Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Direcció de Centres per a la Innovació Educativa | TFE | 1 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Per poder presentar el TFM s'han de tenir superats la resta de les assignatures del màter
Desenvolupar un projecte d’innovació i/o direcció i/o indagació que posi en joc totes les competències i continguts desenvolupats al llarg de les diferents assignatures del màster
Diagnòstic d'una realitat socioeducativa
Anàlisi de la literatura en relació a la temàtica
Programa d'intervenció
Estratègies de seguiment i millora
Conclusions
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Tutories / Orientacions sobre com abordar l'estudi personal | 10 | 0,4 | CA18, CA19, CA20, CA21, CA22, KA10, SA17, SA18 |
Tipus: Supervisades | |||
Elaboració TFM | 80 | 3,2 | CA18, CA19, CA20, CA21, CA22, KA10, SA17, SA18 |
Fòrum de debats | 5 | 0,2 | CA18, CA19, CA20, CA21, CA22, KA10, SA17, SA18 |
Tipus: Autònomes | |||
Elaboració TFM | 110 | 4,4 | CA18, CA19, CA20, CA21, CA22, KA10, SA17, SA18 |
Lectura d'articles i informes | 40 | 1,6 | CA19, CA20, KA10 |
Es planteja com un treball d'innovació i millora d'una realitat professional i institucional, relacionat amb la temàtica de la formació realitzada i la seva execució implica processos de diagnòstic, aplicació i avaluació. La seva presentació i defensa permetrà al professorat del programa formatiu avaluar el grau d'integració dels coneixements adquirits i la maduresa a l'hora d'abordar problemes reals de caràcter professional.
S'haurà de presentar una proposta inicial (aproximadament 1 full), en la qual constarà el títol, autor i una breu descripció de l'activitat de recerca o d'innovació que es vol desenvolupar. La proposta s'enviarà a la secretària acadèmica del programa formatiu en la data indicada. Aquesta primera proposta serà analitzada per la secretaria acadèmica per verificar si s'adequa a el programa formatiu i servirà per assignar un tutor o tutora, que es comunicarà als interessats.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
La qualitat del projecte presentat, el seu procés d'elaboració, la vinculació amb la practica professional, la viabilitat de la proposta i la seva pertinència amb les finalitats i continguts del màster | 70% | 0 | 0 | CA18, CA19, CA20, CA21, CA22, KA10, SA17, SA18 |
L'exposició presentada i les respostes realitzades a les preguntes formulades pel tribunal | 30% | 5 | 0,2 | CA18, CA19, CA20, CA21, CA22, KA10, SA17, SA18 |
La realització de l'TFM ha de permetre demostrar que s’ha integrat gran part dels continguts del màster i que els sap aplicar a situacions concretes. Aconseguir-ho no ha de ser només una tasca individual, ja que compta amb el suport del professorat i companys de promoció, sense obviar les ajudes que el seu entorn professional o personal li proporcionin.
La copia o plagi, en qualsevol tipus de prova avaluativa, constitueixen un delicte. i es penalitzarà amb un 0 com a nota de l'assignatura perdent la possibilitat de recuperar-la. Es considerarà que un treball o activitat està “copiat” quan reprodueix tot o una part significativa del treball d'un/a altre/a company/a. Es considerarà que un treball o activitat està “plagiat” quan es presenta com a propi una part d’un text d'un autor sense citar les fonts, independentment que les fonts originàries siguin en paper o en format digital. http://wuster.uab.es/web_argumenta_obert/unit_20/sot_2_01.html. En aquesta assignatura, es permet l'ús de Tecnologies d'Intel·ligència Artificial (IA) en tasques de suport, com la cerca bibliogràfica o d’informació, la correcció de textos o les traduccions. L'estudiant haurà d'identificar clarament quines parts han estat generades amb aquesta tecnologia, especificar les eines emprades i incloure una reflexió crítica sobre com aquestes han influït en el procés i el resultat final de l’activitat. La no transparència de l’ús de la IA en aquesta activitat avaluable es considerarà falta d'honestedat acadèmica i pot comportar una penalització parcial o total en la nota del’activitat, o sancions majors en casos de gravetat. Es podran fer validacions concretes per garantir l'autoria i l'adquisició de competències en cas de sospita de frau acadèmic.
Per aprovar aquesta assignatura, cal que l'estudiant mostri una bona competència comunicativa general, tant oralment com per escrit, i un bon domini de la llengua o les llengües vehiculars que consten a la guia docent. En totes les activitats es tindrà en compte, la correcció lingüística, la redacció i els aspectes formals de presentació. L’alumnat ha de ser capaç d'expressar-se amb fluïdesa i correcció i ha de mostrar un alt grau de comprensió dels textos acadèmics. Una activitat pot ser retornada (no avaluada) o suspesa si el professor/a considera que no compleix aquests requisits.
La presentació del TFM està prevista pel 4 de setembre del 2026, una setmana abans s’haurà de lliurar el treball escrit a l’aula moodle.
En funció de la temàtica escollida per l'estudiant es recomanarà la lectura i anàlisi de documentació bibliográfica.
Sánchez, A.; Olmos, P.; Torrado, M. y Garcia, J. (2015). Trabajos de grado y postgrado.Archidona: Aljibe ediciones.
Sarramona, J. (2006). Debate sobre la educación. Barcelona: Paidós.
No es requereix programari específic
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura