Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Biblioteca Escolar i Promoció de la Lectura | PR | 1 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Cap
El mòdul té com a objectiu capacitar l'alumnat en les tècniques de gestió, organització i dinamització de biblioteques escolars i d'activitats de promoció de la lectura, a partir del coneixement del corpus teòric i l'anàlisi d'entorn.
El període de pràctiques consisteix en una estada de 100 hores en una biblioteca escolar d'un centre educatiu, en una secció infantil d'una biblioteca pública, en una llibreria o una editorial treballant sota la guia d'un tutor. Paral·lelament a l'estada, l'alumnat ha d'assistir a reunions i seminaris per posar en comú l'experiència de treball i reflexionar sobre diferents aspectes de la gestió de la unitat: identificació, anàlisi del context, organització dins el centre, adequació de l'espai i de la col·lecció, serveis presencials i serveis virtuals per als diferents tipus de persones usuàries, activitats de promoció de la lectura i de la informació, mètodes de planificació i avaluació. Al campus virtual s'activaran fòrums i/o altres activitats perquè l'alumnat pugui compartir la seva experiència.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Seminaris | 125 | 5 | |
Tipus: Autònomes | |||
Estada al centre | 100 | 4 |
Durant el primer semestre, es farà una sessió informativa per presentar l'assignatura, el calendari de les tutories i de l'estada al centre. En aquesta sessió es presenta l'oferta de centres, es recullen propostes i s'explica el procés de sol·licitud de preferències.
La sol·icitud de centre caldrà fer-la, a través d'una tasca oberta al campus virtual, durant la primera setmana de desembre per tal de fer tots les gestions administratives necessàries abans de l'inici de l'estada. Si la sol·licitud no es presenta en aquest termini s'entendrà que l'alumnat renuncia a realitzar les pràctiques.
Durant el segon semestre es faran tres tutories, una abans de començar l'estada i dues durant el període de pràctiques. Les pràctiques es duen a terme entre els mesos de març i juny (aproximadament unes 8 hores a la setmana). Si no s'inicien en el termini establert es qualificaran com a no presentades.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Assistència a les sessions presencials i participació en els fòrums | 10% | 0 | 0 | CA21, KA21, KA22 |
Autoinforme sobre les tasques realitzades i l'aprenentatge personal | 10% | 0 | 0 | CA22, CA23, SA34 |
Estada de pràctiques | 35 % | 0 | 0 | CA21, CA22, CA23, KA21, KA22, SA32, SA33, SA34 |
Treball de pràctiques (anàlisi i reflexió sobre el centre de pràctiques i la seva relació amb la LIJ i la promoció de la lectura) | 45% | 0 | 0 | CA21, CA22, KA21, SA33, SA34 |
L'avaluació del mòdul es realitzarà mitjançant les activitats indicades i la nota final s'obtindrà a partir de la mitjana ponderada d'aquestes activitats. Per poder aplicar aquesta avaluació serà necessari obtenir com a mínim un 4 en totes les activitats realitzades durant el desenvolupament del mòdul i el treball final. El docent farà una devolució de les activitats d’avaluació en un període no superior a 20 dies hàbils del calendari acadèmic.
El docent farà una devolució de les activitats d’avaluació en un període no superior a 20 dies hàbils del calendari acadèmic. La revisió de la qualificació es durà a terme a partir d'una tutoria individual. En el cas de la nota final sigui inferior a 5 només es pot presentar a recuperació el treball de pràctiques.
L’alumnat que no lliuri el treball de pràctiques constarà com a NO avaluable.
Els plagis o les còpies suposen un no apte i es comunicaran a la coordinació de la titulació. L’alumnat pot utilitzar tecnologies, eines i sistemes d’intel·ligència artificial com a assistent per millorar el redactat del treball final però, si ho fa, ha d'incloure una nota que especifiqui com i per a què ha estat utilitzada. Es podran fer validacions concretes per garantir l’autoria i l’adquisició de competències en cas de sospita de frau acadèmic. L'ús d'IA fora d'aquest supòsit pot implicar un suspens a l'assignatura.
Avaluació única
No s'utilitza cap programari específic.
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura