Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Recerca i Innovació en Ciència i Enginyeria Basades en Computadors | OP | 1 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Cap
L'objectiu de l'assignatura és capacitar l'alumnat per ser capaç de dissenyar sistemes computacionals que s'integrin en processos que interactuïn amb el mon físic.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes de teoria | 26 | 1,04 | CA09, KA13, SA17 |
Tipus: Supervisades | |||
Sessions de discussió i de laboratori | 24 | 0,96 | KA13, SA14, SA15, SA16 |
Tipus: Autònomes | |||
Desenvolupament de projecte | 80 | 3,2 | CA08, SA14, SA15, SA16 |
Classes de teoria:
Exposicions a la pissarra de la part teòrica del temari de l’assignatura. Es donen els coneixements bàsics de l'assignatura i indicacions de com completar i aprofundir en els continguts
Desenvolupament de projectes:
Es treballen els coneixements científics i tècnics exposats en les classes magistrals en el context de reptes per implementar sistemes ciberfísics concrets. Els reptes es treballaran de forma iterativa en seminaris de discussió amb el professor així com amb sessions de laboratori a on es durà a terme la implementació sobre la plataforma d'execució final. Els estudiants hauran de fer varies presentacions a la classe a mesura que avancin en la definició del seu projecte i hauran de lliurar la presentació feta a classe a través del campus virtual. En aquestes sessions i les de desenvolupament al laboratori es promou la capacitat d'anàlisi i síntesi, el raonament crític, i s'entrena l'estudiant en la comunicació de resultats i la resolució de problemes.
Ús de la IA:
Per a aquesta assignatura, es permet l'ús de tecnologies d'Intel·ligència Artificial (IA) exclusivament en tasques de suport, com la cerca bibliogràfica o d’informació, la correcció de textos o les traduccions. L'estudiant haurà d'identificar clarament quines parts han estat generades amb aquesta tecnologia, especificar les eines emprades i incloure una reflexió crítica sobre com aquestes han influït en el procés i el resultat final de l’activitat.
La no transparència de l’ús de la IA en aquesta activitat avaluable es considerarà falta d'honestedat acadèmica i pot comportar una penalització parcial o total en la nota de l'activitat, o sancions majors en casos de gravetat
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Presentacions a classe | 60% | 10 | 0,4 | CA08, CA09, KA12, KA13, SA14, SA15, SA16, SA17 |
Treball de laboratori | 40% | 10 | 0,4 | CA09, KA12, KA13, SA14, SA15, SA17 |
Aquesta assignatura no preveu el sistema d’avaluació única.
L'avaluació es realitzarà per avaluació continua sobre les presentacions fetes a classe i lliurades també a través del campus virtual. Com a mínim es realitzaran 3 presentacions. En aquestes presentacions l'estudiant defensarà l'evolució del seu projecte, tant en l'àmbit conceptual com el treball fet al laboratori. La nota d'avaluació continua es calcularà com a mitja de la puntuació obtinguda en cada una d'aquestes entregues.
L'assistència a les sessions de laboratori és obligatòria i no hi ha mecanisme establert per a la recuperació de les sessions on no s'hagi assistit. En cas de no assistir a més del 50% de sessions de laboratori es suspendrà l'assignatura amb una nota final proporcional al nombre de sessions a les què s'hagi assistit.
Consideracions de l'avaluació:
Intel Quartus Prime Lite Edition (gratuït).
Ptolemy II (gratuit)
Arduino IDE (gratuit)
Python 3 + Jupyter Notebook (gratuit)
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PLABm) Pràctiques de laboratori (màster) | 1 | Anglès | primer quadrimestre | tarda |
(TEm) Teoria (màster) | 1 | Anglès | primer quadrimestre | tarda |