Aquesta versió de la guia docent és provisional fins que no finalitzi el període d’edició de les guies del nou curs.

Logo UAB

Treball de Final de Màster

Codi: 44247 Crèdits: 10
2025/2026
Titulació Tipus Curs
Direcció de Centres per a la Innovació Educativa TFE 1

Professor/a de contacte

Nom:
Maria Carme Armengol Asparo
Correu electrònic:
carme.armengol@uab.cat

Equip docent

Cristina Mercader Juan
Saida Lopez Crespo
Cecilia Inés Suárez Rivarola
Empar Garcia López
Maria Mercè Berengueras Pont
Maria del Mar Duran Bellonch
Diego Castro Ceacero
David Rodriguez Gomez
Jose Luis Muñoz Moreno
Aleix Barrera Corominas
Anna Díaz Vicario

Idiomes dels grups

Podeu consultar aquesta informació al final del document.


Prerequisits

Per poder presentar el TFM s'han de tenir superats la resta de les assignatures del màter


Objectius

Desenvolupar un projecte d’innovació i/o direcció i/o indagació que posi en joc totes les competències i continguts desenvolupats al llarg de les diferents assignatures del màster

 


Resultats d'aprenentatge

  1. CA18 (Competència) Generar processos i metodologies per al desenvolupament organitzatiu i la millora educativa.
  2. CA19 (Competència) Examinar de manera oportuna les fonts i els mètodes més adequats per a obtenir la informació necessària en cada circumstància.
  3. CA20 (Competència) Prendre decisions fonamentades en la informació recol·lectada dels instruments, tècniques i recursos propis de la planificació educativa.
  4. CA21 (Competència) Considerar protocols institucionals per a impulsar organitzacions segures, saludables i sostenibles.
  5. CA22 (Competència) Promoure accions orientades a construir una societat més equitativa.
  6. KA10 (Coneixement) Comparar les diverses alternatives per cercar la millor solució possible en els contextos educatius.
  7. SA17 (Habilitat) Incorporar als projectes de centre elements que considerin la transformació cultural i digital de les organitzacions.
  8. SA18 (Habilitat) Avaluar el funcionament institucional per a poder generar alternatives i propostes de millora.

Continguts

Diagnòstic d'una realitat socioeducativa

Anàlisi de la literatura en relació a la temàtica

Programa d'intervenció

Estratègies de seguiment i millora

Conclusions


Activitats formatives i Metodologia

Títol Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Tipus: Dirigides      
Tutories / Orientacions sobre com abordar l'estudi personal 10 0,4 CA18, CA19, CA20, CA21, CA22, KA10, SA17, SA18
Tipus: Supervisades      
Elaboració TFM 80 3,2 CA18, CA19, CA20, CA21, CA22, KA10, SA17, SA18
Fòrum de debats 5 0,2 CA18, CA19, CA20, CA21, CA22, KA10, SA17, SA18
Tipus: Autònomes      
Elaboració TFM 110 4,4 CA18, CA19, CA20, CA21, CA22, KA10, SA17, SA18
Lectura d'articles i informes 40 1,6 CA19, CA20, KA10

Es planteja com un treball d'innovació i millora d'una realitat professional i institucional, relacionat amb la temàtica de la formació realitzada i la seva execució implica processos de diagnòstic, aplicació i avaluació. La seva presentació i defensa permetrà al professorat del programa formatiu avaluar el grau d'integració dels coneixements adquirits i la maduresa a l'hora d'abordar problemes reals de caràcter professional.

S'haurà de presentar una proposta inicial (aproximadament 1 full), en la qual constarà el títol, autor i una breu descripció de l'activitat de recerca o d'innovació que es vol desenvolupar. La proposta s'enviarà a la secretària acadèmica del programa formatiu en la data indicada. Aquesta primera proposta serà analitzada per la secretaria acadèmica per verificar si s'adequa a el programa formatiu i servirà per assignar un tutor o tutora, que es comunicarà als interessats.

Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.


Avaluació

Activitats d'avaluació continuada

Títol Pes Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
La qualitat del projecte presentat, el seu procés d'elaboració, la vinculació amb la practica professional, la viabilitat de la proposta i la seva pertinència amb les finalitats i continguts del màster 70% 0 0 CA18, CA19, CA20, CA21, CA22, KA10, SA17, SA18
L'exposició presentada i les respostes realitzades a les preguntes formulades pel tribunal 30% 5 0,2 CA18, CA19, CA20, CA21, CA22, KA10, SA17, SA18

La realització de l'TFM ha de permetre demostrar que s’ha integrat gran part dels continguts del màster i que els sap aplicar a situacions concretes. Aconseguir-ho no ha de ser només una tasca individual, ja que compta amb el suport del professorat i companys de promoció, sense obviar les ajudes que el seu entorn professional o personal li proporcionin.

La copia o plagi, en qualsevol tipus de prova avaluativa, constitueixen un delicte. i es penalitzarà amb un 0 com a nota de l'assignatura perdent la possibilitat de recuperar-la. Es considerarà que un treball o activitat està “copiat” quan reprodueix tot o una part significativa del treball d'un/a altre/a company/a. Es considerarà que un treball o activitat està “plagiat” quan es presenta com a propi una part d’un text d'un autor sense citar les fonts, independentment que les fonts originàries siguin en paper o en format digital. http://wuster.uab.es/web_argumenta_obert/unit_20/sot_2_01.html. En aquesta assignatura, es permet l'ús de Tecnologies d'Intel·ligència Artificial (IA) en tasques de suport, com la cerca bibliogràfica o d’informació, la correcció de textos o les traduccions. L'estudiant haurà d'identificar clarament quines parts han estat generades amb aquesta tecnologia, especificar les eines emprades i incloure una reflexió crítica sobre com aquestes han influït en el procés i el resultat final de l’activitat. La no transparència de l’ús de la IA en aquesta activitat avaluable es considerarà falta d'honestedat acadèmica i pot comportar una penalització parcial o total en la nota del’activitat, o sancions majors en casos de gravetat. Es podran fer validacions concretes per garantir l'autoria i l'adquisició de competències en cas de sospita de frau acadèmic.

Per aprovar aquesta assignatura, cal que l'estudiant mostri una bona competència comunicativa general, tant oralment com per escrit, i un bon domini de la llengua o les llengües vehiculars que consten a la guia docent. En totes les activitats es tindrà en compte, la correcció lingüística, la redacció i els aspectes formals de presentació. L’alumnat ha de ser capaç d'expressar-se amb fluïdesa i correcció i ha de mostrar un alt grau de comprensió dels textos acadèmics. Una activitat pot ser retornada (no avaluada) o suspesa si el professor/a considera que no compleix aquests requisits.

La presentació del TFM està prevista pel 4 de setembre del 2026, una setmana abans s’haurà de lliurar el treball escrit a l’aula moodle.


Bibliografia

En funció de la temàtica escollida per l'estudiant es recomanarà la lectura i anàlisi de documentació bibliográfica.

 

Sánchez, A.; Olmos, P.; Torrado, M. y Garcia, J. (2015). Trabajos de grado y postgrado.Archidona: Aljibe ediciones.

Sarramona, J. (2006). Debate sobre la educación. Barcelona: Paidós.


Programari

No es requereix programari específic


Grups i idiomes de l'assignatura

La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura