Aquesta versió de la guia docent és provisional fins que no finalitzi el període d’edició de les guies del nou curs.
Treball de Final de Màster
Codi: 44115
Crèdits: 6
2025/2026
Titulació |
Tipus |
Curs |
Continguts de Comunicació Audiovisual i Publicitat |
OB |
0 |
Equip docent
- Matilde Delgado Reina
- Joaquin Puig Gonzalez
- Ana Maria Ullod Pujol
- Xavier Ribes Guardia
- Nuria Garcia Muñoz
- Carlos Llorens Maluquer
- Maria Teresa Soto Sanfiel
- Emilio Fernandez Peña
- Marta Narberhaus Martinez
- Enrique Fibla Gutierrez
- Gemma Gómez Bernal
- Celina Navarro Bosch
- Fernanda Pires De Sa
- Priscila Cumanda Alvarez Cueva
- Guillem Marca Frances
- Ana Belen Monclus Blanco
- Òscar Coromina Rodríguez
- Ludovico Longhi
- Celia Andreu Sanchez
- Luisa del Carmen Martínez García
Idiomes dels grups
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Prerequisits
Haver cursat prèviament el nombre de crèdits obligatori (mòduls obligatoris i optatius)
Objectius
L'objectiu del Treball Final de Màster és verificar l'adquisició de coneixements, habilitats i competències associades al màster
Competències
- Analitzar críticament les teories i els models analítics de la comunicació audiovisual i publicitària.
- Analitzar els resultats de recerca per obtenir nous productes o processos, valorant-ne la viabilitat industrial i comercial per a la seva transferència a la societat.
- Aplicar models validats d'anàlisi de continguts, d'avaluació de polítiques, d'estudis de recepció i d'anàlisi d?indústries del sector audiovisual i publicitari.
- Buscar informació en l'entorn cientificotècnic i tenir habilitats operatives en l'ús de les TIC
- Demostrar una actitud desperta, innovadora i analítica en relació amb els interrogants d'investigació
- Desenvolupar la capacitat d'avaluar les desigualtats per raó de sexe i gènere, per dissenyar solucions.
- Elaborar, planificar, dirigir, coordinar i gestionar projectes de recerca acadèmics i professionals en l?àmbit de la comunicació audiovisual i publicitària seguint criteris de qualitat, igualtat i responsabilitat ètica i social.
- Identificar i comprendre els principales fenòmens que incideixen en les indústries, les polítiques i els continguts audiovisuals i publicitaris, així com en la seva recepció.
- Planificar les tasques d'acord amb els recursos humans, instrumentals i temporals disponibles, i ser capaç de millorar el rendiment
- Prendre decisions i assumir-ne les responsabilitats i conseqüencies
- Que els estudiants sàpiguen comunicar les seves conclusions, així com els coneixements i les raons últimes que les fonamenten, a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats
- Que els estudiants siguin capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, tot i ser incompleta o limitada, inclogui reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis
- Que els estudiants tinguin les habilitats d'aprenentatge que els permetin continuar estudiant, en gran manera, amb treball autònom a autodirigit
- Seleccionar, dissenyar i aplicar estratègies metodològiques de recerca científica en l'estudi de la comunicació audiovisual i el desenvolupament de productes
- Tenir coneixements que aportin la base o l'oportunitat de ser originals en el desenvolupament o l'aplicació d'idees, sovint en un context de recerca
Resultats d'aprenentatge
- Analitzar els resultats de recerca per obtenir nous productes o processos, valorant-ne la viabilitat industrial i comercial per a la seva transferència a la societat.
- Aplicar models d'anàlisi al fenomen estudiat en el TFM.
- Aprendre a fer visibles les aportacions fetes per les dones en tots els àmbits de la societat i a considerar la seva experiència com a font documental de primera importància.
- Buscar informació en l'entorn cientificotècnic i tenir habilitats operatives en l'ús de les TIC
- Demostrar una actitud desperta, innovadora i analítica en relació amb els interrogants d'investigació
- Determinar el model teòric i analític des del qual s?abordarà el TFM.
- Establir el cronograma i pla de treball del TFM.
- Identificar i seleccionar el fenomen en el qual se centrarà el treball de final de màster (TFM).
- Planificar les tasques d'acord amb els recursos humans, instrumentals i temporals disponibles, i ser capaç de millorar el rendiment
- Prendre decisions i assumir-ne les responsabilitats i conseqüencies
- Produir, recopilar i interpretar les dades empíriques de manera sensible al gènere.
- Que els estudiants sàpiguen comunicar les seves conclusions, així com els coneixements i les raons últimes que les fonamenten, a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats
- Que els estudiants siguin capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, tot i ser incompleta o limitada, inclogui reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis
- Que els estudiants tinguin les habilitats d'aprenentatge que els permetin continuar estudiant, en gran manera, amb treball autònom a autodirigit
- Saber recopilar, sistematitzar, conservar i difondre la informació sobre les dones, les obres escrites per dones, els documents referents a les polítiques i lleis d'igualtat i els generats per les recerques en estudis de gènere, valorant els biaixos de gènere que puguin incloure els cercadors i descriptors existents.
- Seleccionar la metodologia adequada per complir els objectius marcats pel TFM.
- Tenir coneixements que aportin la base o l'oportunitat de ser originals en el desenvolupament o l'aplicació d'idees, sovint en un context de recerca
Continguts
El Treball Final de Màster (TFM) és un treball acadèmic autònom que consisteix en la realització d'un projecte de recerca dins de l'àmbit de la comunicació.
Els continguts del TFM es consensuen entre tutor/ai i estudiant
Activitats formatives i Metodologia
Títol |
Hores |
ECTS |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus: Supervisades |
|
|
|
Tutories |
6
|
0,24 |
2, 6, 8, 12, 16
|
Tipus: Autònomes |
|
|
|
Recerca i Redacció del TFM |
142
|
5,68 |
1, 4, 5, 7, 9, 10, 13, 14, 17
|
Extensió: L'extensió del TFM (incloent bibliografia) serà d'entre 12.000 i 18.000 paraules (extensió determinada per tractar-se d'un TFM de 6 crèdits).
Llengua: El treball es pot redactar en català, espanyol o anglès.
Tutoríes: S'hauran de realitzar un mínim de 3 tutoríes presencials i s'haurà de signar la fitxa de tutoríes en cada ocasió (tant per l'alumne/a com pel tutor/a). A més de les tutoríes fixades, es podran acordar altres tutoríes extraordinàries.
Revisió final per part de tutor/a abans de l'entrega definitiva a Coordinació de màster: Abans de l'entrega final, el tutor/a ha de llegir-se completament el document definitiu de manera que es puguin realitzar correccions i modificacions. Per tant, aquest document s'ha de fer arribar al tutor/a un mínim de 20 dies abans del tancament del termini d'entrega.
El calendari detallat amb el contingut de les diferents sessions s'exposarà el dia de presentació de l'assignatura i estarà també disponible al Campus Virtual de l’assignatura, on l’alumnat podrà trobar els diversos materials docents i tota la informació necessària per l’adequat seguiment de l’assignatura. En cas de canvi de modalitat docent per motius de força major segons les autoritats competents, el professorat informarà dels canvis que es produiran en la programació de l'assignatura i en les metodologies docents.
El contingut de l’assignatura serà sensible als aspectes relacionats amb la perspectiva de gènere i amb l’ús del llenguatge inclusiu.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Avaluació
Activitats d'avaluació continuada
Títol |
Pes |
Hores |
ECTS |
Resultats d'aprenentatge |
Presentació i Defensa del TFM |
100 % |
2
|
0,08 |
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17
|
Els TFM es presentaran en un acte públic davant d'una comissió avaluadora formada per 3 membres de l'equip investigador i docent del departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat.
El treball serà avaluat tant per tutor/a com per la comissió, respectivament el pes d'aquestes notes són 30% i 70%.
Criteris d'avaluació
I.- Avaluació global del Treball
- Claredat en la formulació de l'objecte d'estudi, els objectius i hipòtesis/preguntes
- Coherència interna del treball
- El treball mostra l’ús del pensament crític
- Rellevància: utilitat
- Rellevància: originalitat i innovació
- Proposta per a l’aplicació pràctica dels resultats (si procedeix)
II.- Ús de les teories
- Explicació de les teories que fonamenten el treball
- Síntesi i integració de les teories i el tema
- Contribució a l’avenç teòric
III.- Metodologia de recerca
- Adequació als objectius del treball
- Instruments d’investigació apropiats
- Claredat i coherència amb el disseny metodològic
- Interpretació de dades i resultats
IV.- Aspectes formals
- Claredat en l’estructura i redacció del treball
- Adequació a les indicacions formals establertes per la Facultat de Ciències de la Comunicació
- Referències bibliogràfiques actualitzades i adequades
V.- Procés
- Organització i seguiment del treball en fases per part de l'estudiant
- Obtenció de la informació necessàriaen cada fase
- Resum dels resultats de cada fase
- Puntualitat en els lliuraments segons la programació acordada
- Millora de l'autonomia per al desenvolupament professional
VI.- Defensa del TFM
- Explicació oral: habilitat comunicativa i divulgativa
- Qualitat dels arguments i del debat
- Capacitat per defensar les pròpies idees
- Capacitat de síntesi i adequació al temps assignat
El TFM és "No avaluable" si es dona alguna de les següents tres circumstàncies:
- La tutora / el tutor considera que el treball no reuneix els requisits mínims per poder ser presentat i avaluat.
- L'estudiant no realitza les 3 tutories obligatòries establertes i no compta amb el consentiment de la tutora/tutor.
- L’estudiant no presenta el TFM.
Aquesta assignatura no preveu el sistema d'avaluació única.
Per a aquesta assignatura, es permet l'ús de tecnologies d'Inteŀligència Artificial (IA) exclusivament en tasques de suport (com la cerca bibliogràfica o d’informació, la correcció de textos o les traduccions...). L’alumnat haurà d'identificar clarament quines parts han estat generades amb aquesta tecnologia, especificar les eines emprades i incloure una reflexió crítica sobre com aquestes han influït en el procés i el resultat final de l’activitat. La no transparència de l’ús de la IA en aquesta activitat avaluable es considerarà falta d'honestedat acadèmica i pot comportar una penalització parcial o total en la nota de l'activitat, o sancions majors en casos de gravetat.
PLAGI: En cas que estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació, la qualificació final del mòdul serà 0.
Bibliografia
El mòdul de TFM no compta amb una bibliografia comuna
Programari
Edició de text (Word o similar)
Presentacions (Powerpoint o similar)
Full de càlcul (Excel o similar)
Grups i idiomes de l'assignatura
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura