Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Psicologia de l'Esport i de l'Activitat Física | OB | 1 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No hi ha prerequisits específics per al mòdul.
Aquest mòdul pretén que l'alumnat sigui capaç de:
- Conèixer i aplicar els instruments d'avaluació per a la intervenció psicològica aplicada en els àmbits de la iniciació esportiva, del rendiment i de l'activitat física saludable.
- Conèixer les principals tècniques psicològiques d'intervencions, principalment en el context del rendiment esportiu.
- Triar la tècnica/ques psicològica/ques que millor s'ajusta a les necessitats de cada cas en particular.
- Aplicar la tècnica/ques psicològica/ques segons el criteri d'eficàcia.
Instruments d'avaluació
Tècniques d'intervenció psicològica
Aplicacions
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Dirigides | 48 | 1,92 | 2, 3, 4, 5, 7, 8 |
Tipus: Supervisades | |||
Supervisades | 48 | 1,92 | 4, 5, 7, 8, 9 |
Tipus: Autònomes | |||
Autònomes | 129 | 5,16 | 1, 4, 5, 7, 8, 9 |
Per al desenvolupament del mòdul s'han previst 3 tipus d'activitats formatives:
48 hores dirigides d'activitat docent presencial en aula. La major part d'aquestes hores corresponen a classes de tipus magistral amb major participació per part del docent.
48 hores supervisades amb activitat formativa de treball en grup, tutories.
129 hores corresponents a treball autònom per part de l'alumne: cercar informació, estudi, preparació de proves i treballs.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Assistència | 10% | 0 | 0 | 3, 5 |
Entrega de treballs/ Informes | 60 % | 0 | 0 | 1, 2, 3, 5, 6, 7, 9 |
Presentació oral de treballs | 30 % | 0 | 0 | 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
Assistència: assistència activa a les classes
Treball escrit: desenvolupament d'un cas fent ús dels continguts desenvolupats en el mòdul.
Presentació oral: presentació resumida del treball escrit.
Ús de la IA
Per a aquesta assignatura, es permet l'ús de tecnologies d'Intel·ligència Artificial (IA) exclusivament en tasques de suport, com la cerca bibliogràfica o d’informació, la correcció de textos o les traduccions. L'estudiant haurà d'identificar clarament quines parts han estat generades amb aquesta tecnologia, especificar les eines emprades i incloure una reflexió crítica sobre com aquestes han influït en el procés i el resultat final de l’activitat. La no transparència de l’ús de la IA en aquesta activitat avaluable es considerarà falta d'honestedat acadèmica i pot comportar una penalització parcial o total en la nota de l'activitat, o sancions majors en casos de gravetat.”
Observacions
Tipus de Retorn
|
EV i TIPUS
|
SETMANA
|
A l’aula
|
Presentació oral de treballs | 16 |
Eina digital (Rúbrica)
|
Entrega de treballs/Informes | 18 |
Font, J. (2018). Psicología aplicada al MotorSport. Editorial EOS.
León, E.M., & Garcés de los Fayos, E.J. (2024). Fundamentos de Psicología del Deporte. Editorial Médica Panamericana.
Mora, J.A. & Díaz, J. (2008). Control del pensamiento y sus estrategias en el Deporte. Editorial EOS.
Moran, A. & Toner, J. (2018). Psicología del Deporte. Editorial Manual Moderno.
Salom, M., Núñez, A., & Leguizamo, F. (2023). Psicología del Deporte. Una aproximación práctica desde la evidencia científica. Editorial Médica Panamericana.
Weinberg, R.S. & Gould, D. (2010). Fundamentos de psicología del Deporte y del EjercicioFísico. Madrid: Editorial Médica Panamericana.
No es requereix cap programari específic.
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TEm) Teoria (màster) | 1 | Espanyol | segon quadrimestre | tarda |