Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Innovació Infermera Aplicada a la Vulnerabilitat i la Salut | OB | 1 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No hi ha requisits previs
En aquest mòdul els/les estudiants adquiriran les competències per a la detecció i maneig de les situacions de vulnerabilitat en persones adultes joves i grans des de la perspectiva infermera.
Models avançats de cures a la cronicitat i dependència
Prefragilidad i fragilitat
Patologies neurodegeneratives
Demència i dolor
Cultura de seguretat del pacient
Models d’atenció a la cronicitat/envelliment dins l’entorn d’atenció primaria.
Efectivitat i cost-efectivitat d'intervencions infermeres en la cronicitat
Síndrome de la persona cuidadora
Immortalitat simbòlica
Fatiga per compassió del/a professional sanitari/a
Cures infermeres centrades en la diversitat
Alteracions funcionals i diversitat funcional
Grups minoritaris en edat adulta i vellesa
Immigració
Pobresa
Persones sense llar
Diversitat sexual i de gènere
Malalties de transmissió sexual (MTS)
Vulnerabilitat en context internacional
Cures infermeres en situació de violència
Violència de gènere
Violència obstètrica
Treball sexual
La salut mental i la malaltia mental
Els / les infermers/es com a grup vulnerable
Concepte de salut mental greu/sever
Cures d'infermeria en salut mental en persones amb trastorns mentals
Noves estratègies professionals a la xarxa de salut mental
Cures d'infermeria en salut mental en persones amb discapacitat intel·lectual
Salut mental i adiccions
Sexualitat en persones amb transtorn mentals severs
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes magistrals presencials | 32 | 1,28 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 |
Seminaris presencials de resolució de problemes/casos/exercicis | 13 | 0,52 | 1, 4, 5, 7 |
Tipus: Supervisades | |||
Elaboració d'informes | 20 | 0,8 | 2, 3, 4, 5, 6 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi personal | 82 | 3,28 | 2, 3, 4 |
Durant el segon semestre del curs 22-23 s'impartirà un total de 45 hores de docència presencial en format de classe magistral i seminaris impartit pel departament d'infermeria, el departament de psiquiatria i de medicina Legal i altres experts en el tema. Els seminaris seran de resolució de problemes/casos/exercicis.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Assistència i participació activa en classes presencial i/o virtual | 10 | 36 | 1,44 | 1, 2, 3, 4, 5, 7 |
Entrega d'informes/treballs | 75 | 40 | 1,6 | 2, 3, 4, 5, 6 |
Foros de discussió virtual | 15 | 2 | 0,08 | 4, 5 |
L’avaluació de l’assignatura s’organitza en tres apartats, cadascun amb un pes específic en la qualificació final:
Fòrums de discussió virtual (15%)
Es valorarà la participació activa i la qualitat de les aportacions als fòrums virtuals de debat.
Assistència i participació activa a classe (10%)
Es tindrà en compte tant l’assistència com la participació a les sessions presencials. L’assistència és obligatòria i es requereix un mínim del 71,4% per ser avaluable. En cas contrari, l’avaluació del mòdul es considerarà com a No Presentat (NP).
Entrega d’informes/treballs (75%)
Caldrà lliurar 5 treballs escrits. La mitjana ponderada d’aquests treballs representarà un 75% de la nota final.
El no lliurament d’un treball suposarà una qualificació de 0 enaquell treball.
No s’acceptaran treballs fora de termini.
La qualificació final del mòdul s’obtindrà a partir de la mitjana ponderada dels tres apartats. Per superar el mòdul, cal obtenir una nota mínima de 5 sobre 10.
En cas de no aportar alguna de les evidències d’avaluació requerides, l’assignatura es qualificarà com a No Avaluable (NA).
Si el mòdul queda suspès, l’estudiant haurà de tornar a matricular-se a la següent edició del màster. En aquest cas, no es conservarà cap nota de les activitats avaluatives prèvies.
Aquesta assignatura no contempla el sistema d’avaluació única.
Per a aquesta assignatura, es permet l’ús de tecnologies d’Intel·ligència Artificial (IA) exclusivament en tasques de suport com ara:
la cerca bibliogràfica o d’informació,
la correcció lingüística o de redacció de textos,
les traduccions,
i altres usos similars que no suposin la substitució de l’aportació personal de l’estudiant en les activitats d’avaluació.
En qualsevol cas, l’estudiant haurà d’identificar de manera clara les parts dels treballs o activitats que hagin estat generades o assistides amb tecnologies d’IA, especificar les eines utilitzades, i incloure una reflexió crítica sobre com aquestes han influït en el procés i en el resultat final de l’activitat.
La manca de transparència en l’ús de la IA en activitats avaluables es considerarà una falta d’honestedat acadèmica, i podrà comportar una penalització parcial o total en la qualificació de l’activitat, o fins i tot sancions majors en casos greus.
Vallejo Ruiloba J. Introducción a la psicopatología y la psiquiatría. 8a ed. Barcelona : Elsevier; 2015.
Vieta i Pascual E, Ayuso Mateos JL, Arango López C. Manual diagnóstico y estadístico de los trastornosmentales : DSM-5. 5a ed. Madrid, [etc.] : Médica Panamericana; 2014.
Gordon K, et al. Nurse‑led models of care for patients with complex chronic conditions: a scoping review. Nurs Leadersh (Tor Ont). 2019;32(3):57–76
Incremental Cost-Effectiveness Ratio (ICER) [online]. (2016). York; York Health Economics Consortium; 2016. https://yhec.co.uk/glossary/incremental-cost-effectiveness-ratio-icer/
Berdud M, Ferraro J, Towse A. A theory on ICER pricing and optimal levels of cost-effectiveness thresholds: a bargaining approach. Front Health Serv. 2023 Aug 24;3:1055471. doi: 10.3389/frhs.2023.1055471.
O'Mahony JF. Does Cost-Effectiveness Analysis Really Need to Abandon the Incremental Cost-Effectiveness Ratio to Embrace Net Benefit? Pharmacoeconomics. 2020 Aug;38(8):777-779. doi: 10.1007/s40273-020-00931-5.
Puts MTE, Toubasi S, Andrew MK, et al. Social vulnerability and frailty: systematic review. Lancet Public Health. 2023;26(3):390–395.
Ferreira M, et al. Scoping review: cuidados de enfermería en Parkinson en AP. Rev Esp Enferm Primaria. 2021;44
Morris RL, Gagnon MP, et al. Nursing care coordination for patients with complex needs in primary healthcare: scoping review. Int J Integr Care. 2020;20(4):5518
No hi ha requisits
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(SEMm) Seminaris (màster) | 101 | Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TEm) Teoria (màster) | 101 | Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |