Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Estudis Teatrals | OB | 1 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
ET
Aquesta assignatura té com a objectiu plantejar una sèrie de qüestions metodològiques específiques per abordar i potenciar l'anàlisi del text dramàtic i l'actuació performativa. Posa èmfasi en la importància de la metodologia per canalitzar eficaçment els processos d'investigació teòrics i/o pràctics.
Els continguts d'aquesta assignatura es distribueixen en dos blocs. En el primer, es parteix d’una sèrie de consideracions teòriques prèvies sobre el text i la literatura, l’operació de llegir o el lector de teatre, per entrar tot seguit en la definició i abast del text dramàtic i la dramatúrgia. Així mateix, es despleguen diversos conceptes i models d’anàlisi d’un text dramàtic i s’apunten alguns aspectes generals sobre l’espectador teatral. El segon se centra, en canvi, en l’àmbit de l’actuació performativa per tractar qüestions metodològiques específiques com la diferència entre el punt de vista extern i intern, o la discriminació entre lògiques de treball del resultat i les pròpies del procés. També s’analitzen una sèrie de problemàtiques al voltant del llenguatge artístic de l’actuació i els seus elements.
Primer bloc
Segon bloc
El primer dia de classe es facilitarà una relació més detallada dels continguts de cada bloc, el calendari de les sessions, els textos i materials que es treballaran a classe i l'avaluació de l'assignatura.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques i seminaris de discussió de textos | 28 | 1,12 | |
Tipus: Supervisades | |||
Comentari, oral o escrit, de lectures a l'aula | 28 | 1,12 | |
Tipus: Autònomes | |||
Documentació, lectura, redacció i estudi | 28 | 1,12 |
Les classes teòriques es combinen amb la lectura i l'anàlisi de materials i documents diversos, com també algun estudi de cas, per tal de generar un debat crític sobre les diferents metodologies de recerca en relació amb el text dramàtic i l'actuació.
En el supòsit que hi hagi lectures assignades, s'han de llegir abans de la classe corresponent.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Assistència a classe/conferències/activitats complementàries | 10 % | 4 | 0,16 | CA01, KA01, KA02, KA03, KA29, KA34, SA01, SA02, SA03 |
Exposició oral d'un treball en grup | 40 % | 29 | 1,16 | CA01, KA01, KA02, KA03, KA29, KA34, SA01, SA02, SA03 |
Participació qualitativa en els debats a l'aula | 10 % | 4 | 0,16 | CA01, KA01, KA02, KA03, KA29, KA34, SA01, SA02, SA03 |
Treball o exercici en grup | 40 % | 29 | 1,16 | CA01, KA01, KA02, KA03, KA29, KA34, SA01, SA02, SA03 |
Avaluació continuada
A més de l'assistència i participació a classe, l’avaluació continuada es basa en aquests dos exercicis:
1) L'exposició oral, en grups de 3 estudiants, d’anàlisi d’un text dramàtic des dels paràmetres plantejats a classe. 40 %. Durada: 15 minuts. Es valorarà: a) la capacitat d’integrar els coneixements teòrics adquirits; b) la profunditat d’anàlisi i la capacitat crítica; i c) la coherència i l'ús de terminologia adequada.
2) La realització a l'aula d'un estudi de cas en grups reduïts. 40 %. S'hi tindrà en compte: a) la capacitat d'aplicar les eines metodològiques exposades en el tercer bloc per tal d'interrogar els documents de treball; b) la capacitat d'extreure informació del material documental; c) la capactitat d'ordenar, jerarquitzar i redactar amb claredat la informació elaborada; i d) la capacitat de treballar en grup i de repartir-se eficaçment les feines per optimitzar el temps disponible i les capacitats de cadascú.
Avaluació única
L’avaluació única consistirà en:
1) Una prova oral sobre els continguts de les sessions amb supòsit pràctic inclòs. 50 %.
2) Un examen escrit sobre els continguts del bloc d'actuació. 50 %.
S’aplicarà el mateix sistema de recuperació que el de l’avaluació continuada.
Remarques
1. En el moment de realització de cada activitat avaluativa, el professor o la professora informarà l’alumnat (Moodle) del procediment i la data de revisió de les qualificacions.
2. Per participar en la recuperació, l’alumnat ha d’haver estat prèviament avaluat en un conjunt d’activitats el pes de les qualsequivalguia un mínim de 2/3 parts de la qualificació total (avaluació continuada), o bé lliurar totes les proves previstes (avaluació única). A més, el professor/a pot exigir a l'estudiant haver obtingut una qualificació mitjana final de 3,5, com a mínim.
3. L'estudiant rebrà la qualificació de “No avaluable” sempre que no hagi lliurat més del 1/3 parts de les activitats d’avaluació.
Plagi
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat (còpia, mal ús de la IA, etc.) que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. Si es produeixen diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
IA
En aquesta assignatura, no es permet l'ús de tecnologies d'Intel·ligència Artificial (IA) en cap de les seves fases. Qualsevol treball que inclogui fragments generats amb IA serà considerat una falta d'honestedat acadèmica i comporta que l’activitat s’avaluï amb un 0 i no es pugui recuperar, o sancions majors en casos de gravetat.
Bloc 1
Teams
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TEm) Teoria (màster) | 1 | Català | primer quadrimestre | tarda |