més del 30% de les activitats d’avaluació.
L'alumnat haurà de fer servir llenguatge no sexista en les seves produccions oral o escrites. S'aconsella que consulti la pàgina web de la Linguistic Society of America, que conté recomanacions en aquest sentit: https://www.linguisticsociety.org/resource/lsa-guidelines-nonsexist-usage. Fer un us apropiat del llenguatge formarà part dels criteris d'avaluació.
MOLT IMPORTANT - PLAGI/COPIA En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduira unavariació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació,es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0. Les irregularitats fan referència, per exemple, a copiar en un examen, copiar de fonts sense indicar-ne l'autoria o un ús indegut de la IA com ara presentar com a original un treball que ha estat generat per una eina o un programa d'IA. Aquestes activitats d'avaluació no són recuperables.
ÚS IA: En aquesta assignatura no es permet l'ús de tecnologies d'Intèl·ligència Artificial (IA) en cap de les seves fases. Qualsevol treball que inclogui fragments generats amb IA serà considerat una falta d'honestedat acadèmica i comporta que l'activitat s'avaluï amb un 0 i no es pugui recuperar, o sancions majors en casos de gravetat.
L'alumnat haurà de fer servir llenguatge no sexista en les seves produccions oral o escrites. S'aconsella que consulti la pàgina web de la Linguistic Society of America, que conté recomanacions en aquest sentit: https://www.linguisticsociety.org/resource/guidelines-inclusive-language. Fer un ús apropiat del llenguatge formarà part dels criteris d'avaluació.
Avaluació única: Aquest mòdul no preveu el sistema d'avaluació única.
Mètodes qualitatius
Block, David (2024). Interviews in Applied Linguistics: Autobiographical Reflections on Research Processes. Routledge.
Blommaert, Jan & Dong Jie (2010) Ethnographic Fieldwork: A Beginner’s Guide. Multilingual Matters.
Boellstorff, Tom, Nardi, Bonnie, Pearce, Celia, and Taylor, T.L. (2012). Ethnography and virtual worlds: A handbook of method. Princeton University Press.
Briggs, Charles L. (1986). Learning how to ask: A sociolinguistic appraisal of the role of the interview in social science research. Cambridge University Press.
Bucholtz, Mary (2000) The politics of transcription. Journal of Pragmatics, 32, 1439-1465.
Cameron, Deborah (2001). Working with spoken discourse. Sage
D’Arcy, Alexandra and Young, Taylor Marie (2012). Ethics and social media: Implications for sociolinguistics in the networked public. Journal of Sociolinguistics, 16(4), 532-546.
Heller, Monica, Pietikäinen, Sari. & Joan Pujolar (2018) Critical Sociolinguistic Research Methods. Routledge.
Mason, Jennifer (2017) [3rd Ed.] Qualitative Researching. Sage.
Sanjek, Roger (1990). A Vocabulary of Fieldnotes. In Roger Sanjek (Ed.) Fieldnotes: The Makings of Anthropology (pp. 92-138). Cornell University Press.
Talmy, Steven (2010). Qualitative interviews in applied linguistics: From research instrument to social practice. Annual Review of Applied Linguistics, 30(1), 128-148.
Tusting, Karin (Ed.) (2019). The Routledge Handbook of Linguistic Ethnography. Routledge.
Wei, Li and Melissa G. Moyer (Eds.) (2008). The Blackwell Guide to Research Methods in Bilingualism and Multilingualism. Blackwell.
Mètodes quantitatius
No s'espera que l'alumnat descarregui cap programari abans de l'inici del curs. Es donaran instruccions sobre com i quan instal·lar el programari durant el semestre.
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TEm) Teoria (màster) | 1 | Anglès | primer quadrimestre | matí-mixt |