Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Psicologia de l'Esport i de l'Activitat Física | OB | 1 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Els propis del Master
L'objectiu d'aquest mòdul és que l'alumnat conegui les característiques bàsiques de diferents esports i les propostes d'intervenció psicològica per a cadascun d'ells. L'alumnat desenvoluparà, a partir dels coneixements adquirits als mòduls anteriors, un model base d'intervenció que adaptarà a cadascuna de les característiques i requeriments esportius. En primer lloc, es realitzarà una classificació d'esports, i a continuació es valoraran els sistemes davaluació i intervenció psicològica més comuns aplicats a cada tipus desport. Finalment, es desenvoluparan diferents intervencions professionals aplicades a esports amb diferents característiques.
* Estats psicològics òptims i models d'intervenció en psicologia del rendiment esportiu.
* Models de resolució de casos
* Classificació d'esports.
* Moments i caracterísitiques psicològiques en els esports treballats.
* Sistemes d'avaluació psicològica en esports específics
* Intervencia psicològica en esports específics:
Hoquei patins - Bàsquet - Futbol - Tennis - Golf - Vela -E. Motor - Atletisme - e-Sports - Taekwondo - Natació - Esports artístics -Esports de muntanya - Triatló
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Clases magistrals | 48 | 1,92 | 2, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 48 | 1,92 | 1, 2, 3, 4, 5, 8, 9, 10, 11, 12 |
Tipus: Autònomes | |||
Activitats Autònomes | 123 | 4,92 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 |
- Les activitats dirigides consisteixen en classes magistrals preferentment presencials, exercicis a l'aula i presentació oral de treballs.
- Les activitats supervisades consisteixen en tutories que l'alumnat pot sol·licitar.
- Les activitats autònomes consisteixen en la lectura d'articles científics i d'informes dinterès, en l'elaboració de treballs i informes, i en l'estudi personal.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Ev1: Assistència i valoració de pràctiques d'aula | 20% | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 6, 8, 9, 10, 11, 12, 13 |
Ev2: Entrega de treballs/informes | 40% | 2 | 0,08 | 1, 2, 4, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 |
Ev3: Prova escrita | 40% | 2 | 0,08 | 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 |
- L'alumnat entregrarà els exercicis de classe relacionats amb els temes tractats al mòdul i se'n farà el retorn a les sessions presencials (Ev1). Algunes d'aquestes tasques seran realitzades de forma individual i altres en petits grups.
- Al llarg del semestre, l'alumnat prepararà un informe amb els continguts clau apresos a cada sessió i les seves reflexions crítiques sobre els continguts i metodologies vistos a classe (Ev2). Aquest treball es podrà realitzar de forma individual o en parelles i es podrà enviar a través del Campus Virtual com a molt tard durant la setmana del 25 al 29 de maig de 2026. L'informe serà avaluat mitjançant una rúbrica, que l'alumnat coneixerà amb antelació, i, una vegada corregit el seu treball, podrà conèixer les puntuacions obtingudes a cada criteri en el moment de la revisió.
- L'alumnat realitzarà una prova escrita individual a l'aula a partir de l'estudi personal dels continguts impartits a les classes magistrals i dels dossiers facilitats pel professorat (Ev3). La prova esarà basada en la resolució de casos i portarà a terme la setmana del 25 al 29 de maig de 2026. Aquesta serà avaluada mitjançant una rúbrica, que l'alumnat coneixerà amb antelació. Una vegada corregides les proves, l'alumnat podrà conèixer les puntuacions obtingudes a cada criteri en el moment de la revisió.
Per superar l'assignatura cal obtenir una nota de 5/10 en cadascuna de les tres evidències. En cas de suspendre una o diverses d'aquestes evidències, caldrà recuperar-les per poder optar a superar l'assignatura.
Resum del retorn de les activitats:
Tipus de Retorn | EV i TIPUS | SETMANA |
Escrit | ||
Eina digital | EV2 i EV3 | S18 i S19 |
A l’aula | EV1 | Durant el semestre |
Tutoria | EV2 i EV3 | S18 i S19 |
Avaluació única:
Aquesta assignatura no preveu el sistema d’avaluació única.
Nota sobre l'ús de la intel·ligència artificial:
En aquesta assignatura, no es permet l'ús de tecnologies d'Intel·ligència Artificial (IA) en cap de les seves fases. Qualsevol treball que inclogui fragments generats amb IA serà considerat una falta d'honestedat acadèmica i pot comportar una penalització parcial o total en la nota de l'activitat, o sancions majors en casos de gravetat.
Bibliografia fonamental:
Beauchamp, M. R., & Eys, M. A. (2014). Group Dynamics in Exercise and Sport Psychology. Routledge.
Castillo, S., L., Wooding, C. B., Barba, D. A., Chroni, A. (2022). Building Consulting Skills for Sport and Performance Psychology: An International Case Study Collection. Routledge.
Bertollo, M., Filho, E., & Terry, P. C. (2021). Advancements in Mental Skills Training (ISSP Key Issues in Sport and Exercise Psychology). Routledge.
Hemmings, B., & Holder, T. (2009). Applied Sport Psychology: A Cased-Based Approach: A Case-Based Approach. Wiley.
Keegan, R. (2015). Being a Sport Psychologist. Bloomsbury Academic
Latinjak, A. T., & Hatzigeorgiadis, A. (2021). The Knowledge Map of Sport and Exercise Psychology: An Integrative Perspective. Frontiers in Psychology, 12, 661824. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2021.661824
Tod, D., & Eubank, M. (2020). Applied Sport, Exercise, and Performance Psychology: Current Approaches to Helping Clients. Routledge.
Turner, M., & Baker, J. (2014). Tipping The Balance: The Mental Skills Handbook For Athletes. Bennion Kearny Limited.
Wagstaff, C. R.D. (2016). The Organizational Psychology of Sport: Key Issues and Practical Applications. Routledge.
Bibliografia complementària:
Anderson, A.C., Knowles, Z. & Gilbourne, D. (2004). Reflective practice for Sport psychologist: concepts, models, practical implications, and thoughts on dissemination. The Sport Psychologist 18, 188-203.
Dixon, J. G., Baker, J. B., Thelwell, R. C., & Mitchell, I. (2020). The Psychology of Soccer. Routledge.
Dosil, J. (2006) (Ed.). The sport psychologist´s handbook. John Wiley & Sons: Chichester.
Mujika,I., Halson,S., Burke,M.L., Balagué, G., & Farrow,D. (2018). An Integrated, Multifactorial Approach to Periodizationfor Optimal Performance in Individual and Team Sports. International Journal of Sports Physiology and Performance, 13, 538-561
Palmi,J. (2022), El estado óptimo de Rendimiento y autorregulación del deporitsta. En P.Jodrá, J.hernandez, F.Arbinaga. Actas del XVII Congreso Nacional de psiologia de psicologia de l'Actividad f´sicia y del deporte. (p.25-28). Santander: FEPD.
Palmi, J., Alcubierre, N., Gil Moreno de Mora, G., Reig, F., & Planas-Anzano, A. (2021).4BR: Educational Training Programme for the Prevention of Sports Injuries in Young Athletes. Int. J. Environ. Res. Public Health, 18, 5487.
Rotella, B. & Cullen, B. (1999). El golf es el juego de la confianza. Madrid: Tutor.
Weinberg, R.S. & Gould,D. (2018), Fundations of Sport and Exercise Psychology. 7 th Ed. (Cap.11-16). Cloth Pass/Kycd: Human kinetics.
Williams, J.M. & Krane, V. (2020). (Eds.) Applied Sport Psychology. (8 Ed.). McGraw Hill. Nueva York.
No aplicable
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TEm) Teoria (màster) | 1 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | tarda |