Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Periodisme i Innovació en Continguts Digitals | OB | 0 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No hi ha prerequisits per a cursar l'assignatura.
Temari
TEMA 1: EVOLUCIÓ I TENDÈNCIES DELS MITJANS DIGITALS
TEMA 2: TECNOLOGIA I MODELS D' INNOVACIÓ EN ELS PROJECTES I PRODUCTES PERIODISTICS
TEMA 3: REGULACIÓ I LEGISLACIÓ
TEMA 4: NOUS PERFILS PROFESSIONALS
El temari oferirà continguts des d'una triple perspectiva: catalana/espanyola, europea i internacional.
El contingut de l' assignatura serà sensible als aspectes relacionats amb la perspectiva de gènere i amb l' ús del llenguatge inclusiu.
El calendari detallat amb el contingut de les diferents sessions s' exposarà el dia de presentació de l' assignatura. Es penjarà també al Campus Virtual on l' alumnat podrà trobar la descripció detallada dels exercicis i pràctiques, els diversos materials docents i en qualsevol informació necessària per a l' adequat seguiment de l' assignatura. En cas de canvi de modalitat docent per motius de força major segons les autoritats competents, el professorat informarà dels canvis que es produiran en la programació de l' assignatura i en les metodologies docents.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Aula | 60 | 2,4 | 1, 3, 4, 6, 8, 9, 10, 12 |
Seminaris | 28 | 1,12 | 1, 2, 3, 4, 7, 8, 9, 10, 12, 13 |
Treball autònom | 115 | 4,6 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 13,5 | 0,54 | 5, 7, 13 |
L'assignatura es desenvoluparà en sessions teoricopràctiques. Les classes magistrals es dedicaran a l'explicació dels conceptes centrals de l'assignatura. Les sessions pràctiques tindran les següents modalitats: anàlisi de cas, seminaris, debats i presentació oral de treballs. En algunes activitats, s'utilitzarà la metodologia de l'aula invertida.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Control de continguts | 30 | 2 | 0,08 | 1, 3, 6, 8, 9, 12, 13 |
Presentacions de treballs | 40 | 5 | 0,2 | 3, 4, 5, 6, 7, 8, 11 |
Treballs escrits | 30 | 1,5 | 0,06 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 |
L' avaluació de l' assignatura és de tipus sumatiu i es compon de les activitats següents:
Per superar l'assignatura és imprescindible presentar totes les activitats d' avaluació.
Faltes justificades
En casos excepcionals degudament justificats (malaltia, intervenció quirúrgica, mort d'un familiar, etc.), es podrà eximir l'alumnat d'assistir o lliurar alguna activitat en la data prevista. En aquests casos, l' estudiant haurà d' informar el professorat a través del Campus Virtual, adjuntant el justificant corresponent.
A causa de la planificació docent, les activitats no podran reprogramar-se dins del semestre. No obstant això, l' alumnat podrà continuar amb el sistema d' avaluació continuada. Les activitats no realitzades per causes justificades podran recuperar-se al gener de 2026, en una data específica prevista per a aquest tipus d'incidències.
Lliurament d' activitats
Les activitats s' hauran de lliurar en les dates indicades i seguint les instruccions formals establertes en cada fitxa tècnica. No s'acceptaran lliuraments fora de termini, per garantir els temps de correcció i la publicació de qualificacions.
Publicació de qualificacions i revisions
Les qualificacions es publicaran al Campus Virtual. Una vegada publicada cada nota, l' alumnat disposarà d' un termini de 10 dies naturals per presentar consultes o reclamacions.
Tutories
La docent establirà un horari de tutoria per resoldre dubtes i fer un seguiment individualitzat de l' aprenentatge de l' alumnat.
Recuperació
L'alumnat tindrà dret a recuperació si ha estat avaluat en un conjunt d'activitats que representin almenys dos terços (2/3) de la qualificació total de l'assignatura. Per poder presentar-se a la recuperació, caldrà haver obtingut una nota mitjana mínima de 3,5 sobre 10.
Plagi
Qualsevol irregularitat (còpia, plagi, suplantació d'identitat, etc.) en una activitat d'avaluació suposarà una qualificació de 0 en aquesta activitat. Si es detecten diverses irregularitats, la qualificació final de l'assignatura serà també de 0.
