Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Psicologia de l'Esport i de l'Activitat Física | OB | 2 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
L'assignatura no té prerequisits tot i que es recomana la seva realització un cop superades les assignatures del primer i segon semestre del Màster de Psicologia de l'Esport i l'Activitat Física amb menció especial de l'assignatura "Estratègies de Recerca". Igualment, es recomana que l'assignatura es matriculi havent efectuat prèviament el procés d'assignació de places (durant el segon semestre del primer curs) i una vegada s'hagi obtingut l'acord amb un tutor o una tutora respecte als continguts, temporalització i supervisió del treball final de màster.
El Treball Final de Màster (TFM) té com a objectiu principal confrontar a l'estudiant amb un cas pràctic de recerca, avaluació i/o intervenció que tingui relació amb les activitats desenvolupades en els mòduls previs del pla d'estudis, amb els mòduls propis de pràctiques externes i amb les línies pròpies de recerca del professorat del màster.
Una vegada realitzat el TFM l'estudiantat hauria de ser capaç de:
Els productes esperats del TFM inclouen: un resum i projecte inicial de TFM, un informe escrit amb el disseny i el desenvolupament del projecte, i una presentació oral breu del projecte i els resultats obtinguts.
Al llarg del Pla d'Estudis del Màster de Psicologia de l'Esport i l'Activitat Física, i específicament durant la supervisió del TFM, l'alumnat adquirirà competències i recursos suficients per portar a terme treballs de recerca de les tres tipologies següents:
El TFM podrà presentar-se en català, castellà o anglès. El treball haurà d'incloure un resum en anglès, català i castellà. L'extensió aproximada de l'informe final ha de ser la pròpia d'un article científic. És a dir, entre 5000 i 7000 paraules incloent els resums, elements gràfics i referències bibliogràfiques.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Coordinació i avaluació | 2,5 | 0,1 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutorització | 20 | 0,8 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
Tipus: Autònomes | |||
Desenvolupament del TFM | 275 | 11 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
Els 12 crèdits ECTS (300h) del TFM són bàsicament de treball autònom (275h) i, en menor mesura, de treball supervisat (20h) i d'avaluació (2,5h). Tot i que no es contempla docència dirigida, s'organitzaran sessions durant el primer curs amb l'objectiu de (a) presentar el funcionament del mòdul, (b) explicar en detall les característiques i el procés d'elaboració del TFM i (c) facilitar el procés d'assignació de supervisió i d'esborrany del projecte.
El TFM comptarà amb un supervisor/a de continguts que realitzarà el seguiment mitjançant tutories. Les tutories tenen el propòsit de clarificar la tipologia del treball a realitzar, oferir-ne models i marcs de referència pels aspectes fonamentals del treball, guiar als estudiant durant el procés i oferir-los una instància de feedback.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Defensa pública | 20% | 0,5 | 0,02 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10, 11 |
Informe final TFM | 65% | 1,5 | 0,06 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
Resum inicial del projecte | 15% | 0,5 | 0,02 | 2, 4, 5, 6, 10, 11 |
El sistema d'avaluació del TFM contempla tres resultats obtinguts derivats de l'exercici d'investigació del TFM: Resum inicial del projecte, informe final i defensa pública. A l'avaluació del primer i el segon hi participarà el/la tutor/a-supervisor/a mentre que a l'avaluació de la defensa, els responsables seran membres d'un tribunal creat ad-hoc.
En aquesta assignatura es permet l'ús de tecnologies d'Intel·ligència Artificial (IA) exclusivament en tasques de suport com ara la cerca d’informació o de bibliografia. La còpia o plagi, així com la no transparència de l’ús de la IA en es considerarà falta d'honestedat acadèmica i pot comportar una penalització parcial o total en la nota de l'activitat, o sancions majors en casos de gravetat.
El retorn de les evidències el realitzarà els/les avaluadors/es responsables de cada tipus d'evidència (tutor/a en el cas de les EV1-2 i els tribunal avaluador de la defensa pública (EV3) de la següent manera:
Tipus de Retorn |
EV i TIPUS |
SETMANA |
Escrit |
||
Eina digital |
||
A l’aula |
||
Tutoria |
EV 1: Resum inicial del projecte (escrit) EV 2: Informe Final (escrit)
EV 3: Defensa pública (oral) |
S5
Fins a 2 setmanes posteriors a l’entrega Fins a 2 setmanes posteriors a la defensa |
American Psychological Association. (2020). Publication manual of the American Psychological Association. American Psychological Association (7th Edition).
Appelbaum, M., Cooper, H., Kline, R. B., Mayo-wilson, E., Nezu, A. M., Rao, S. M., & Clinic, C. (2018). Journal Article Reporting Standards for Quantitative Research in Psychology : The APA Publications and Communications Board Task Force Report. American Psychologist, 73(1), 3–25.
Levitt, H. M., Bamberg, M., Creswell, J. W., Frost, D. M., & Suárez-orozco, C. (2018). Journal Article Reporting Standards for Qualitative Primary , Qualitative Meta-Analytic , and Mixed Methods Research in Psychology : The APA Publications and Communications Board Task Force Report. American Psychologist, 73(1), 26–46.
Moher, D., Libertati, A., Tetzlaff, J., & Altman, D. G. (2009). Preferred Reporting Items for Systematic Reviews and Meta-Analyses: The PRISMA Statement. Annals of Internal Medicine, 151(4), 264-270. http://doi.org/10.7326/0003-4819-151-4-200908180-00135
Normativa UAB per a la propietat intel·lectual i la gestió de les dades: https://webs.uab.cat/dretsautor/
No aplicable.
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura