Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Estudis Territorials i Planejament | OP | 1 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Anglès llegit, parlat i escrit
Aquesta és una assignatura obligatòria de 6 credits ECTS del Màster en Estudis Territorials i Planejament, que es realitza de forma compartida amb una assignatura anàloga del Màster en Estudis Interdisciplinaris en Sostenibilitat Ambiental, Econòmica i Social.
L'assignatura pretén presentar a l'alumnat els debats actuals sobre la gestió dels recursos hídrics, destacant la seva dimensió territorial.
El curs prestarà especial atenció als diferents models de gestió de l'aigua (oferta-demanda; pública-privada; centralitzada-descentralitzada); les diferents tecnologies utilitzades; els seus imapctes ambientals, socials i territorials i les desiguals relacions de poder al vtant del cicle de l'aigua. L'assignatura aborda aquestes qüestions a diferents escales i amb estudis de cas de diferents part del planeta.
A través de lectures de materials seleccionats, conferències i presentacions a classe i discussions, s'espera que l'alumnat obtingui un coneixement bàsic i robust sobre la gestió de l'aigua.
1. Introducció: planejament, aigua i energia
2. La governança de l'aigua i la política d'escala
3. Subministrament d'aigua
4. Demanda d'aigua
5. Mercantilització, protecció social i emancipació
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes magistrals | 15 | 0,6 | |
Exercicis pràctics | 10 | 0,4 | |
Seminaris | 16 | 0,64 | |
Tipus: Supervisades | |||
Lectures assignades | 10 | 0,4 | |
Treball de curs | 14 | 0,56 | |
Tutories de seguimiento | 1 | 0,04 | |
Tipus: Autònomes | |||
Cerca d'informació | 20 | 0,8 | |
Estudi personal | 25 | 1 | |
Lectura | 35 | 1,4 | |
Tutories lliures | 1 | 0,04 |
Es realitzaran les següents activitats:
a) Classes magistrals. En algunes sessions tindrem un ponent convidat.
b) Seminaris: Cada sessió de seminaris abordarà un tema específic de la gestió de l'aigua a partir de diferents lectures (prèviament assignades) que els alumnes hauran de presentar oralment a la resta de la classe per grups. A cada sessió es realitzarà una breu introducció a la matèria a càrrec del professorat, seguit de la presentació oral de les lectures assignades per part dels alumnes, la discussió en grup dels principals punts tractats a les lectures i una conclusió final coordinada pel professorat. S'espera que l'alumnat llegeixi els materials assignats; preparari i guiï els debats i participi activament en els mateixos.
c) Exercicis: Es realitzarà alguns exercicis pràctics a classe incloent treball individual i cooperatiu.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Participació a classe | 20% | 0 | 0 | CA29, CA30, KA31, SA26 |
Presentació oral (seminari) | 30% | 3 | 0,12 | CA29, CA30, KA29, KA30, KA31, SA26, SA27 |
Treball de curs | 50% | 0 | 0 | CA29, CA30, KA29, KA30, KA31, SA26, SA27 |
En el moment de realització de cada activitat avaluativa, la professora informarà l’alumnat la data de revisió de les qualificacions.
No avaluable
Es considera no avaluable qui no ha realitzat i lliurat el treball de curs.
Les activitats no lliurades tindran una qualificació de zero (0).
Plagi
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
Avaluació única
L'alumnat que ho desitgi pot acollir-se al format d'avaluació única realitzant, a final de curs, la presentació oral de tres lectures interrelacionades d'entre les suggerides pel professorat (50% de la nota final). En aquella mateixa data l'alumnat que opti per l'avaluació única haurà de lliurar el treball de curs (50% de la nota final).
Recuperació
Les activitats relacionades amb la participació a classe i la presentació oral de les lectures assignades no son recuperables.
En cas d'haver suspès eltreball de curs, aquestes podrà recuperar mitjançant un nou lliurament en la data establerta pel professorat. La nota màxima de la recuperació es de 5.
Les activitats en què s'hagin detectat irregularitats (plagi, còpia, ús indegut de la IA, etc.) no seran recuperables.
Ús de IA
Ús restringit: Aquesta assignatura permet l’ús de tecnologies d’Intel·ligència Artificial (IA) exclusivament en tasques de recerca bibliogràfica o cerca d’informació, correcció de textos o traduccions. L’estudiant ha de (i) identificar les parts que han estat generades amb IA; (ii) especificar les eines utilitzades; i (iii) incloure una reflexió crítica sobre com aquestes han influït en el procés i el resultat final de l’activitat. La no transparència de l’ús de la IA en aquesta activitat avaluable es considerarà falta d'honestedat acadèmica i comporta que l’activitat s’avaluï amb un 0 i no es pugui recuperar, o sancions majors en casos de gravetat.
Cap d'específic
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TEm) Teoria (màster) | 1 | Anglès | segon quadrimestre | tarda |