Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Planificació Estratègica en Publicitat i Relacions Públiques | OB | 0 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No existeixen prerequisits per cursar l'assignatura.
Els objectius d’aquest mòdul són:
- Realitzar un treball de recerca/projecte que ofereixi una aportació inèdita en el camp de la comunicació. El treball pot seguir el plantejament d'una recerca aplicada, en el marc de les tasques de recerca pròpies de la planificació estratègica en la publicitat o les relacions públiques, o pot consistir en una investigació teòrica sobre la comunicació estratègica.
- Verificar l'adquisició dels coneixements i les competències associades al màster.
- Adquirir experiència en el desenvolupament d'una recerca científica per tal que l'alumnat que ho desitgi pugui desenvolupar en el futur una investigació doctoral.
L'alumnat haurà de realitzar i defensar un treball original que acompleixi amb els paràmetres acadèmics i els requisits d’una recerca científica. Per desenvolupar el Treball Fi de Màster (TFM) i assegurar un nivell òptim de qualitat, l'estudiant comptarà amb un/a Tutor/a Acadèmic (amb el grau de doctor) que al llarg del mòdul guiarà en cadascuna de les etapes del desenvolupament de la proposta.
El calendari de tràmits relacionats amb el TFM l'estableix la Facultat de Ciències de la Comunicació i es publica anualment a la web del centre.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Supervisades | |||
Tutories amb la persona tutora del TFM | 7 | 0,28 | 2, 3, 4, 6, 7, 8, 9, 12, 13, 16, 18 |
Tipus: Autònomes | |||
Treball personal alumnat | 240 | 9,6 | 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 |
La supervisió del TFM per part de la persona tutora es durà a terme mitjançant trobades periòdiques que serviran per ajudar l'alumnat a definir el tema del TFM i fer el seguiment del desenvolupament del treball.
A la primera entrevista amb la persona tutora es concreta la proposta de tema del treball, és fixen les condicions del seguiment, a més del cronograma de tasques i entregues. Posteriorment, és faran, com a mínim, 3 reunions periòdiques obligatòries i l’alumat haurà de signar el full de seguiment. Aquest seguiment consisteix tant en la realització de la reunió com l’entrega de les activitats encomanades en els terminis prefixats i acordats. La persona que tutoritza pot decidir realitzar un nombre superior de tutories que haurà de pactar amb l'alumnat.
El calendari detallat s'exposarà el dia de presentació de l'assignatura i estarà també disponible al Campus Virtual, on l’alumnat podrà trobar els diversos materials docents i tota la informació necessària per l’adequat seguiment del mòdul. En cas de canvi de modalitat docent per motius de força major, segons les autoritats competents, el professorat informarà dels canvis que es produiran en la programació de l'assignatura i en les metodologies docents.
Es poden consultar els requisits específics del TFM: estructura, extensió, qüestions formals, etc. a la pàgina web de la Facultat de Ciències de la Comunicació.
Nota: El contingut de l’assignatura serà sensible als aspectes relacionats amb la perspectiva de gènere i amb l’ús del llenguatge inclusiu.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Contingut i defensa pública del TFM | 100 | 3 | 0,12 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 |
L'avaluació del TFM es realitza a partir dels següents ítems:
1) Informe (rúbrica) de la persona tutora (30% de la nota final). Aquest informe avalua tant el treball final en la seva globalitat (ús de teories, metodologia, proposta pràctica, qüestions formals, etc.), com el seguiment de les tutories per part de l'alumnat.
2) Informe (rúbrica) del Tribunal, format per dues persones amb el grau de doctor (70% de la nota final). Aquest informe avalua tant el treball final en la seva globalitat (ús de teories, metodologia, proposta pràctica, qüestions formals, etc.), com l'exposició oral del TFM realitzada durant l'acte de defensa.
Els documents de rúbrica són públics i es poden consultar a la web de la facultat de Ciències de la Comunicació.
No avaluable
El TFM és "No avaluable" si es dona alguna de les següents tres circumstàncies:
Plagi
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir.
Recuperació
Segons l’article 261 de la Normativa Acadèmica de la UAB, el TFM queda exclòs del procés de recuperació.
Ús de la Intel·ligència Artificial
Per a aquesta assignatura, es permet l'ús de tecnologies d’Intel·ligència Artificial (IA) exclusivamenten tasques de suport, com la cerca bibliogràfica o d’informació, la correcció de textos o les traduccions. L’alumnat haurà d'identificar clarament quines parts han estat generades amb aquesta tecnologia, especificar les eines emprades i incloure una reflexió crítica sobre com aquestes han influït en el procés i el resultat final de l’activitat. La no transparència de l’ús de la IA en aquesta activitat avaluable es considerarà falta d'honestedat acadèmica i pot comportar una penalització parcial o total en la nota de l'activitat, o sancions majors en casos de gravetat.
Document de suport: Guía para la elaboración del Trabajo de Fin de Máster. Curso 2025-2026 (disponible al mòdul del TFM al Campus Virtual).
No es necessita programari específic.
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura