Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Psicologia de l'Esport i de l'Activitat Física | OB | 2 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No n'hi ha.
L'objectiu d'aquest mòdul és conèixer, analitzar i valorar diferentes experiències i trajectòries professionals en l'àmbit de la psicologia de l'esport i l'activitat física. En el mòdul, l'estudiant haurà d'analitzar la trajectòria de diferents professionals amb experiència acreditada i valorar comparativament trajectòries acadèmiques i formatives, perspectives de filosofia professional, trajectòria i compatibilització professional, i l'evolució en els enfocaments de treball. A més, l'estudiant haurà de dissenyar i planificar una trajectòria professional pròpia en l'àmbit de la psicologia de l'esport i l'activitat física.
1. Formació i estudis per a l'accés a la pràctica professional en psicologia de l'esport i l'activitat física
2. Trajectòria professional. De les primeres experiències a la consolidació
3. Models de treball
4. Enfocament filosòfic, teòric i metodològic en la pràctica professional
5. Anàlisi de casos pràctics
6. Desenvolupament d'un model de carrera
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes magistrals i presentació de treballs. | 35 | 1,4 | 2, 4, 6, 8, 10, 11 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories sobre els treballs | 10 | 0,4 | 1, 3, 5, 7, 8 |
Tipus: Autònomes | |||
Lectura d'articles i informes d'interès. Elaboració de treballs i informes | 98 | 3,92 | 1, 4, 5, 6, 7, 10, 11 |
La metodologia de l'assignatura es basarà en el desenvolupament coordinat d'una sèrie d'activitats (dirigides, supervisades i autònomes) que guiaran l'estudiant cap a l'assoliment dels resultats d'aprenentatge.
Activitats dirigides:
Les sessions de docència dirigida de l'assignatura consistiran en classes magistrals virtuals sincròniques per part dels professors i en la presentació d'informes per part dels alumnes.
Activitats supervisades:
Seguiment dels treballs dels alumnes de forma virtual.
Activitats autònomes:
Estudi. Confrontació del material proporcionat a la classe magistral amb els capítols dels manuals de la matèria i amb els articles recomanats. Elaboració d'esquemes i resums. Elaboració escrita d'informes sobre les experiències professionals presentades a les sessions.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Informe del model professional propi | 50% | 2 | 0,08 | 1, 2, 4, 5, 6, 7, 8 |
Portafoli de l'estudiant | 16% | 2 | 0,08 | 3, 7, 9, 10, 11 |
Presentació oral del model professional propi | 34% | 3 | 0,12 | 1, 4, 5, 6, 8, 11 |
AVALUACIÓ DE L’ASSIGNATURA
L’avaluació d’aquesta assignatura es durà a terme a partir de 3 evidències d’aprenentatge:
EV1: Portafoli de l’estudiant, amb informes i treballs sol·licitats sobre les experiències professionals presentades a classe.
EV2: Informe del model professional propi, avaluant els exemples vistos a les sessions i generant una aproximació personal al tipus de professional i al model de pràctica que es vol desenvolupar.
EV3: Presentació breu del model professional propi desenvolupat a l’EV2.
En aquesta assignatura, no es permet l’ús de tecnologies d’Intel·ligència Artificial (IA) en cap de les seves fases.
Qualsevol treball que inclogui fragments generats amb IA serà considerat una falta d’honestedat acadèmica i pot comportar una penalització parcial o total en la nota de l’activitat, o sancions majors en casos de gravetat.
El retorn de les avaluacions es portarà a terme en sessió de tutoria durant les setmanes 11 i 12.
Keegan, R. (2020). Being a Sport Psychologist (1ª ed.). Bloomsbury Academic
Latinjak, A. T. (2024). PsychMapping in Sport, Exercise, and Performance: An Applied Approach (1ª ed.). Routledge. https://doi.org/10.4324/9781003453833
Poczwardowski, A., Sherman, C. P., & Ravizza, K. (2004). Professional Philosophy in the Sport Psychology Service Delivery : Building on Theory and Practice. The Sport Psychologist, 18, 445–463.
Tod, D., Hodge, K., & Krane, V. (Eds.). (2023). Routledge Handbook of Applied Sport Psychology: A Comprehensive Guide for Students and Practitioners (2a ed.). Routledge.
Williams, J. M., & Krane, V. (Eds.). (2021). Applied Sport Psychology: Personal Growth to Peak Performance (8a ed.). McGraw‑Hill Education.
No aplicable.
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TEm) Teoria (màster) | 1 | Espanyol | primer quadrimestre | tarda |