Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Continguts de Comunicació Audiovisual i Publicitat | OT | 0 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Domini de l'anglès.
Aquest mòdul té com a objectiu estudiar la transformació de les indústries audiovisuals i els sistemes publicitaris contemporanis, així com les tecnologies i polítiques de comunicació dins de l'escenari de les transformacions digitals. Es tracta de saber delimitar i entendre el pes dels factors econòmics, polítics, industrials, tecnològics, de gestió i d'internet que configuren la complexa realitat del sector audiovisual i publicitari.
A partir dels objectius s'abordaran el canvi que suposa la gestió d'empreses i del coneixement en un entorn digital, el paper de la tecnologia i l'economia com a factors clau en els canvis del sector audiovisual i publicitari contemporani i la reflexió i l'estudi de els principals corrents teòrics que els analitzen, l'anàlisi teòrica de les polítiques i tecnologies de comunicació amb estudi de casos concrets a nivell europeu, estatal i català; l'anàlisi intel·lectual del paper d'internet i l'impacte de les xarxes socials en el sistema audiovisual i publicitari, i, finalment, l'estudi teòric i concret dels canvis de les estructures publicitàries bàsiques per entendre un dels pilars del model de negoci audiovisual .
Temari:
1.- Gestió d'empreses i del coneixement en la societat digital 2,5 ECTS (Josep Ma Martí)
2.- Internet, xarxes socials i el seu impacte en el sector audiovisual 2,5 ECTS (Emilio Fernández)
3.- Canvis en els sistemes publicitaris contemporanis 5 ECTS (Ana Ullod i Quim Puig)
4.- Tecnologia i economia en el sistema audiovisual contemporani 2,5 ECTS (Carles Llorens)
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Seminaris | 75 | 3 | 1, 2, 4, 7 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories dels treballs | 70 | 2,8 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 |
Tipus: Autònomes | |||
Lectures i treball autònom de l'alumnat | 100 | 4 | 1, 2, 3, 5, 6, 7, 8 |
Redacció de los trabajos del módulo | 50 | 2 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 |
La docència s'estructura a partir d'uns seminaris molt espcialitzats i la tutorització de treballs sobre les assignatures del mòdul.
El calendari detallat amb el contingut de les diferents sessions s'exposarà el primer dia de la presentació de cada professor i assignatura. L’alumnat podrà trobar al campus virtual els diversos materials docents i tota la informació necessària per l’adequat seguiment de les diferents assignatures. En cas de canvi de modalitat docent per motius de força major segons les autoritats competents, el professorat informarà dels canvis que es produiran en la programació de l'assignatura i en les metodologies docents.
Nota: El contingut de l’assignatura serà sensible als aspectes relacionats amb la perspectiva de gènere i amb l’ús del llenguatge inclusiu.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Traball Josep Mª Martí | 20% | 1 | 0,04 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 |
Treball Ana Ullod | 20% | 1 | 0,04 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 |
Treball Carles Llorens | 20% | 1 | 0,04 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 |
Treball Emilio Fernández | 20% | 1 | 0,04 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 |
Treball Joaquín Puig | 20% | 1 | 0,04 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 |
Cada professor del mòdul indicarà a l'inici de la seva assignatura el tipus de treball que hauran d'elaborar l'estudiantat i com s'haurà de presentar.
L'estudiant que no es presenti a dues o més proves d'avaluació, tindrà una qualificació de no presentat.
L’alumnat tindrà dret a la recuperació de l’assignatura si ha estat avaluat en un conjunt d’activitats que representin com a mínim dues terceres parts de la qualificació total de l’assignatura.
Aquesta assignatura/mòdul no contempla el sistema d’avaluació única.
Per a aquesta assignatura, es permet l’ús de tecnologies d’Intel·ligència Artificial (IA) exclusivament en tasques específiques determinades per cada professor. L’alumnat haurà d’identificar clarament quines parts han estat generades amb aquestes tecnologies, especificar les eines utilitzades i incloure una reflexió crítica sobre com la IA ha influït en el procés i en el resultat final de l’activitat. La manca de transparència en l’ús de la IA en aquesta activitat avaluable es considerarà una falta d’honestedat acadèmica i pot comportar una penalització parcial o total en la nota de l’activitat, o sancions més greus en casos de gravetat.
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi puguiinstruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
Alvarez del Blanco, Roberto (2011), Neuromarketing, Ed Prentice Hall, Madrid Anderson, Chris. (2008). The Long Tail. Revised and Updated Edition. New York: Hyperion
Balbi, Gabriele i Paolo Maggauda (2018). A history of digital media. Londres: Routledge.
Buckland, Michael Keeble (2017). Information and Society.Cambridge: MIT Press.
Carey, John i Elton, Martin (2010). When media are new. University Michigan Press, Ann Arbor
Christensen, Clayton M. (2016). The innovator's dilemma: when new technologies cause greatfirms to fail, Boston, Massachusetts: Harvard Business Review Press.
Lee, Kai Fu (2018) AI Superpowers: China, Silicon Valley, and the New World Order. Boston: Houghton MifflinHarcourt.
McLuhan, Marshall (1996) Comprender los medios de comunicación. Las extensiones del ser humano. Barcelona: Paidós (original de 1964).
Mueller, Milton (2017). Will the Internet fragment? : sovereignty, globalization and cyberspace. Cambridge, Polity Press.Morozov, Evgeny, (2014). To save everything, click her: the folly of technological solutionism, New York: PublicAffairs
Rogers, Everett M. (2003) Diffusion of Innovations, 5a ed. New York: Free Press. Schmidt, Eric & Cohen, Jared (2014). El Futuro digital, Madrid: Anaya Multimedia.
Scolari, Carlos (2008). Hipermediaciones. Elementos para una Teoría de la Comunicación Digital Interactiva, Barcelona: Gedisa.
Wu, Tim (2011). The Master switch: the rise and fall of information empires, New York, N.Y.: Vintage Books.
No cal dominar cap programari per desenvolupar aquest modul.
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TEm) Teoria (màster) | 10 | Espanyol | anual | matí-mixt |