Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Psicologia de l'Esport i de l'Activitat Física | OB | 1 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No hi ha prerequisits.
L'objectiu d'aquest mòdul és oferir als estudiants un coneixement avançat dels models d'investigació en l'àmbit de l'activitat física i de l'exercici en relació amb la salut.
Un altre objectiu és proporcionar coneixement sobre el procés d'estrès / recuperació de l'esforç físic que es relaciona amb la salut dels esportistes i amb una adequada adaptació als entrenaments i les competicions.
1. Activitat física, estil de vida i salut: models i línies de recerca en població general i en esportistes.
2. Avaluació conductual i psicofisiològica de l'activitat física i de l'estil de vida saludable.
3. Metodologia d'avaluació de la condició física saludable en població general.
4. Activitat física i estil de vida saludable en contextos i poblacions especials: 4.1. Activitat física i estil de vida saludable en el medi natural. 4.2. Activitat física en educació secundària. Cap a una educació emocional.
5. Models experimentals per a l'estudi de l'exercici físic i de la dieta en relació amb la salut.
6. Promoció de l'activitat física. Intervencions individuals i comunitàries.
7. Sistema d'avaluació del procés d'estrès / recuperació en esportistes.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes Magistrals | 35 | 1,4 | 1, 2, 3, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 13, 14 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 10 | 0,4 | 1, 2, 4, 5, 8, 9, 11, 12 |
Tipus: Autònomes | |||
Activitats Autònomes | 98 | 3,92 | 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 |
- Les activitats dirigides consisteixen en classes magistrals i la presentación oral de treballs.
- Les activitats supervisades consisteixen en tutories que pot sol·licitar l’alumne i la realització d’activitats i exercicis pràctics.
- Les activitats autònomes consisteixen en la lectura d’articles científics i d’informes d’interès i en l’elaboració de treballs i informes.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Entrega de treballs/informes | 30% | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 5, 6, 8, 9, 10, 13, 14 |
Portafoli de l'estudiant | 30% | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 7, 8, 9, 10, 11, 12 |
Presentació Oral | 40% | 3 | 0,12 | 1, 2, 3, 4, 5, 7, 9, 10, 11, 12, 15 |
EV1. Treballs/Informes: Els estudiants entreguen els treballs relacionats amb els temes tractats al mòdul i es comenten en les sessions presencials.
EV2. Portafoli de l'estudiant: Els estudiants van confeccionant el seu portafoli a la seva carpeta virtual (Moodle) afegint informes i les tasques sol·licitades pels professors.
EV3. Pre4sentació Oral: Es destinarà la sessió final per a les presentacions orals dels treballs confeccionats pels estudiants i per a proporcionar el feedback corresponent per part del professors.
Es considera l'assignatura superada quan l'alumne assoleix un total d'almenys 5 punts en l'avaluació final, amb un mínim de 4,5 punts (en una escala 0-10) en les evidències EV1, EV2 i EV3. En cas de no assolir aquests requisits la nota màxima que es pot obtenir és de 4.5 punts.
Es considera estudiant avaluable tot aquell que hagi acumulat almenys un 40% del pes de les evidències d'aprenentatge.
Es considera estudiant no-avaluable tot aquell que no hagi acumulat almenys un 40% del pes de les evidències d'aprenentatge.
No es preveu que l'alumnat de segona o posterior matrícula s’avaluï mitjançant una única prova de síntesi no recuperable.
FEEDBACK DE LES AVALUACIONS: Es proporcionarà feedback sobre totes les evidències d'avaluació dins de les 3 setmanes posteriors a la presentació oprasl final, a través del campus virtual.
AVALUACIÓ ÚNICA: Aquesta assignatura/mòdul no preveu el sistema
d’avaluació única.
ÚS DE LA IA: Ús permès. En aquesta assignatura, es permet l'ús de tecnologies d'Intel·ligència Artificial (IA) com
a part integrant del desenvolupament del treball, sempre que el resultat final reflecteixi una contribució
significativa de l'estudiant en l'anàlisi i la reflexió personal. L'estudiant haurà d'identificar clarament quines
parts han estat generades amb aquesta tecnologia, especificar les eines emprades i incloure una reflexió crítica
sobre com aquestes han influït en el procés i el resultat final de l’activitat. La no transparència de l’ús de la IA
es considerarà falta d'honestedat acadèmica i pot comportar una penalització en la nota de l'activitat, o
sancions majors en casos de gravetat.
Enllaç a les pautes d'avaluació de la Facultat: https://www.uab.cat/web/estudiar/graus/graus/avaluacions-1345722525858.html
Capdevila, Ll. (2005) Actividad física y estilo de vida saludable. Girona: Documenta Universitaria.
Capdevila, L.; Niñerola, J.; Cruz, J; Losilla, JM; Parrado, E; Pintanel, M; Valero, M. and Vives, J. (2007). Exercise motivation among university community members: A behavioral intervention. Psicothema, 19 (2), 250-255.
Capdevila,L, Niñerola,J i Pintanel,M. (2004), Motivación hacia la actividad física: El autoinforme de motivos en la práctica de ejercicio físico. Revista de Psicología del Deporte, 13 (1), 55-74.
Lavega, P., March, J & Filella, G. (2013). Juegos deportivos y emociones. Propiedades psicométricas de la escala GES para ser aplicada en la educación física y el deporte. Revista de Investigación Educativa, RIE, 31(1), 151-166
Lavega, P., Alonso, J.I., Etxebeste, J., Lagardera, F., & March, J. (2014). Relationship between traditional games and the intensity of emotions experienced by participants. Research Quarterly for Exercise and Sport, 85, 457–467. doi:10.1080/02701367.2014.961048
Nieuwenhuijsen, M.J. et al. (2014). Positive health effects of the natural outdoor environment in typical populations in different regions in Europe (PHENOTYPE): a study programme protocol. BMJ Open 2014;4:e004951 doi:10.1136/bmjopen-2014-004951Niñerola,J; Capdevila,L, i Pintanel,M. (2006), Barreras percibidas en el ejericico físico: el autoinforme de barreras para la práctica de ejercicio físico. Revista de Psicología del Deporte, 15 (1), 53-69.
Parrado, E., Cervantes, J.C., Ocaña, M., Pintanel, M.,Valero, M. y Capdevila, Ll. (2009). Evaluación de la conducta activa: el Registro Semanal de Actividad Física (RSAF). Revista de Psicología del Deporte, 8(2), 197-216.
Prochaska JJ, Sallis JF (2004), A randomized controlled trial of single versus multiple health behavior change: promoting physical activity and nutrition among adolescents. Health Psychol, 23, 314-8.
Puig, N. (2013). Emociones en el deporte y sociología. Revista Internacional de Ciencias del Deporte, Ricyde, 8(28), 106-108. doi:10.5232/ricyde2012.028
No aplicable.
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TEm) Teoria (màster) | 1 | Espanyol | segon quadrimestre | tarda |