Ús de la Intel·ligència Artificial (IA)
Es permet l' ús de tecnologies d' IA únicament com a eina de suport, per exemple, per a recerques d' informació o bibliografia, correcció de textos, traduccions, o en altres casos expressament indicats pel professorat.
L' alumnat haurà de declarar clarament quines parts del treball han estat generades amb IA, especificar les eines utilitzades i incloure una reflexió crítica sobre la seva influència en el procés i el resultat de l' activitat. La manca de transparència en l' ús d' IA serà considerada una manca d' honestedat acadèmica i podrà suposar una penalització parcial o total en la nota de l' activitat, o sancions més greus si escau.
Segona matrícula
En cas de segona matrícula, l' alumnat podrà optar per realitzar una prova de síntesi única, que constarà d' un control de continguts iuna sèrie d' exercicis pràctics. La qualificació final de l' assignatura correspondrà íntegrament a la nota obtinguda en aquesta prova.
L' alumnat que desitja acollir-se a aquesta opció haurà de comunicar-ho per escrit a la coordinadora de l' assignatura a l' inici del semestre.
Avaluació única
L' alumnat que opti per l' avaluació única serà avaluat de la manera següent:
La nota final serà el resultat ponderat d' aquestes tres proves.
Les dates de realització d' aquestes proves s' anunciaran a l'inici del curs en el calendari de l' assignatura.
Recuperació de l' avaluació única
Consistirà en una prova de síntesi que inclourà:
Podran presentar-se únicament aquells estudiants que hagin participat en l' avaluació única i hagin obtingut una nota mínima de 3,5 en el conjunt de proves.
La data de la recuperació s'anunciarà a l'inici del curs.
AVILÉS, José Alberto (2025). Àguiles i colibrís: periodistes innovadors a Europa. Alacant: PLAYHACKS.
CEREZO, Pepe (2022). Deconstruint els mitjans. Madrid: Almuzara.
DÖNDERS, Karen (2021). Public service media between theory, rules, and practice. New York: Palgrave Macmillan.
FERNÁNDEZ-ROVIRA, Cristina i GIRALDO-LUQUE, Santiago (2020). La felicitat privatitzada. Monopolis de la informació, control social i ficció democràtica al segle XXI. Editorial UOC
FLEW, Terry i DANIEL, Fiona R (eds.) (2022) Digital Platform Regulation. Global Perspectives on Internet Governance. New York: Palgrave Macmillan.
GARCÍA SANTAMARÍA, José Vicente i Pérez-Serrano María José (2024). Grups de comunicació espanyols: final d' etapa. Barcelona: Editorial UOC.
KUENG, Lucy (2023) Strategic Management in the Media:Theory to Practice. Third Edition. London: Sage.
LOTZ, AMANDA D. (2025) After Mass Media. Storytelling for Microaudiences in the Twenty-First Century. New York: New York University Press.
LOTZ, AMANDA D. i HAVENS, Thimothy (2025) Media Industries in the Digital Age. How Media Business Work today. Cambridge: Polity Press
MANSELL, Robin i STEINMUELLER, W. Edward (2020) Advanced Introduction to Platform Economics. Cheltenham: Elgar.
MATEI, Sorin Adam, REBILLARD, Franck, ROCHELANDET, Fabrice (Eds.) (2021). Digital and Social Media Regulation. A Comparative Perspective of the US and Europe. LONDON: Palgrave.
NAFRIA, Ismael (2023) Clarín, actualitzat. El relat de la transformació digital del diari Clarín. Barcelona: Galaxia Gutenberg.
NICHOLS, Randy and MARTINEZ, Gabriela (eds.) (2020) Political Economy of Media Industries. Global Transformations and Challenges. New York: Routledge
OSTERWALDER, Alex & PIGNEUR, Yves (2010). Business Model Generation. Hoboken, New Jersey: Wiley.
PICARD, Robert (2020). Media and Communications Policy Making. New York: Palgrave Macmillan.
REUTERS OXFORD INSTITUTE (2025) Digital News Report 2025. Oxford: Reuters Institute. (http://www.digitalnewsreport.org/ ).
No hi ha programari específic.
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TEm) Teoria (màster) | 60 | Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |